Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2016-03-17, 12:25 [Lanos] Gwint, co i jak?
Siemano, mógłby ktoś mi napisać krok po kroku jak jest z gwintem do Laniego ?
Od czego co pasuje i co trzeba przerabiać. Bo mam przemyślenia na temat gwintu, ale chce zobaczyć jak to kosztowo wychodzi
Auto: Lanos
Imie: Michał Pomógł: 69 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3562 Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-03-17, 20:58
No i jest nie do zdobycia. Wiec najlepiej zrobic samemu, czy tam komus zlecic zrobienie na bazie mcpershona z Lanosa. Tył z jakiegokolwiek auta z beczkowymi sprezynami to taki pseudo gwint bo sa to talerzyki pod sprezyne, a zeby zalozyc typowy gwint trzeba przerabiac.
FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
OstryTBG
Auto: Lanos GSi 3D
Imie: Mateusz Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 1153 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2016-03-21, 00:28
Zaczynając od przodu jak wyżej pisali p&p astra F (czyli cały krótszy mc pherson)
Zlecając lub robiąc samemu czyli tocząc tuleje gwintowane nakładane na mcphersona + nakrętki do tuleji, dokupujemy sprężyny z zawieszenia gwintowanego czy używki czy nowe, ważne żeby były z helperami czyli z tymi miękkimi sprężynami. Górne talerzyki z łożyskami z gwintu z e36 pasujące p&p (więc warto rozglądać sie za gwintem z e36). Wyciągamy mcphersona pasujemy tuleje po uprzednim oszlifowaniu z farby miejsca w którym będzie znajdowała sie tuleja. Ustawiamy spawamy mamy prostym sposobem gwint z przodu. Gdy chcemy zejść nisko tu już zaczynają sie schody z obróceniem mocowania drążka kierowniczego itd. Nisko w lanosie nie zejdziemy bo seryjnych rozmiarów mcpherson z seryjnych rozmiarów amortyzatorem pozwoli zejść do momentu, gdy górne mocowanie amortyzatora osiada na nakrętce amortyzatora. Dodać trzeba w wysokości chociaż 2-3cm skoku tłoczyska aby dało sie tym jeździć i założyć jakiś odbój, a dla żywotności amortyzatora skrócić jego lagę. Sposobem na obejście granicy obniżenia jest stworzenie nowych górnych mocowań o podwyższonym mocowaniu łożyska.
Z tyłem jest prosta sprawa tuleje z corsy B, e30, e36 itp. Jedyną rzeczą jest stoczenie tuleji gwintowanej w środku aby móc nałożyć ją na czop belki lanosa. Sprężyna beczkowa odpowiednich rozmiarów (ilości zwojów i grubości drutu). Spróbować można założyć na tył gwint dedykowany do jakiejś hondy lub vw (polo i innych), gdzie sprężyna jest na amortyzatorze. Jak na razie tych szlaków nikt nie przetarł publicznie. Osobiście polecam pierwsze rozwiazanie z powodu większej ilości punktów wsparcia belki.
Dla jednych gwint home made głupota dla innych super sprawa. Jeżeli nie potraficie sami zgłoście się do kogoś kto zrobi to z głową, nie na pałe
Jade ulicom, opony asfalt drom
carl123 Progress
Imie: Daniel
Wiek: 32 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 1235 Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2016-04-29, 23:57
A nie lepiej na powietrzu go posadzić, na mapet chyba mają w ofercie przeróbkę mcphersonów
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Popmean Grupa Łódzka Koordynator
Auto: Lanos
Imie: Michał Pomógł: 69 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3562 Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-04-30, 07:15
Koło 7 tysięcy wychodzi całość.
FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
carl123 Progress
Imie: Daniel
Wiek: 32 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 1235 Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2016-05-18, 18:21
Wychodzi 7 tyś jak wszystko się od nich weźmie można kupić same mcphersony z miechami a resztę samemu skompletować z innych komponentów, bo chyba nie koniecznie musi to działać na markowych przeznaczonych do AR zaworach oraz sterowaniu, można wykorzystać zawory LPG i sterowanie samemu ogarnąć, z butlą też nie ma większych problemów. Fakt prędkość takiej instalacji nie jest powalająca ale wystarczająca do podnoszenia oraz opuszczania auta przed przeszkodą oraz za nią
Popmean Grupa Łódzka Koordynator
Auto: Lanos
Imie: Michał Pomógł: 69 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3562 Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-05-18, 20:05
Tylko takie zestawy Home made a widziałem kilka mają wielką wadę. Są zawodne najczęściej w najmniej oczekiwanym momencie...
FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
OstryTBG
Auto: Lanos GSi 3D
Imie: Mateusz Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 1153 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2016-05-20, 00:03
i w dodatku jak na pontonie nie mieszajmy gwintu z pneumatyką, jedno jeździ drugie wygląda
Jade ulicom, opony asfalt drom
OzZy
Auto: Lanos Sport
Imie: Mateusz Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Maj 2015 Posty: 395 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-05-20, 08:28
Jest pare osób co napewno by się podjęło zrobienia gwintu do lanosa na bazie seryjnej kolumny lanosa gdzie można zejść naprawde bardzo nisko. Sam znam taką osobę . Ok 600zł i masz gwint na przód
Był Lanos c20xe
Był Lanos c25xe
Był Lanos Sport A16DMS
Była Astra V6 c25xe
Jest Lanos T150 A16DMS+