X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Wymiana uszczelniacza wału. Tył

Autor Wiadomość
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 320 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7217
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-03-17, 22:07   [Lanos] Wymiana uszczelniacza wału. Tył

Hejka.
Ostatnio wymieniałem silnik, mając go na wierzchu postanowieniem wymienić uszczelnienia.
Po zamontowaniu silnika, ku mojemu zdziwieniu zaobserwowałem wyciek oleju miedzy skrzynia a silnikiem.
Jest dość jasny więc obstawiam cieknący uszczelniacz walu korbowego tylny.

Stary było ciężko wyciągnąć, zaś nowy oryginał GM wszedł dość gładko był naoliwiony.

Coś pewnie poszło nie tak skoro mam taki wyciek, i tu pytanie, czy leżakowany uszczelniacz mógł już nie spełniać swojej roli mimo (w moim mniemaniu) prawidłowego montażu.

Będę zrzucał skrzynie, coś poczytałem i niektórzy stosują dodatkowe uszczelnienie pomiędzy kadłubem a uszczelniaczem .
Dirko, klej do śrub lub klej:





Co byście doradzili w tej sytuacji, ? :browar:



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Popmean
Grupa Łódzka
Koordynator

Auto: Lanos
Imie: Michał
Pomógł: 69 razy
Wiek: 31
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 3562
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-03-18, 08:40   

Sprawdź czy wał nie ma wytartego rowka w miejscu gdzie lata warga zimeringu. Z zewnątrz możesz użyć szczeliwa ale jak wytarty jest rowek na wale to nie podzialasz.



FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
 
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 320 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7217
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-03-18, 15:11   

Popmean, o dziwo na fabrycznym było tam względnie sucho, a po wymianie leje się olej :myśli:



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
Popmean
Grupa Łódzka
Koordynator

Auto: Lanos
Imie: Michał
Pomógł: 69 razy
Wiek: 31
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 3562
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-03-18, 15:49   

Może wadliwy uszczelniacz



FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
 
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 770 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7836
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-03-18, 18:22   

Jonecky napisał/a:
Stary było ciężko wyciągnąć, zaś nowy oryginał GM wszedł dość gładko był naoliwiony
stare zawsze ciężko wyjąć, ale nowe nie powinny "gładko" wchodzić. zwykle je się wbija...
co z tym ewentualnym rowkiem ?
w ogóle kupiłeś po katalogu, czy dobierany ? mogą być lewoskrętne i prawo. taki nieodpowiedni będzie zgarniał olej na zewnątrz silnika, chociaż żeby aż lało ?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2016-03-18, 18:38   

druga opcja że leje się z uszczelniacza wałka sprzęgłowego efekt na połączeniu skrzyni i silnika będzie ten sam



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 320 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7217
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-03-18, 19:01   

rgre, napisałem ze oryginał GM
RIPER, uszczelniacz na walku skrzyni też był zmieniany, a kolor wyciekającego oleju jest dość jasny, a w skrzyni sprawdziłem jest ciemny.
Wszystko się okaże po zrzuceniu skrzyni



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2016-03-18, 19:03   

jakiej firmy uszczelniacz ?



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2016-03-18, 19:16   

Jonecky napisał/a:
Ostatnio wymieniałem silnik, mając go na wierzchu postanowieniem wymienić uszczelnienia.
Po zamontowaniu silnika, ku mojemu zdziwieniu zaobserwowałem wyciek oleju

Skoro wymieniałeś uszczelniacz to musiałeś wykręcić śruby mocujące koło zamachowe.
Czy podczas montażu koła zamachowego używałeś kleju -szczeliwa na gwinty śrub ?
Czy nowy uszczelniacz wbijałeś czy wciskałeś go po całym jego obwodzie ?
Czy zewnętrzną część uszczelniacza oliwiłeś ?

Do 1 mojego pytania - klej -szczeliwo na gwinty śrub to konieczność
Do 2 --------pytania - uszczelniacz się wciska
Do 3 --------pytania - zewnętrzna część uszczelniacza ma być sucha.
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 320 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7217
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-03-18, 19:46   

Sruby kola zamchowego zostaly wkrecone na niebieskim kleju. Wbijalem przez szeroka deseczke. Caly uszczelniacz byl naoliwiony.



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 320 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7217
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-03-22, 19:48   

Skrzynia ściągnięta.
Uszczelniacz wyciągnięty, nie był wypadnięty. Rowka na wale nie ma.
Zastanawia mnie skąd w tym miejscu szczeliwo?
Fotka z neta
Czerwonym zaznaczyłem gdzie jest szczeliwo, zielonym jego brak


Podejrzewam że ktoś silnik juz rozbierał, chyba ze to szczeliwo występuje tam fabrycznie, kolor biały, czyżby przez brak szczeliwa uciekał mi tam olej :myśli:

Zakupiony nowy uszczelniacz Erling rożni się od tego który zamontowałem,



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
Popmean
Grupa Łódzka
Koordynator

Auto: Lanos
Imie: Michał
Pomógł: 69 razy
Wiek: 31
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 3562
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-03-22, 21:18   

To ostatnia pokrywa panewki walu. Tam szczeliwa jest fabrycznie



FOTOSHOP TO NIE SĄ STENSY i SPASY !
 
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 320 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7217
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-03-22, 21:42   

Wymieniałem też podkładkę miedzianą, przy pompie oleju
Czy zaworek ma jakiś konkretna pozycje?

rozkręciłem, i skręciłem na nowo wkładając zaworek tak jak na schemacie.

Myślę w ten sposób uszczelnić postawę wału:




http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2016-03-22, 23:31   

lepiej ją wyjąć, wszystko dokładnie oczyścić, poskładać na masę uszczelniającą a później dopiero tak pomazać



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 320 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7217
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-03-22, 23:37   

RIPER, czyli konieczne jest ponowne zdemontowanie miski. A co do zaworka zwrotnego w pompie oleju?



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt