X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Leganza] AUTOBOT LEGA 2,2 z automatem AISIN-a

Autor Wiadomość
JAREKMAX

Auto: LEGA 2,2 CDX AUTOM AISIN, LEGANZA 2,0 CDX ZF
Imie: Jarek
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 48
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-04-03, 21:18   [Leganza] AUTOBOT LEGA 2,2 z automatem AISIN-a

Marka / Model - Daewoo Leganza CDX
Pojemność silnika - 2198 cm3
Liczba koni - 136 seryjnie obecnie ?? ?
Rocznik - 1999

Wyposażenie
- automatyczna skrzynia biegów AISIN-a 4 biegowa z nadbiegiem.
- skóra tapicerka
- skórzana kierownica
- ABS + TCS
- podgrzewane fotele przód
- elektryka szyb przód i tył
- elektrycznie sterowany fotel kierowcy i pasażera
- zestaw audio wysokiej klasy CLARION + INFINITY
- automatyczna klimatyzacja
- światła ksenonowe
- światła do jazdy dziennej LED
- otwieranie tylnej klapy z pilota
- centralny zamek z pilotem i kluczem w scyzoryku
- BR radio,
- lusterko multimedialne z wbudowanym wideo-rejestratorem, WiFi, Mapami i GPS, Yanosik, zestaw głośnomówiący BT, GPS tracking, kamera cofania.
- elektryczne WEBASTO
- czujniki cofania
- dobrej klasy instalacja gazowa założona w 2012 za 3000 zł

Modyfikacje wizualne:
- felgi 17,
- światła LED do jazdy dziennej w miejscu przednich kierunkowskazów,
- przedni grill od wersji poliftowej,
- malowanie ala drewna w kolor szaro-srebrny,
- wskazówki zegarów czerwone i srebrne ramki zegarów,
- podświetlenie kabiny w technologii LED z dodatkowym podświetleniem pod drzwiami, w bagażniku i pod maską.
- skórzana kierownica,
- oparcie tylnej kanapy od wersji poliftowej z otwieranym podłokietnikiem
- boczne kierunkowskazy przezroczyste,
- przyciemnienie szyb
- montaż najmocniejszych żarówek LED do świateł cofania i 3 światła stop.

Modyfikacje mechaniczne:
- twardsze amortyzatory przód DAICHI gazowo - olejowe i tył KAYABA - gazowo olejowe,
- szeroka guma 225/45 r17
- usunięcie obu katalizatorów i owinięcie wydechu taśmą termiczną,

Modyfikacje mechaniczne PLANY;
- przeróbka wydechu całego wraz z kolektorem wydechowym na kolektor z CALIBRY,, środkowy i końcowy MAGNAFLOW na 2,25" - kolektor już kupiony.
- przeróbka hamulca przedniego i tylnego na większy rozmiar tarczy celem zwiększenia skuteczności hamulca
- utwardzenie drążka stabilizatora przedniego + montaż poliuretanowych poduszek drążka,
- modyfikacja kolektora dolotowego na głatki długi o większej średnicy.
- mapa silnika po modyfikacjach dolotu i wydechu.

Mechanika zrobione od zakupu w 2013 roku.
- kapitalny remont głowicy silnika,
- wymiana panewek korby i głównych,
- remont blacharki podproży w tylnej części i kielichów tylnych oraz okolic rantów nadkoli tylnych,
- lakierowanie zderzaka tył i przód, dwóch tylnych błotników i klapy bagażnika.
- wymiana tarcz i klocków ATE, linek ręcznego,
- wymiana wszystkich el. w zawieszeniu przednim i ukł. kierowniczym,
- rozrząd z pompą,
- wymiana obu półosi napędowych gdyż poprzednie poukręcałem.
- wymiana obu przegubów zewnętrznych,
- wymiana rury magistrali wodnej z tyłu silnika.
- wymiana ramion wycieraczek,
- wymiana listew drzwi z lewej strony,
- wymiana tapicerki skórzanej na mniej zniszczoną z wersji poliftowej
- regeneracja odbłyśników w lampach przednich i ich lekka przebudowy by lepiej świeciły.
- wymiana sprężyn tylnych i gniazd MC persona,
- wywalenie obu katalizatorów i montaż strumienicy, całość zawinięta taśmą termiczną,
- płukanka silnika i zalanie oleju SORT

Mechanika do zrobienia:
- wymiana przewodów hamulcowych na miedź,
- uszczelnienie wycieku z ukł. chłodzenia w okolicy magistrali wodnej,
- wymiana sanek zawieszenia przedniego lub ich naprawa.

Wszystkie naprawy i modyfikacje o mało mnie nie przerosły. Ogrom prac jakie w niej wykonałem przerósł moje plany.
- montaż dodatkowego elenktycznego ogrzewanie kabiny sterowanego przez klima-tronik zapożyczonego z NUBIRY III,
- wymiana centralki ogrzewania DELPHI,
- wymiana całej instalacji AUDIO od zasilania po wszystkie głośniki INFINITI,
- zabudowa CB radia President HERBERT,
- wyciszenie boczków pianką pod panele zamiast folii,
- czyszczenie i renowacja skóry,
- czyszczenie całej kabiny z dywanami i podsufitką, deską itp.
- montaż dodatkowego oświetlenia w podsufitce i boczkach drzwi, bagażniku i pod maską,
- naprawa blacharska która opisana jest w tym temacie http://daewooforum.pl/temat70530-15.html i konserwacja podwozia i profili zamkniętych,
- lakierowania tyłu auta i zderzaka przedniego,
- montaż czujnika parkowania M-TECH,
- przeróbka uchwytu lusterka i montaż lusterka multimedialnego z kamerą cofania,
- montaż świateł LED do jazdy dziennej,
- renowacja przednich lamp, odbłyśników,
- montaż ksenonów M-TECH i przebudowa przesłony odbłyśnika,
- montaż haka oryginalnego DAEWOO,
- renowacja prowadnic szyb (piaskowanie i ocynk),
- przyciemnianie szyb,
- naprawa ogrzewania fotela kierowcy,
- montaż sterowania elektrycznego fotela pasażera,
- malowanie plastików w kabinie w miejscu oryginalnego ALA DREWNA,
- naprawa anteny elektrycznej,
- wymiana ramion wycieraczek przód NOWE DAEWOO,
- usunięcie obydwu katalizatorów i montaż strumienicy, owinięcie wydechu taśmą,
- wymiana wszystkich amortyzatorów na gazowe przód DAICHI, tył KAYAB,
- malowanie wskazówek i montaż ramek na zegarach,
- montaż alarmu z pilotem typu scyzoryk,
- montaż odmykania klapy bagażnika z pilota,
- wymiana schowka i półki pod kierownica na wersję miękką.

Na tą chwilę jestem nie jestem w stanie sobie więcej przypomnieć.
Całość zacząłem robić w sierpniu 2014 a zakończyłem w tą zimę czyli ok 1,5 roku.

99 procent prac wykonana samodzielnie.
Prace zlecone innym;
- Lakierowanie nadwozia,
- piaskowanie i ocynk prowadnic,
- przyciemnianie szyb,
- zrobienie grota do klucza scyzoryka,
- regeneracja odbłyśników przednich lamp,
- piaskowanie haka,

Ogrom pracy był 3 razy większy niż zakładałem na starcie. Bardzo pracochłonne było zrobienie dodatkowego ogrzewania i rozgryzienia sterowania tak by działało z automatu sterowane klima tronikiem.
Mam nadzieję że kogoś natchnę.


 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 3914
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2016-04-03, 21:27   

Bardzo ladny egzemplarz i do tego kolo podobne do mojego, mam nadzieje ze doprowadze swoja do takiego stanu.



Projekt: Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Dupowóz: Daewoo Leganza 2.0 133KM & 197M
Roboczowóz: VW Vento 1.9TD 112KM & 197NM

Sprzedam kola zimowe z alusami do Leganzy 15"
 
 
 
Cybul


Auto: Nubira 1.6
Imie: Damian
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 261
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-04-03, 21:38   

Śliczna :szok:
Chyba nigdy nie widziałem tak zadbanej Leganzy :D
 
 
 
lewockir

Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 160
Wysłany: 2016-04-04, 05:24   

wiesz że narobiłeś sobie sporo roboty ?? teraz musisz odpowiadać na pytania dodatkowe !!!!
zrobić to co Ty ze swoją Legą zasługuje na zimne co nieco ;) .

Pyt:
1 - opowiedz o lampach tj te nowe soczewki
2 - dołożenie ogrzewania z nubiry i jak to się ma z climatronikiem z legi ??



kiedy znajdziemy się na zakręcie - REDUKCJA BUT I ODCIĘCIE !
 
 
mifcia
Moderator
M


Auto: Był Mateo, jest Miciu
Imie: Magda
Wiek: 29
Dołączyła: 23 Sty 2010
Posty: 1795
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-04, 06:18   

JAREKMAX,
Brak Tagu! Kliknij tutaj aby dowiedzieć się jak go uzpełnić.

Popraw również temat zgodnie z przykładem prezentacji auta na forum


Bezawaryjności życzę. Prezentuje się bardzo ładnie



Statystycznie rzecz biorąc, zdanie: "Ależ on jest wielki!" słyszy najczęściej pająk :-D
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
matul95

Auto: Daewoo Lanos 2.0 c20ne
Imie: Mateusz
Wiek: 21
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 82
Skąd: WGR
Wysłany: 2016-04-04, 08:42   

:szok: ale ślicznotka. Kurcze naprawde zadbana sztuka :D
 
 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 20926
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-04, 08:50   

Te zobrazowane przewody nie wiszą sobie samopas jak na zdjęciach dalej?
Kawał roboty łożony, nie wspominając już o workach talarów :)
Niech służy wiernie co najmniej kolejne 20 lat.




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
JAREKMAX

Auto: LEGA 2,2 CDX AUTOM AISIN, LEGANZA 2,0 CDX ZF
Imie: Jarek
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 48
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-04-04, 09:03   

Czy zrobić to drugi raz??? Osobiście gdybym wiedział ile mnie to będzie kosztować czasu raczej bym się drugi raz nie zdecydował. Najgorzej ze mam drugą zieloną i czeka mnie podobne wyzwanie. Blachy w dużo lepszym stanie mam do zrobienia jednego parcha, i zrezygnuję z dodatkowego ogrzewania, bo nie grzeje współmiernie do ogromu prac jaki w to włożyłem.

Co do lamp to nie wymieniałem soczewek tylko wyczyściłem lampę od środka a odbłyśnik został pokryty nowa warstwa i ustawiony nieco inaczej niż w standardzie. W trakcie testów na rozebranej lampie zauważyłem ze najmocniejsze światło jest centralnie na środku i jest przecięte przez przesłonę. Podniesienie przesłony o niecałe 2 mm spowodowało ze z lampy wydostaje się dwa razy tyle światła co w połączeniu z zestawem HID M-TECHA-a za 270 zł daje tak dużo światła że w nocy rzadziej używam świateł długich, Ilość światłą jest niewiele mniejsza niż w oryginalnych ksenonach.
Lampy dalej świecą tak jak powinny czyli po wyregulowaniu nie oślepiają i mają prawidłowe odcięcie linij światło cienia. Po prostu poprawiłem fabrykę bez utraty bezpieczeństwa innych.

Co do ogrzewania to wygląda to tak.
Nagrzewnica elektryczna z Allegro http://allegro.pl/chevrol...5068483382.html za 50 zł od NUBIRY III LACETTI zabudowałem umieszczając ją obok nagrzewnicy na wodę a dokładnie pod nią w tym plastiku który zasłania nagrzewnice. Ci którzy wymieniali nagrzewnicę wiedza o co chodzi. Z boku wyciąłem podłużną szczelinę po kilku przymiarkach i weszła tam jakby stamtąd była. Widać ją na jednym ze zdjęć http://www.fotosik.pl/zdjecie/18f8bb7c323dd25c .
Sterowanie to mikro styk z długą dźwignia zamontowana przy nagrzewnicy z prawej strony za schowkiem. Wystaje tam dźwignia która zmienia położenie gdy klimatronik miksuje ciepłe z zimnym http://www.fotosik.pl/zdjecie/7481f000468f91be . Zamocowałem ten mikro-styk tak by to ogrzewanie włączyło się wówczas gdy klimatronik przesunie klapę na maksymalne grzanie. Mikro-styk steruje 3 przekaźnikami gdyż nagrzewnica na 3 grzałki i na każdy obwód zamontowałem przekaźnik 30A http://www.fotosik.pl/zdjecie/f8dfba91dbe38e2f . Wszystkie 3 przekaźniki umieściłem obok akumulatora na skrzynce bezpieczników. Dodatkowo zabezpieczyłem każdy układ bezpiecznikiem a całość uruchamia się tylko na włączonym silniku gdyż plusa do załączenia przekaźników wyciągnąłem z alternatora czyli gdy pokaże się ładowanie uruchamia się przekaźnik.
Całość ciągnie prawie 60 A i powoduje grzanie się przewodów od akumulatora, i sam alternator robi się gorący. W kabinie tuż po odpaleniu auta na 1 biegu wentylatora czuć że nie wieje zimnym powietrzem tylko takim lekko letnim ale na termometrze pokazuje prawie 10 stopni cieplej niż bez grzałki. Tylko 10 stopni lub AŹ 10 stopni. Dużo i nie dużo. W zimę gdy odpalasz auto i po chwili nie wieje już zimnym powietrzem a z kratek wydostaje się kila stopni na + to zawsze przyjemniej. Drugi raz robiąc to zrobił bym to 4 razy szybciej gdyż odchodzi główkowanie przymierzanie itd. Samo wycięcie otworu i umiejscowienie mikro-styku mam opanowane a to było najgorsze.
 
 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 3914
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2016-04-05, 20:20   

Kolego masz namiary na te amortyzatory dachi? Szukam tanich gazowek na tyl.



Projekt: Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Dupowóz: Daewoo Leganza 2.0 133KM & 197M
Roboczowóz: VW Vento 1.9TD 112KM & 197NM

Sprzedam kola zimowe z alusami do Leganzy 15"
 
 
 
JAREKMAX

Auto: LEGA 2,2 CDX AUTOM AISIN, LEGANZA 2,0 CDX ZF
Imie: Jarek
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 48
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-04-05, 20:25   

Nie ma już dostępności. Ja je jeszcze kupiłem z resztek i udało mi się kupić dwa kpl do oby leganz ale kilka miesięcy później już szukając tyłu nie dało się kupić i kupiłem KYB.
 
 
danielbudyn

Auto: Mazda 626 GW 2.0/Espero 1.5 tatusia :D
Imie: Daniel
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: N.S./Wro
Wysłany: 2016-04-07, 19:52   

Takie ładne zdjęcia były i ich już nie ma :(
Ciekawi mnie jak wyglada twoj scyzoryk ;)
 
 
lanser

Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 220
Wysłany: 2016-04-07, 21:04   

Świetna leganza bardzo zadbana. Bardzo mi się podoba dbaj o ten rzadki i ładny egzemplarz :)
 
 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 3914
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2016-04-09, 19:38   

Pamietasz moze jaka szerokosc felgi i ET?



Projekt: Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Dupowóz: Daewoo Leganza 2.0 133KM & 197M
Roboczowóz: VW Vento 1.9TD 112KM & 197NM

Sprzedam kola zimowe z alusami do Leganzy 15"
 
 
 
JAREKMAX

Auto: LEGA 2,2 CDX AUTOM AISIN, LEGANZA 2,0 CDX ZF
Imie: Jarek
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 48
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-04-09, 19:51   

ET 35 a szerokość bodajże 7,5 cala
 
 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 3914
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2016-04-10, 08:32   

A Czemu tablica nie jest na swoim mijscu tylko nizej?

Mam nadzieje ze doprowadze kiedys swoja do takiego stanu :szok:



Projekt: Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Dupowóz: Daewoo Leganza 2.0 133KM & 197M
Roboczowóz: VW Vento 1.9TD 112KM & 197NM

Sprzedam kola zimowe z alusami do Leganzy 15"
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt