Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2016-04-04, 19:56 [Matiz] Problem z wrzuceniem 4 biegu
Witam. Mam problem z wrzuceniem 4 biegu podczas redukcji z 5. Da się go wrzucić ale trzeba najpierw skierować lewarek w stronę 3 albo wrzucić 3 i dopiero można wrzucić 4 bieg. Próbowałem na siłę ale nic to nie dało. Nie było słychać przy tym zgrzytów. Myślałem, że to wina lewej poduszki silnika bo była rozerwana ale dzisiaj ją wymieniłem ale nic to nie pomogło. Czy to wina synchronizatora?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Bobek Grupa Śląska
Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał Pomógł: 157 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 6090 Skąd: SY
Wysłany: 2016-04-04, 20:37
Wybierak sprawdz czy nie ma luzów.
War... war never changes...
adin17
Auto: Matiz
Imie: Adrian Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 10 Mar 2011 Posty: 135 Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-04-05, 07:05
Kolego miałem to samo - akurat w moim przypadku był to synchronizator...... (przy okazji wymieniłem wybierak) i puki co ok
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ, jeśli masz dodatkowe pytania pisz!
krzysiek02 [Usunięty]
Wysłany: 2016-04-05, 09:14
adin17 napisał/a:
Kolego miałem to samo - akurat w moim przypadku był to synchronizator...... (przy okazji wymieniłem wybierak) i puki co ok
Sam go wymieniałeś?
driver129
Auto: matiz
Imie: Krzysztof Pomógł: 41 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 720 Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-04-05, 12:22
adin17 napisał/a:
Kolego miałem to samo - akurat w moim przypadku był to synchronizator...... (przy okazji wymieniłem wybierak) i puki co ok
Jak wymieniłeś dwie rzeczy na raz to sobie zaprzeczyłeś. Jak problemu się szuka to robi się po koleji. Tak to można zrobić na raz pół silnika z powodu np zawleczki.
krzysiek02 napisał/a:
adin17 napisał/a:
Kolego miałem to samo - akurat w moim przypadku był to synchronizator...... (przy okazji wymieniłem wybierak) i puki co ok
Sam go wymieniałeś?
Polecam sprawdzić wybierak, i olej jak był nie wymieniany(ma wpływ na pracę). Po za tym dostęp do nich jest łatwy bez demolki skrzyni.
czerwony szybszy.
czarny to ninja.
złoty oszczędny.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
krzysiek02 [Usunięty]
Wysłany: 2016-04-05, 18:39
driver129 napisał/a:
adin17 napisał/a:
Kolego miałem to samo - akurat w moim przypadku był to synchronizator...... (przy okazji wymieniłem wybierak) i puki co ok
Jak wymieniłeś dwie rzeczy na raz to sobie zaprzeczyłeś. Jak problemu się szuka to robi się po koleji. Tak to można zrobić na raz pół silnika z powodu np zawleczki.
krzysiek02 napisał/a:
adin17 napisał/a:
Kolego miałem to samo - akurat w moim przypadku był to synchronizator...... (przy okazji wymieniłem wybierak) i puki co ok
Sam go wymieniałeś?
Polecam sprawdzić wybierak, i olej jak był nie wymieniany(ma wpływ na pracę). Po za tym dostęp do nich jest łatwy bez demolki skrzyni.
Ok sprawdzę najpierw wybierak
krzysiek02 [Usunięty]
Wysłany: 2017-03-30, 18:39
Niestety doszły mi problemy z wrzuceniem 2 i 1 przy redukcji z 3. Trzeba skierować dźwignię z stronę jedynki i jakimś cudem wskakuje dwójka. Wymieniłem olej ale problem nie znikł. Próbowałem regulacji na lince ale też nie pomogło a nawet było gorzej. Regulacja była tylko możliwa w jedną stronę ponieważ jedna nakrętka była już wkręcona do końca gwintu. Tak więc pozostaje wybierak na skrzyni linka albo synchronizatory
krzysiek02 [Usunięty]
Wysłany: 2017-04-20, 15:51
Wymieniłem dzisiaj mechanizm zmiany biegów zamontowany na skrzynie niestety nie pomogło:/ Wykluczam też żeby to była linka ponieważ jest za gruba żeby się wyciągnęła i raczej byłby też problemy na zgaszonym samochodzie. Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i mówił, ze to raczej też nie synchronizatory. Chyba bez wymiany skrzyni się nie obejdzie.
Wykluczam też żeby to była linka ponieważ jest za gruba żeby się wyciągnęła i raczej byłby też problemy na zgaszonym samochodzie. Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i mówił, ze to raczej też nie synchronizatory.
no jak nie linka to wiecej winnych nie ma, przy synchronizatorach to był by zgrzyt
krzysiek02 [Usunięty]
Wysłany: 2017-04-27, 00:01
wnd napisał/a:
krzysiek02 napisał/a:
Wykluczam też żeby to była linka ponieważ jest za gruba żeby się wyciągnęła i raczej byłby też problemy na zgaszonym samochodzie. Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i mówił, ze to raczej też nie synchronizatory.
no jak nie linka to wiecej winnych nie ma, przy synchronizatorach to był by zgrzyt
Są tak jakieś wodziki w tej skrzyni? Rozbierał ją ktoś?
murgrabia1410
Auto: matiz 0.8
Dołączył: 12 Maj 2017 Posty: 45
Wysłany: 2017-05-14, 00:21
Uwierzcie, że linka pomimo, iż jest gruba (w sumie 2 linki czerwona / czarna). rozciąga się po pewnym czasie. Przechodziłem już przez to. Po 2 latach od wymiany. Temat znowu powoli wraca. Ogólnie skrzynia w Matizie to jakaś porażka. Chodzi o precyzję zmiany biegów. A o tych linkach to nawet nie wspominam. Wystarczy komuś dać autko. Ten poszarpie kilka razy lewarkiem i linka do kosza. A regulacji tam nie ma. Tylko regulacja ustawienia lewarka prosto w pionie.
Jak jest problem przy wrzucaniu biegów lewarkiem. To wystarczy wyjść z autka. Podnieść maskę i po kolei wrzucać biegi rączką. Wtedy wyjdzie co jest nie tak.
P.S.
Wymiana linki to istny koszmar. Tak dla pocieszenia..