Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Przy okazji badania technicznego wyszła nierówna siła hamowania.
Prawa strona przyciera i na papierze hamuje nieporównywalnie słabo.
Tarcze montowane w 2013 ale chyba okazały się być z jakiegoś chińskiego gównolitu... albo to przez to ciągłe przycieranie z prawej strony
Nie ma żadnego bicia przy hamowaniu i nic nie ściąga.
Planowana regeneracja zacisków, bo ewidentnie jest tutaj problem, oraz wymiana płynu w całym układzie na ATE - już się cieszę na myśl o odpowietrzaniu.
1 litr to chyba będzie za mało by zrobić to dobrze i przepchnąć cały układ? Mimo, że tyleż wynosi pojemność układu... dostałoby się przy okazji i pompie sprzęgła.
Jak pisałem już się cieszę na zabieg odpowietrzania modulatora ABS, ale chyba go nie będę dotykał żeby nie spier.... bo brzmi to dla mnie jakąś herezją co tam piszą.
Chociaż mam do niego (ABSu) bardzo poważne zastrzeżenia....
Wracając,
na prawej tarczy już wyczuwalny pod palcem próg, dodatkowo podczas jazdy słyszalne bardzo głośne dudnienie połączone niekiedy z równomiernym cykaniem po ostrzejszym hamowaniu.
Zmieniana felga... Z resztą objaw na zimówkach oraz letnich.
Ogólnie cały układ hamulcowy w moim mniemaniu jest bardzo słaby, ugotowany płyn?
Mam wrażenie swojego rodzaju humorów... niekiedy jak się zagrzeje, to hamulec lubi wpadać głębiej "gąbkowato" - ale to takie moje czepialskie spostrzeżenia.
Nie wiem kiedy zmieniany, może i nigdy nie był?
Czy do 350-400 złotych idzie dostać coś wydajniejszego?
Mikoda GT w domyśle nacinana i nawiercana + TRW bo podobno miękkie.
Czy to nie będzie przerost formy nad treścią?
Proszę o sugestie
Czy póki co zregenerować zaciski, wymienić płyn i obadać jak całość będzie się zachowywać?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Piotr Weteran
Auto: Nubira 2.2.2.
Imie: Piotr Pomógł: 541 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 989 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-05, 22:00
Dokladnie to zestawienie mikoda + trw mam u siebie , chcesz zobaczyc jak to chodzi , zapraszam .
Jeżeli pomogłem, kliknij + pomógł
Bobek Grupa Śląska
Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał Pomógł: 157 razy Wiek: 28 Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 6090 Skąd: SY
Wysłany: 2016-04-05, 22:21
wid3l3c napisał/a:
Planowana regeneracja zacisków, bo ewidentnie jest tutaj problem, oraz wymiana płynu w całym układzie na ATE - już się cieszę na myśl o odpowietrzaniu.
1 litr to chyba będzie za mało by zrobić to dobrze i przepchnąć cały układ? Mimo, że tyleż wynosi pojemność układu... dostałoby się przy okazji i pompie sprzęgła.
powinien litr starczyc, pakuj ATE dot 4, mam u siebie i na razie jest spoko, a parametry ma bardzo porządne na papierze.
ATE powerdiski razem z klockami ATE kupisz w podobnej kasie, a tez beda robic robote, nowe mikody maja mocno mieszane opinie, a cena tez nie zachwyca.
War... war never changes...
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3275 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-06, 00:47
Wiesz... raczej nie będę bawił się w pioniera i próbował upychać Lanosowych tarcz do Nuby
Dedykowanych ATE z serii powerdisk brak
Myślisz, że nie szukałem?
Dlatego liczyłem, że ktoś mnie czymś zaskoczy hehe
Jutro postaram się do nich zadzwonić i zapytać, czy da radę wersję GT bez malowania
Maciekx Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos C30YER
Imie: Maciek Pomógł: 26 razy Wiek: 29 Dołączył: 06 Lip 2010 Posty: 1958 Skąd: Rzeszów / Kraków
Wysłany: 2016-04-06, 07:09
Zorientuj się cene za tarcze Textar pro (malowane) i klocki - z "cywilnych" producentów naprawdę ciekawe, a do wszystkich szybszych aut łącznie ze swoim je montuje i jeszcze nie mogę złego słowa powiedzieć, a trochę u mnie baty dostają
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3275 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-06, 07:41
Maciekx, dzięki za podpowiedź, ale niestety i tutaj zawód - Brak.
Ogólnie do Nubiry widzę w sensownym pieniądzu nie idzie nic znaleźć (trzeba ją sprzedać w cholerę ) - zostaje tylko import żart.
Nie wiem tylko jak z tymi klockami, zarówno Textara jak i Jc premium(zakładam, że te to nic specjalnego)
albo po prostu "zwykłe" ATE - w przypadku rezygnacji z Mikody
an_zak
Auto: Nubira I sedan 2,0
Imie: Andrzej
Wiek: 30 Dołączył: 19 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-04-06, 07:56
A prawa felga się nie grzała? Może tłoczek zaczął korodować i najpierw trzymał, a teraz ma problem z naciskaniem na klocek. Warto zrzucić wszystkie koła, sprawdzić, czy tłoczki się cofają, a jeśli nie - do wymiany razem z zestawem naprawczym. Jeśli płyn nie był zmieniany, możesz się zdziwić, co zobaczysz wewnątrz zacisków.
Zmienna siła hamowania może mieć też związek z jakimś niewielkim wyciekiem. Jeśli nie zmieniałeś nigdy sztywnych przewodów hamulcowych, to zapewne są one również już na końcu swojego życia. Od razu robić wszystko za jednym zapowietrzeniem. Dobre tarcze i klocki to jedno, ale warto w pierwszej kolejności odświeżyć wszystkie przewody (a zwłaszcza tylne).
Bobek Grupa Śląska
Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał Pomógł: 157 razy Wiek: 28 Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 6090 Skąd: SY
Wysłany: 2016-04-06, 15:42
wid3l3c napisał/a:
Dedykowanych ATE z serii powerdisk brak
Myślisz, że nie szukałem?
Zwykłe gładkie ATE też dają radę, w sumie powerdiski są nacinane, ale jaki to ma efekt poza teoretycznie mniejszym grzaniem tarcz przy ostrym hamowaniu?
Ja na ATE zwykłch gładkich mam hamulec beton, Silva jak wysiadł ode mnie to miał paraliż nogi od wciskania pedału
Ponton i tak wyczynowy nie bedzie raczej
A z tych wyżej to textary bedą lepsze niz ori od wisa, tak myślę.
War... war never changes...
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3275 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-06, 20:22
Jak się przyjrzałem, to te textary są pod Lacetti..... Ogólnie to słabo mi się robi jak czytam niektóre strony i ogłoszenia.... ludzie nie mają pojęcia co sprzedają i nierzadko piszą straszne głupoty...
Zasmuciliście mnie z tymi mikodami.... cóż weekend będzie na przemyślenia. Dzięki.