Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2016-04-16, 16:43 [Lanos] wymiana uszczelki pod pokrywą silnika
Witam,
poniżej przedstawiam instrukcję wymiany uszczelki pokrywy silnika:
Objawy przed:
- nie miły zapach we wnętrzu samochodu ( bardziej wyczuwalny gdy podkręcamy dmuchawę)
- głośna praca silnika
- wysoka temperatura silnika
- brak dynamiki
zauważalna poprawa po:
- nie miły zapach znikł
- cichutka praca silnika (ewidentna różnica)
- lepsza praca silnika, szybciej się uruchamia
- zauważalna różnica podczas jazdy, auto zyskało na dynamice.
Przed rozpoczęciem procesu wymiany, uruchamiamy samochód na kilka minut. Tak aby się rozgrzał. Spowoduje to, że łatwiej będzie nam podnieść odkręconą pokrywę silnika która jest przyssana do obudowy.
etap1
rys 1.
Zaznaczone przewody zapłonowe odłączamy. Układamy tak by pamiętać ich kolejność podłączenia.
etap 2.
rys 2.
widzimy odłączone przewody ułożone w kolejności jakiej są podłączone. Należy zwrócić uwagę aby przewody nie opierały się o ostre krawędzie.
etap 3.
rys 3.
łapiemy szczypcami uchwyt i zsuwamy go niżej, jak pokazuje strzałka. Jak zdejmiemy, zsuwamy rurkę, może w niej znajdować się olej w gęstej postaci. Możemy go wykorzystać do połączeń mechanicznych (ja zastosowałem do uchwytów w drzwiach - nie skrzypią mi już). A resztę czyścimy - wkładamy śrubokręt do rurki i wydłubujemy smar.
etap 4.
rys 2.
Zaznaczone niebieskimi kółkami śruby odkręcamy (grzechotka, przedłużka, nasadka 10mm). Pamiętajmy by nie odkręcać pojedyncze śruby, tylko krzyżowo. Pierwszą od lewej, a następną drugą po przekątnej. Tak by równomiernie rozprowadzić siły nacisku na poszczególne śruby.
Jeżeli pokrywa po odkręceniu nie chce się ruszyć - prawdopodobnie uszczelka się stopiła lub wcześniej ktoś zastosował sylikon. To normalne, należy lekko podważyć śrubokrętem
etap 5.
rys 4.
Po odkręceniu śrub i zdjęciu pokrywy zauważamy roztopioną uszczelkę na krawędzi, jakieś zanieczyszczenia. Musimy je zetrzeć. Najlepiej wziąć kawałek ręcznika papierowego i przytrzymać podczas ścierania, tak by upinki lub inne zanieczyszczenia nie wpadły do środka. I tak czyścimy całą powierzchnie do której przykręcamy pokrywę. Następnie wycieramy dokładnie papierem ręcznikowym namoczonym etanolem.
etap 6.
rys 5.
Po wykonaniu czyszczenia (widzimy na rys jak to powinno wyglądać) zwracamy uwagę czy brzegi od środka nie są zabrudzone upinkami (w moim przypadku były) Śmiało bierzemy ręcznik papierowy i wycieramy brzegi od środka.
etap 7.
rys 6.
Sprzątamy narzędzia, chowamy do auta lub zabieramy ze sobą do domu. Bierzmy również pokrywę silnika, zamykamy maskę - nic się tam nie stanie. NIE ODPALAMY SILNIKA. W domu, najlepiej nad miską lub w misce. Zdejmujemy uszczelkę i wyrzucamy. Bierzmy pokrywę pod kran i porządnie płuczemy w ciepłej wodzie.
etap 8.
rys 7.
Po umyciu, wycieramy dokładnie ręcznikiem papierowym i suszarką jak na zdjęciu obsuszamy. Najważniejsze to miejsca gdzie idzie uszczelka. Jak już to zrobimy i obsuszymy wszystko, wracamy do auta. Pamiętaj by pokrywa była jak najbardziej sucha.
etap 9.
zakładamy uszczelkę, zwracamy uwagę na ząbek na uszczelce, ona idzie tam, gdzie na pokrywie jest dla niej wycięcie. Po wciśnięciu uszczelki, bierzemy klej silikonowy i smarujemy całą warstwę na silniku gdzie idzie pokrywa. Następnie (ja tak zrobiłem) na pokrywie po uszczelce również nałożyłem silikon. Zakładamy i przykręcamy - pamiętaj by przykręcać na krzyż, by odpowiednio rozprowadzać siły docisku pokrywy. Po dokręceniu można zauważyć że powychodził silikon. Bierzemy palcem (w rękawiczce) i przecieramy po całej linii łączącej pokrywę z silnikiem. To spowoduje lepsze uszczelnienie. Zakładamy odme, podpinamy przewody w takiej kolejności jak je odłączyliśmy. I koniec
Jestem świeżą osobą na tym forum, lajkiem. Dopiero zaczynam zabawę z mechaniką i chciałem się podzielić nabytą wiedzą. Może to się komuś przyda. Dla mnie to jest COŚ. Jeżeli macie zastrzeżenia to proszę o uwagi. Przepraszam za błędy. Pozdrawiam