X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Kasowanie błędu Check Engine

Autor Wiadomość
Timoti
Grupa Kujawsko-pomorska


Auto: Lanos
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 928
Wysłany: 2016-04-21, 20:00   [Lanos] Kasowanie błędu Check Engine

Witam.
Panowie po remoncie głowicy i złożeniu jej do kupy do auta pojawił się błąd czujnika cieczy chłodzącej [ 14 ]. Wydaje mi się, że jednak on jest ok gdyż przed rozebraniem silnika było wszystko ok i teraz świeci mi się ta pomarańczowa lampka. Teraz pytanko jak to skasować? aby nie świeciła mi się ta kontrolka? Jest jakiś sposób na to?

Proszę o odpowiedź.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 322 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7233
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-04-21, 20:01   

Wtyczkę masz na pewno wpięta? mowa tu o czujniku dwu pinowym pod cewka



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
Timoti
Grupa Kujawsko-pomorska


Auto: Lanos
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 928
Wysłany: 2016-04-21, 20:11   

Jonecky napisał/a:
Wtyczkę masz na pewno wpięta? mowa tu o czujniku dwu pinowym pod cewka


Ta wtyczka jest od czujnika cieczy?
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 322 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7233
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-04-21, 20:16   

O tak wygląda


fotka stąd
http://daewooforum.pl/temat74994.html



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
Timoti
Grupa Kujawsko-pomorska


Auto: Lanos
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 928
Wysłany: 2016-04-21, 20:24   

Sprawdziłem. Prąd co czujnika dochodzi czyli ta wtyczka musi być ok. Odłączę klema na noc.
Dzięki za fote. Masz browara :piwo:
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Timoti
Grupa Kujawsko-pomorska


Auto: Lanos
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 928
Wysłany: 2016-04-22, 20:37   

Dalsza cześć zagadki :zły:
Zauważyłem, że po włączeniu zapłonu wentylator chłodnicy już się kręci czy w związku z tym to jednak czujnik temperatury może być walnięty ? ten czujnik zbił mnie z tropu gdyż około roku był wymieniany a przed regeneracją głowicy wszystko było ok.
 
 
Timoti
Grupa Kujawsko-pomorska


Auto: Lanos
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 928
Wysłany: 2016-04-22, 20:38   

Dalsza cześć zagadki :zły:
Zauważyłem, że po włączeniu zapłonu wentylator chłodnicy już się kręci czy w związku z tym to jednak czujnik temperatury może być walnięty ? ten czujnik zbił mnie z tropu gdyż około roku był wymieniany a przed regeneracją głowicy wszystko było ok.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-04-22, 20:46   

Timoti napisał/a:
Prąd co czujnika dochodzi czyli ta wtyczka musi być ok.
we wtyczce jest 5V i masa ??
no to czujnik.
 
 
Timoti
Grupa Kujawsko-pomorska


Auto: Lanos
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 928
Wysłany: 2016-04-22, 20:55   

rgre napisał/a:
Timoti napisał/a:
Prąd co czujnika dochodzi czyli ta wtyczka musi być ok.
we wtyczce jest 5V i masa ??
no to czujnik.


5V jest ale czy masa? jak sprawdzić czy masa jest wtyczce ?
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-04-22, 21:04   

jak szukasz plusa, to jednym końcem miernika stale dotykasz masy ? to teraz jak dotkniesz plusa, to znajdziesz masę.
 
 
Timoti
Grupa Kujawsko-pomorska


Auto: Lanos
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 928
Wysłany: 2016-04-22, 21:14   

Sprawdzę i dam znać.
Masz ode mnie browarka :piwo:
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-04-22, 21:19   

przyłóż jedną końcówkę do jednego styku wtyczki, a drugą do drugiego. ma być 5V we wtyczce.
 
 
Timoti
Grupa Kujawsko-pomorska


Auto: Lanos
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 928
Wysłany: 2016-04-22, 21:44   

Tak się zastanawiam, że masa jednak musi być gdyż jest błąd 14 -----> Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) -----> Opis: Sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego dla temperatury powyżej 146 stopni Celsjusza

Jeśli w opisie jest, że czujnik widzi powyżej 146*C to jakieś jednak wskazania idą z czujnika więc masa musi być prawda? Możliwe, że już za dużo myślę i gadam głupoty ;)
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-04-22, 21:50   

dobrze myślisz, ale kręcący wentylator zobaczysz też przy wyjętej wtyczce i braku "zwarcia" przez czujnik.
jak widzisz styki czujnika, przerzuć miernik na zakres 20kΩ i zmierz oporność czujnika. jedna końcówka do jednego styku, druga do ...

np przy temp 10C miernik powinien pokazać ok 5.6kΩ
będzie pomiar typu 0.00 to przerzucasz na 200 i sprawdzasz czy czujnik dalej wykazuje zwarcie, czyli zera.
pewnie tak, bo patrząc po tabelce im mniej ohmów, tym cieplej - ale pierwsze zdanie wciąż jest aktualne.
 
 
smutny gizd


Auto: Lanos 1.5 16V
Pomógł: 9 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Lip 2014
Posty: 69
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-04-22, 22:03   

rgre napisał/a:
przyłóż jedną końcówkę do jednego styku wtyczki, a drugą do drugiego. ma być 5V we wtyczce.


Trochę inaczej. Dopóki żaden prąd nie płynie, nawet przy kiepskim kontakcie może być 5V na stykach we wtyczce. Prawo Ohma :) Jeżeli chcemy sprawdzić, czy masa w wiązce ma dobry kontakt, trzeba zmierzyć rezystancję względem masy pojazdu.

Czyli: jedną końcówką miernika trzeba podrapać gdzieś np. po klemie "-" akumulatora, żeby złapać dobry kontakt. Potem namierzyć styk masy - tam gdzie woltomierz pokarze 0. Przestawiamy miernik na pomiar rezystancji i mierzymy między klemą a stykiem w wiązce. Wskazanie powinno być na poziomie do 1 Oma, ale jeśli wychodzi w już w tych okolicach trzeba spróbować jeszcze lepiej docisnąć styki miernika, pewnie wyjdzie mniej.

Jeżeli pomiar wychodzi rzędu kilkudziesięciu Omów lub więcej, mamy problem z wiązką.

Popatrzyłem sobie na schematy w Bujańskim, i wychodzi na to, że czujnik temperatury (CTS) ma wspólną masę z czujnikiem położenia przepustnicy (TPS). Także w grę mogą wchodzić osławione blaszki w wiązce.

Można by też pomierzyć rezystancję samego czujnika. Nie mam pojęcia jaka powinna być np. na zimnym silniku, ale jeżeli jest przerwa, albo zwarcie, to na pewno czujnik jest uszkodzony. Jak znajdę jutro chwilę, to pomierzę u siebie.

EDIT: długo pisałem posta, rgre podał rezystancje czujnika. Także zmierzyć i będzie wiadomo :)
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt