Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam.
Panowie po remoncie głowicy i złożeniu jej do kupy do auta pojawił się błąd czujnika cieczy chłodzącej [ 14 ]. Wydaje mi się, że jednak on jest ok gdyż przed rozebraniem silnika było wszystko ok i teraz świeci mi się ta pomarańczowa lampka. Teraz pytanko jak to skasować? aby nie świeciła mi się ta kontrolka? Jest jakiś sposób na to?
Proszę o odpowiedź.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-04-21, 20:01
Wtyczkę masz na pewno wpięta? mowa tu o czujniku dwu pinowym pod cewka
Dalsza cześć zagadki
Zauważyłem, że po włączeniu zapłonu wentylator chłodnicy już się kręci czy w związku z tym to jednak czujnik temperatury może być walnięty ? ten czujnik zbił mnie z tropu gdyż około roku był wymieniany a przed regeneracją głowicy wszystko było ok.
Dalsza cześć zagadki
Zauważyłem, że po włączeniu zapłonu wentylator chłodnicy już się kręci czy w związku z tym to jednak czujnik temperatury może być walnięty ? ten czujnik zbił mnie z tropu gdyż około roku był wymieniany a przed regeneracją głowicy wszystko było ok.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-04-22, 20:46
Timoti napisał/a:
Prąd co czujnika dochodzi czyli ta wtyczka musi być ok.
Tak się zastanawiam, że masa jednak musi być gdyż jest błąd 14 -----> Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) -----> Opis: Sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego dla temperatury powyżej 146 stopni Celsjusza
Jeśli w opisie jest, że czujnik widzi powyżej 146*C to jakieś jednak wskazania idą z czujnika więc masa musi być prawda? Możliwe, że już za dużo myślę i gadam głupoty
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-04-22, 21:50
dobrze myślisz, ale kręcący wentylator zobaczysz też przy wyjętej wtyczce i braku "zwarcia" przez czujnik.
jak widzisz styki czujnika, przerzuć miernik na zakres 20kΩ i zmierz oporność czujnika. jedna końcówka do jednego styku, druga do ...
np przy temp 10C miernik powinien pokazać ok 5.6kΩ
będzie pomiar typu 0.00 to przerzucasz na 200 i sprawdzasz czy czujnik dalej wykazuje zwarcie, czyli zera.
pewnie tak, bo patrząc po tabelce im mniej ohmów, tym cieplej - ale pierwsze zdanie wciąż jest aktualne.
przyłóż jedną końcówkę do jednego styku wtyczki, a drugą do drugiego. ma być 5V we wtyczce.
Trochę inaczej. Dopóki żaden prąd nie płynie, nawet przy kiepskim kontakcie może być 5V na stykach we wtyczce. Prawo Ohma Jeżeli chcemy sprawdzić, czy masa w wiązce ma dobry kontakt, trzeba zmierzyć rezystancję względem masy pojazdu.
Czyli: jedną końcówką miernika trzeba podrapać gdzieś np. po klemie "-" akumulatora, żeby złapać dobry kontakt. Potem namierzyć styk masy - tam gdzie woltomierz pokarze 0. Przestawiamy miernik na pomiar rezystancji i mierzymy między klemą a stykiem w wiązce. Wskazanie powinno być na poziomie do 1 Oma, ale jeśli wychodzi w już w tych okolicach trzeba spróbować jeszcze lepiej docisnąć styki miernika, pewnie wyjdzie mniej.
Jeżeli pomiar wychodzi rzędu kilkudziesięciu Omów lub więcej, mamy problem z wiązką.
Popatrzyłem sobie na schematy w Bujańskim, i wychodzi na to, że czujnik temperatury (CTS) ma wspólną masę z czujnikiem położenia przepustnicy (TPS). Także w grę mogą wchodzić osławione blaszki w wiązce.
Można by też pomierzyć rezystancję samego czujnika. Nie mam pojęcia jaka powinna być np. na zimnym silniku, ale jeżeli jest przerwa, albo zwarcie, to na pewno czujnik jest uszkodzony. Jak znajdę jutro chwilę, to pomierzę u siebie.
EDIT: długo pisałem posta, rgre podał rezystancje czujnika. Także zmierzyć i będzie wiadomo