Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
mariuszss
Auto: Lancia Y
Imie: Mariusz Pomógł: 6 razy Wiek: 51 Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 323 Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2016-04-25, 10:51 [Lanos] Jak usunąć płyn chłodzący z bloku silnika oraz ....
Witam.
Silnik 1.6 16V 1998r.
Chciałbym reanimować na krótko Lanosa, gdzie problemem był spalany oraz wylewany na zewnątrz olej w dużych ilościach.
Zdjąłem głowicę i teraz chciałby pozbyć się płynu z kanałów bloku - jak z tym sobie radzicie?
Wygląda na to, że trzeba albo czymś wyssać, albo odkręcić pompę wody.
I tu kolejne pytanie - aby dostać się do pompy wody trzeba zdjąć obudowę rozrządu od strony silnika? Wystaje tylko koło zębate pompy na zewnątrz.
Nastawiłem się, że będzie jak w Nubirze, a tu jak zwykle niemiła niespodzianka.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-04-25, 14:28
prościej wyjdzie odessać jak wyjmować pompę. jeszcze nie będzie chciała wyjść i ją popsujesz...
kwestia czy zmieniasz pasek i będzie potrzeba regulacji jego napięcia. u mnie akurat pasowało, to nie musiałem ruszać pompy. nie będzie pasowało to wypada ją wyjąć, oczyścić blok i pompę i kupić nowy oring, bez tego może cieknąć po ponownym montażu. jak wyjdzie, bo moja pierwsza pompa praktycznie nie przeżyła wyjmowania, tak się zrosła z blokiem...
w mojej w nubirze pompa nie wychodziła bez zdjęcia wewnętrznej obudowy, także nie wiem o czym piszesz.
po zrobieniu większej dziury w plastyku obudowy, to i owszem, wychodzi.
pompy są prawie identyczne, lanos ma dodatkową blachę z jakiegoś powodu, zaś sposób mocowania pompy jest taki sam.
mariuszss
Auto: Lancia Y
Imie: Mariusz Pomógł: 6 razy Wiek: 51 Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 323 Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2016-04-25, 17:26
Pisząc powyższego posta miałem wiedzę czysto teoretyczną. Teraz jak to wszystko obejrzałem to widzę że i pewnie w Nubirze jak i Lanosie trzeba zdjąć metalową część obudowy rozrządu ażeby zdemontować pompę wody. Zastanawia mnie co trzyma tę pompę skoro nie ma ona (na zdjęciach) żadnych otworów na śruby. Ale się może przekonam jak ją zdemontuje.
Ale żeby to zrobić, trzeba się pozbyć pompy wspomagania. Da się to zrobić bez "rozpinania" układu i spuszczania płynu wspomagania?
Co do paska - to się zastanawiam nad wymianą. Zgodnie ze sztuką wypadałoby - natomiast zdemontowany ma zrobione ok. 30 tys. (pompa podobno też tyle), a ja chce reanimować lanosa na czas poszukiwania jakiegoś innego auta (co pewnie może potrwać ).
Tak to wygląda u mnie.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-04-25, 17:46
mariuszss napisał/a:
Zastanawia mnie co trzyma tę pompę skoro nie ma ona (na zdjęciach) żadnych otworów na śruby.
w nubie są otwory, pompę trzymają 3 śruby na jakiś głupi imbus. dociskają pompę na jej krawędziach co 120 stopni. dlatego też można kręcić pompą. jeden otwór chyba masz.
jak masz tam imbusy i brak porządnych kluczy, to patrząc po swoich zmaganiach, nawet nie podchodź do nich bez zdjęcia obudowy. moje naprawdę trudno się odkręcały.