X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Jak usunąć płyn chłodzący z bloku silnika oraz ....

Autor Wiadomość
mariuszss

Auto: Lancia Y
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 323
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2016-04-25, 10:51   [Lanos] Jak usunąć płyn chłodzący z bloku silnika oraz ....

Witam.
Silnik 1.6 16V 1998r.
Chciałbym reanimować na krótko Lanosa, gdzie problemem był spalany oraz wylewany na zewnątrz olej w dużych ilościach.
Zdjąłem głowicę i teraz chciałby pozbyć się płynu z kanałów bloku - jak z tym sobie radzicie?
Wygląda na to, że trzeba albo czymś wyssać, albo odkręcić pompę wody.
I tu kolejne pytanie - aby dostać się do pompy wody trzeba zdjąć obudowę rozrządu od strony silnika? Wystaje tylko koło zębate pompy na zewnątrz.
Nastawiłem się, że będzie jak w Nubirze, a tu jak zwykle niemiła niespodzianka.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-04-25, 14:28   

prościej wyjdzie odessać jak wyjmować pompę. jeszcze nie będzie chciała wyjść i ją popsujesz...
kwestia czy zmieniasz pasek i będzie potrzeba regulacji jego napięcia. u mnie akurat pasowało, to nie musiałem ruszać pompy. nie będzie pasowało to wypada ją wyjąć, oczyścić blok i pompę i kupić nowy oring, bez tego może cieknąć po ponownym montażu. jak wyjdzie, bo moja pierwsza pompa praktycznie nie przeżyła wyjmowania, tak się zrosła z blokiem...

w mojej w nubirze pompa nie wychodziła bez zdjęcia wewnętrznej obudowy, także nie wiem o czym piszesz.
po zrobieniu większej dziury w plastyku obudowy, to i owszem, wychodzi.
pompy są prawie identyczne, lanos ma dodatkową blachę z jakiegoś powodu, zaś sposób mocowania pompy jest taki sam.
 
 
mariuszss

Auto: Lancia Y
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 323
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2016-04-25, 17:26   

Pisząc powyższego posta miałem wiedzę czysto teoretyczną. Teraz jak to wszystko obejrzałem to widzę że i pewnie w Nubirze jak i Lanosie trzeba zdjąć metalową część obudowy rozrządu ażeby zdemontować pompę wody. Zastanawia mnie co trzyma tę pompę skoro nie ma ona (na zdjęciach) żadnych otworów na śruby. Ale się może przekonam jak ją zdemontuje.
Ale żeby to zrobić, trzeba się pozbyć pompy wspomagania. Da się to zrobić bez "rozpinania" układu i spuszczania płynu wspomagania?
Co do paska - to się zastanawiam nad wymianą. Zgodnie ze sztuką wypadałoby - natomiast zdemontowany ma zrobione ok. 30 tys. (pompa podobno też tyle), a ja chce reanimować lanosa na czas poszukiwania jakiegoś innego auta (co pewnie może potrwać :D ).
Tak to wygląda u mnie.














 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-04-25, 17:46   

mariuszss napisał/a:
Zastanawia mnie co trzyma tę pompę skoro nie ma ona (na zdjęciach) żadnych otworów na śruby.
w nubie są otwory, pompę trzymają 3 śruby na jakiś głupi imbus. dociskają pompę na jej krawędziach co 120 stopni. dlatego też można kręcić pompą.
jeden otwór chyba masz.
jak masz tam imbusy i brak porządnych kluczy, to patrząc po swoich zmaganiach, nawet nie podchodź do nich bez zdjęcia obudowy. moje naprawdę trudno się odkręcały.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt