X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[-] Poprawny montaż rozpórek

Autor Wiadomość
Frobofrut
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-05, 09:48   

No to ciekawe - nigdy mi nie darło opon po założeniu i rozepchaniu. I to tym bardziej że na seryjnym zawieszeniu już zrobiłem trochę kilometrów. To nie jest wyssane z palca tylko poparte własnymi doświadczeniami, także może trochę zbastuj Tomek
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24007
Skąd: SI
Wysłany: 2016-05-05, 10:03   

Prosta sprawa, nie znasz się nie wypowiadaj się, wiedza opierana na jednym aucie to żadne doświadczenie, tyle w temacie, nie pojmiesz o co chodzi bo się na tym nie znasz, po prostu



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Frobofrut
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-05, 10:11   

Po pierwsze - to nie jest wiedza oparta na jednym aucie, bo tak rozpórki mieli założone m. in. Nadol i Świrek. Po drugie jak takiś mądry to podziel się wiedzą. Po trzecie od.....l się ode mnie bo Wid3l3c wyraźnie opisał to co ja potwierdziłem, a z tego co widzę to masz już od dłuższego czasu jakieś niewyjaśnione hałdujudu do mojej osoby
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24007
Skąd: SI
Wysłany: 2016-05-05, 17:08   

Mufu94 napisał/a:
RIPER napisał/a:
strus napisał/a:
Ale w zastosowaniu cywilnym, nie do rajdow chyba najlepiej wlasnie gorna troszke rozepchac a dolna sciagnac. Zapobiega to rozjezdzaniu podluznic i usztywnia konstrukcje.


widzisz ja dolną mam zdjętą, będę robił sztywną bo ta regulacja mi na nic nie potrzebna, co do górnej to ja mam skręconą, koła są pochylone, daje to przewagę w zakrętach ;)

co ile zmieniasz opony ?
jak ty masz Vke pod maska itp więc prowadzenie jest inne pyta zwykły użytkownik co planuje lub chce założyć
a wątpię aby poprane ustawienie rozpórki = pochylenie kół


to co ile zmieniam opony nie ma znaczenia, zmieniam jak zjadę, przebiegi są różne bo i różnie się jeździ, ostatnio lanosa mam tylko do zabawy więc i jeżdżę mniej

co do ustawienia rozpórki, nie bez powodu jest regulowana, właśnie po to żeby można było ustawić pod siebie i czy to auto seryjne czy nie rozpórka ustawiona różnie daje odczuwalne różnice w prowadzeniu, wystarczy spróbować pokręcić na podniesionych kołach a później się przejechać, nie należy też przesadzać z dokręcaniem i rozkręcaniem bo można przedobrzyć


Frobofrut napisał/a:
Po pierwsze - to nie jest wiedza oparta na jednym aucie, bo tak rozpórki mieli założone m. in. Nadol i Świrek. Po drugie jak takiś mądry to podziel się wiedzą. Po trzecie od.....l się ode mnie bo Wid3l3c wyraźnie opisał to co ja potwierdziłem, a z tego co widzę to masz już od dłuższego czasu jakieś niewyjaśnione hałdujudu do mojej osoby


generalny problem jest taki że czytasz i powielasz pierdoły, więc jak to ma być to twoje doświadczenie to sobie je daruj, to co robi Nadol i Świr to ich doświadczenie nie twoje, bo nie ty to robiłeś, przytykam się do każdego kto pisze pierdoły a pojęcia o tym nie ma, a jest tu tego trochę, prościej by było jak byś nic nie pisał nie mając 100% pewności, wtedy miałbym mniej roboty i wszystkim było by łatwiej, nie motywuj mnie do tego żebym wyciągał ci całą listę bezsensów, która pojawiła się w twoim wydaniu w działach technicznych

a wiedzą się dziele, przecież napisałem o co w tym chodzi, wystarczy teraz sprawdzić jak to działa



kończymy odbieganie od tematu, wszystko co miało zostać zostało już napisane !

:ot:



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
jarekq1990
Grupa Małopolska
daewoo maniak


Auto: Nexia ---> Nubira ----> Lanos SPORT
Imie: Jarek
Wiek: 26
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1338
Skąd: Małopolska - Śląsk
Wysłany: 2016-05-05, 18:30   

Bobek napisał/a:
Generalnie kup sobie górną od górnego stałą, dolną zakładasz tak jak pasuje i tyle, bez cudowania i magikowania z rozpórkami.


bd miał kpl regulowanych, czekam na dostawe


RIPER, powiem szczerze że rozpórkami chce usztywnić samochód raczej bez zmieniania kąta kół,

pytam bo sie nie znam na tym i nie chce spierdzielic ;)

zasada góre rozepchać dół ściągnąć nie za mocno bedzie działać ok ??

a tył rozepchać delikatnie? ? (to pewnie bardziej bajer niż bedzie działac ale jak juz bd miał to można założyć, odrazu mówię że to nie taka przykręcana do mocowań amorów)



Było http://daewooforum.pl/temat49544.html

Było http://daewooforum.pl/temat66055.html#882915

Jest: http://daewooforum.pl/temat77885.html
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24007
Skąd: SI
Wysłany: 2016-05-05, 18:53   

jarekq1990 napisał/a:
RIPER, powiem szczerze że rozpórkami chce usztywnić samochód raczej bez zmieniania kąta kół,

pytam bo sie nie znam na tym i nie chce spierdzielic

zasada góre rozepchać dół ściągnąć nie za mocno bedzie działać ok


generalnie jak nie chcesz czegoś zepsuć to dół skręcasz do momentu poczucia oporu w kręceniu, tak samo z górą, delikatnie rozkręcasz czując opór i kontrujesz, wtedy rozpórki będą tylko usztywniać

a jaki będziesz miał tył ? jak montowany ? bo albo szpilki amorów albo spawanie



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Lanos 1.5 16v / Nexia 1.5 16v / Corsa 1.2 16v
Imie: Michał
Pomógł: 156 razy
Wiek: 24
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 5998
Skąd: SY
Wysłany: 2016-05-05, 21:01   

Przecież górna rozpórka moze służyć do regulowania kąta pochylenia kół, czyli czegoś, czego seryjnie w lanosie nie ma (bo jest tylko zbieżność, a nie pełna geometria zawieszenia). Za duże rozkręcenie góry/skręcenie dołu nam zmieni pochylenie kół względem podłoża - prosty temat.

Nie przeginać pały, rozpórki same w sobie mega usztywniają budę, z zawiasem na hr i kyb robi się auto z resztka komfortu, którym mozna brać zakręty bez problemu o ile opony na to pozwalają - ale na niskim profilu już można sobie na spoooro pozwolić, winkle na ograniczkiem 40 ładowane 2x szybciej nie sa problemem - tylko fotele seryjnie słabo trzymają ;)



War... war never changes...
 
 
jarekq1990
Grupa Małopolska
daewoo maniak


Auto: Nexia ---> Nubira ----> Lanos SPORT
Imie: Jarek
Wiek: 26
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1338
Skąd: Małopolska - Śląsk
Wysłany: 2016-05-06, 00:28   

RIPER napisał/a:
a jaki będziesz miał tył ? jak montowany ? bo albo szpilki amorów albo spawanie


takie coś:

http://rikkar.net/daewoo/...lanos_hatchback




Było http://daewooforum.pl/temat49544.html

Było http://daewooforum.pl/temat66055.html#882915

Jest: http://daewooforum.pl/temat77885.html
 
 
 
Kosiarz88


Auto: Lanos 1.5 16v
Imie: Krzysiek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 235
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-10-29, 19:09   

Witam, trochę odkopie temat, mianowicie jak przebiega krok po kroku montaz przedniej dolnej rozpórki? Czy należy cos dementowac w trakcie montazu? Z gory dziekuje



Silnik: 4-2-1 + bandaż, zimny dolot wkładka Pipercross
Zawieszenie: Vogland - 30mm z VA, Bilstein B4, stabilizator tył. Rozpórka góra, dól 990kg 107 PS
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24007
Skąd: SI
Wysłany: 2016-10-29, 20:47   

wahacze, ostatnio montowałem to bez ich zdejmowania z auta i raczej nie polecam :)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Kosiarz88


Auto: Lanos 1.5 16v
Imie: Krzysiek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 235
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-10-29, 21:49   

Ok, wiec czeka mnie lektura jak sciagac wahacze ;-) potem obowiazkowa zbieznosc?



Silnik: 4-2-1 + bandaż, zimny dolot wkładka Pipercross
Zawieszenie: Vogland - 30mm z VA, Bilstein B4, stabilizator tył. Rozpórka góra, dól 990kg 107 PS
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24007
Skąd: SI
Wysłany: 2016-10-29, 22:41   

Kosiarz88 napisał/a:
Ok, wiec czeka mnie lektura jak sciagac wahacze ;-)


a zdejmowałeś kiedyś wahacze w lanosie, bo jak nie to czeka Cię ostra walka jak nie masz z tym doświadczenia :)

zbieżność zbędna jak Ci się tuleje nie obrócą



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Kosiarz88


Auto: Lanos 1.5 16v
Imie: Krzysiek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 235
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-10-30, 00:29   

Ok dziekuje za wskazówki.



Silnik: 4-2-1 + bandaż, zimny dolot wkładka Pipercross
Zawieszenie: Vogland - 30mm z VA, Bilstein B4, stabilizator tył. Rozpórka góra, dól 990kg 107 PS
 
 
HANSuuu1

Auto: Leganza
Imie: Kuba
Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 86
Skąd: okolice Chrzanowa
Wysłany: 2016-11-03, 00:26   

A spotkał się ktoś z rozpórkami do leganzy ?
 
 
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt