X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[-] Poprawny montaż rozpórek

Autor Wiadomość
jarekq1990
Grupa Małopolska
daewoo maniak


Auto: Nexia ---> Nubira ----> Lanos SPORT
Imie: Jarek
Wiek: 26
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1334
Skąd: Małopolska - Śląsk
Wysłany: 2016-05-04, 11:42   [-] Poprawny montaż rozpórek

Chciałbym zapytać Kolegów (Koleżanki również) posiadających(ce) już rozpórki jak się je powinno montować ?

jak przód: góra i dół oraz jak tył ?

czy podniesione auto czy na kołach?

bo szukam od jakiegoś czasu i trochę zgłupiałem już. jeśli jest już taki temat a go nie zauważyłem to z góry przepraszam :piwo:



Było http://daewooforum.pl/temat49544.html

Było http://daewooforum.pl/temat66055.html#882915

Jest: http://daewooforum.pl/temat77885.html
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 20941
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-05-04, 12:07   

1. Jak nie masz śruby rzymskiej to montujesz ja w takiej pozycji w jakiej ci się pozwoli założyć (podpowiedź: można posługiwać się lewarkiem) nie ma reguł czy to będzie na podniesionym , trochę podniesionym czy całkiem na glebie. Zależy jakie buda miała przygody.

2. Jak ma śrubę rzymską to rozpierasz (albo ściągasz - różnie to bywa a "rozpórka" to tylko nazwa.. może być i "ściągarka") w dowolniej pozycji. Dlaczego? Dlatego że gwint ma taką silę że sobie możesz nadwozie sprasować albo ściągnąć w domu sufit z podłoga (lewarek z gwintem na 15mm podniesie swobodnie 2,5t) . Rozepchnięcie lub ściśnięcie samochodu stojącego na ziemi to żadna filozofia. W przypadku śruby rzymskiej łatwiej zakładać na ziemi bo kolumny - nie wylecą w dół a śrubką na rozpórce sobie potem i tak możesz doregulować.




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
jarekq1990
Grupa Małopolska
daewoo maniak


Auto: Nexia ---> Nubira ----> Lanos SPORT
Imie: Jarek
Wiek: 26
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1334
Skąd: Małopolska - Śląsk
Wysłany: 2016-05-04, 12:17   

wszystkie 3 bedą ze śrubami,
czyli :

1. może być stojące na kołach auto

2. przód góra rozpycham

3. przód dół ściągam

4. tył rozpycham

jak mocno te śruby rozpychać albo ściągać ?



Było http://daewooforum.pl/temat49544.html

Było http://daewooforum.pl/temat66055.html#882915

Jest: http://daewooforum.pl/temat77885.html
 
 
 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 20941
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-05-04, 13:13   

W ramach rozsądku.
Nie ma reguły ile.




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil
Pomógł: 254 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3092
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-05-04, 13:40   

Ja montowałem co prawda tylko jedną, górną rozpórkę w Lanosie ;d
Nie czytałem nic w internetach, im więcej wody w mózgu tym efekty gorsze.

Mnie zależało wyłącznie na usztywnieniu budy, nie wprowadzaniu zmian geometrycznych w postaci dodatkowego rozparcia a właśnie raczej działaniu zapobiegającemu np. nadmiernego zbiegania się "kolumn" do siebie, jednostronnego przechyłu/wygięcia budy, oraz innych indywidualnych naprężeń powstających w obrębie kolumny.
Taka rozpórka zadziałała jak dodatkowy, sztywny stabilizator poprzeczny, który rozkłada powstające siły częściowo na drugą stronę.

Rozkręciłem więc na stojącym aucie na równej powierzchni na tyle, że trzeba było włożyć już większej siły by dalej pociągnąć śrubą, do powiedzmy wyraźnego oporu, ale wiadomo każdy siły ma więcej/mniej.

Poprawa kolosalna, wręcz nieopisana, na stacji diagnostycznej( w warsztacie w sensie :D ) przy sprawdzeniu zawieszenia na "laserach" nie stwierdzili żadnych rażących odchyleń - więc chyba dobrze wyszło? ;)
Nie wiem czy doszło do faktycznego "rozparcia" czy jedynie tego o czym pisałem - usztywnienia.

A też myślałem, żeby jechać z tym na stację, żeby zapięli sprzęt od zbieżności i wykonać u nich to bardziej profesjonalnie... Czy jakieś dodatkowe kąty pochylenia się nie pozmieniają - których u nas się nie reguluje.
Zapiąłem sam i pojechałem tylko na weryfikację.


Tak łopatologicznie myśląc, na podniesionym aucie na pewno jest większe prawdopodobieństwo "przegięcia" z rozparciem - bo jednak stojące auto samą siłą nacisku nie pozwoli na zbyt wiele.


Pytanie jak zgrać górną z dolną?
Trzeba na pewno wyrównoważyć siłę, pokusiłbym się tutaj jeszcze o weryfikację góry po założeniu dołu i odwrotnie.
Nie wiem czy w tym przypadku nie byłoby warto na prawdę pofatygować się na stację i widząc bieżące zmiany wartości dobrze wyregulować.
Zapiąć powiedzmy na kołach do wyraźnego oporu a potem sprawdzić wszystko na aucie z podczepionymi czujnikami i ewentualnie wprowadzić dodatkowe zmiany.

Mam wrażenie że zbytne ściągnięcie dołu, zrobi więcej "zamieszania" aniżeli przesadne rozepchnięcie góry :myśli:
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Frobofrut
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-04, 13:49   

Górną należy "rozepchać" dolną ściągnąć - sama górna rozpórka już bardzo wiele daje, auto całkowicie inaczej wybiera nierówności przód jest dużo stabilniejszy. Piszę to w oparciu o poprzednie auto gdzie rozpórka była razem ze sportowymi sprężynami, oraz obecnego samochodu który - jeszcze - stoi na seryjnym zawieszeniu
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 23965
Skąd: SI
Wysłany: 2016-05-04, 20:20   

Frobofrut napisał/a:
Górną należy "rozepchać" dolną ściągnąć - sama górna rozpórka już bardzo wiele daje, auto całkowicie inaczej wybiera nierówności przód jest dużo stabilniejszy. Piszę to w oparciu o poprzednie auto gdzie rozpórka była razem ze sportowymi sprężynami, oraz obecnego samochodu który - jeszcze - stoi na seryjnym zawieszeniu


gówno prawda :)

górną należy ustawić odpowiednio do tego jak chcemy jeździć tak samo i dolną i to jest jedyna poprawna odpowiedź na pytanie jak założyć, można też śruby nie napinać i ją skontrować wtedy rozpórka będzie tylko usztywniać, jak byś nie wiedział rozpórkami zmienia się pochylenie koła w stosunku do jazdy na wprost i w zakręcie zależnie od rozparcia lub skręcenia, zależnie od tego masz korzyści w jeździe w zakrętach lub tylko na wprost

nie wypowiadaj się jak czegoś nie wiesz, odsyłam do regulaminu odnoszącego się do pisania pierdół w działach technicznych



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Lanos 1.5 16v / Nexia 1.5 16v / Corsa 1.2 16v
Imie: Michał
Pomógł: 155 razy
Wiek: 24
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 5977
Skąd: SY
Wysłany: 2016-05-04, 20:36   

Generalnie kup sobie górną od górnego stałą, dolną zakładasz tak jak pasuje i tyle, bez cudowania i magikowania z rozpórkami.



War... war never changes...
 
 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Pomógł: 14 razy
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 3916
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2016-05-04, 20:48   

Panowie a zmiescil ktos dolna rozporke przy 2,75" ?



Projekt: Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Dupowóz: Daewoo Leganza 2.0 133KM & 197M
Roboczowóz: VW Vento 1.9TD 112KM & 197NM

Sprzedam kola zimowe z alusami do Leganzy 15"
 
 
 
.Em.
Grupa Śląska


Auto: czerwone
Imie: Em
Pomógł: 52 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 4373
Skąd: z nikad
Wysłany: 2016-05-04, 20:49   

trzeba robic customowa




 
 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Pomógł: 14 razy
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 3916
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2016-05-04, 20:56   

.Em. napisał/a:
trzeba robic customowa


przymierzalem ta Ukrainska wiele nie brakowalo ale szkoda mi bylo ja przerabiac. Teraz zaluje bo roboty bylo by mniej a robic od nowa sie nie chce

RIPER napisał/a:
Frobofrut napisał/a:
Górną należy "rozepchać" dolną ściągnąć - sama górna rozpórka już bardzo wiele daje, auto całkowicie inaczej wybiera nierówności przód jest dużo stabilniejszy. Piszę to w oparciu o poprzednie auto gdzie rozpórka była razem ze sportowymi sprężynami, oraz obecnego samochodu który - jeszcze - stoi na seryjnym zawieszeniu


gówno prawda :)

górną należy ustawić odpowiednio do tego jak chcemy jeździć tak samo i dolną i to jest jedyna poprawna odpowiedź na pytanie jak założyć, można też śruby nie napinać i ją skontrować wtedy rozpórka będzie tylko usztywniać, jak byś nie wiedział rozpórkami zmienia się pochylenie koła w stosunku do jazdy na wprost i w zakręcie zależnie od rozparcia lub skręcenia, zależnie od tego masz korzyści w jeździe w zakrętach lub tylko na wprost

nie wypowiadaj się jak czegoś nie wiesz, odsyłam do regulaminu odnoszącego się do pisania pierdół w działach technicznych


Ale w zastosowaniu cywilnym, nie do rajdow chyba najlepiej wlasnie gorna troszke rozepchac a dolna sciagnac. Zapobiega to rozjezdzaniu podluznic i usztywnia konstrukcje.



Projekt: Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Dupowóz: Daewoo Leganza 2.0 133KM & 197M
Roboczowóz: VW Vento 1.9TD 112KM & 197NM

Sprzedam kola zimowe z alusami do Leganzy 15"
 
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka
dawaj Browar!


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 241 razy
Wiek: 27
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 6161
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-05-04, 20:58   

strus, jest tez inny model rozpórki dolnej
http://rikkar.net/daewoo/lanos/nizhniy_4-2-1



tuning led liczników, paneli daewoo, już od 24 zł
http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 23965
Skąd: SI
Wysłany: 2016-05-04, 21:07   

strus napisał/a:
Ale w zastosowaniu cywilnym, nie do rajdow chyba najlepiej wlasnie gorna troszke rozepchac a dolna sciagnac. Zapobiega to rozjezdzaniu podluznic i usztywnia konstrukcje.


widzisz ja dolną mam zdjętą, będę robił sztywną bo ta regulacja mi na nic nie potrzebna, co do górnej to ja mam skręconą, koła są pochylone, daje to przewagę w zakrętach ;)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Mufu94

Auto: Lanos
Imie: Mathias
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 1913
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2016-05-04, 23:01   

RIPER napisał/a:
strus napisał/a:
Ale w zastosowaniu cywilnym, nie do rajdow chyba najlepiej wlasnie gorna troszke rozepchac a dolna sciagnac. Zapobiega to rozjezdzaniu podluznic i usztywnia konstrukcje.


widzisz ja dolną mam zdjętą, będę robił sztywną bo ta regulacja mi na nic nie potrzebna, co do górnej to ja mam skręconą, koła są pochylone, daje to przewagę w zakrętach ;)

co ile zmieniasz opony ?
jak ty masz Vke pod maska itp więc prowadzenie jest inne pyta zwykły użytkownik co planuje lub chce założyć
a wątpię aby poprane ustawienie rozpórki = pochylenie kół
 
 
 
nadol


Auto: Lanos c20let+F28, Lanos Sport 1.6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 358
Skąd: tyle hałasu ??
Wysłany: 2016-05-05, 07:37   

strus napisał/a:
Panowie a zmiescil ktos dolna rozporke przy 2,75" ?

strus Ja miałem dolna rozpórkę przy 2,75"
 
 
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt