X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Kolektor ssący

Autor Wiadomość
Radzik21

Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 26
Wysłany: 2016-05-17, 14:10   [Lanos] Kolektor ssący

Nie widzę tematu więc zakładam. Mam Lanosa 1.5 16V pb+lpg. Od dawien dawna walczę z moim samochodem w cieplejsze dni. A dokładnie gdy na dworze jest powyżej 10 C auto na lpg chodzi nie równo, krztusi się, falują obroty, przygasa itp. Szukałem już wielu przyczyn ale bez skutku. I tutaj zrodziło się jeszcze jedno pytanie. Czy wy po lewej stronie kolektora ssącego macie tak jak na załączonym poniżej zdjęciu i wzkazaną strzałką miejscu podłączony jakiś wężyk pod tą wystającą rurkę? Czy może tak jak u mnie nic pod to nie jest podłączone? Wiem że to zassysa powietrze do kolektora bo jak przyłoże palec silnik dławi się. Sorry za pytanie ale nie znam się na tym i nie wiem jak to powinno wyglądać?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-05-17, 14:43   

tak, mamy tam coś podłączone. ty też miałeś. to co tam było pewnie niedaleko uciekło, także dobrze poszukaj.
nie wiem czy to nie jest od regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej.
po pierwsze to zatkaj, później odpal silnik.
 
 
Radzik21

Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 26
Wysłany: 2016-05-17, 15:25   

Ok dzięki za odpowiedź, byłem zobaczyłem i tak to u mnie wygląda na poniższym filmie. Na końcu widać jakąś nie podłączoną wtyczkę, wymacałem ją dziś i też nie wiem co z nią?

Podobny temat był już poruszany tutaj ale nie działa hosting zdjęć i niestety do końca nie wiem gdzie to się podłącza ( strzałka z prawej wychodzi przewód ale:dokąd?)http://daewooforum.pl/temat17530.html

Czy ma ktoś z was możliwość podesłania fotki?

https://m.youtube.com/watch?v=L8Qtg9izel8
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-05-17, 16:09   

bo ja tu pewny nie jestem, lecz wedle tego http://daewooforum.pl/temat78318.html może być 13 lub 15
 
 
Radzik21

Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 26
Wysłany: 2016-05-17, 18:27   

Ok dzięki za pomoc jak tylko będę mógl to sprawdzę, na razie to zatkalem. Dam znac co i jak.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-05-17, 19:35   

wtyczka masy filtra paliwa, http://allegro.pl/nowy-fi...5187098286.html
 
 
Radzik21

Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 26
Wysłany: 2016-05-18, 06:53   

Węc wymacalem pod kolektorem ten przewód od podciśnienia i zalożylem go na ten kruciec, zapalila mi się lampka check. Okazalo się że byl jeszcze odpięty wężyk przy przepustnicy. Jednakże po calym zabiegu obroty są niestabilne. Z odpiętym przy przepustnicy stabilniejsze ale auto potrafi nagle zgasnąć. Muszę jeszcze sprawdzić węże od lpg bo gdziieś jak wloże nos bliżej silnika to czuje lekką woń gazu. Ta wtyczka od masy niestety jest za krótka i nie sięga do filtra paliwa.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-05-18, 08:15   

jaki błąd zasygnalizował check ?
powinieneś zrobić reset, komputer kompensował krokowym lewe powietrze i może teraz ustawia go w niewłaściwej pozycji.
do tej pory samemu nie poprawiałeś "obrotów" ?
 
 
Radzik21

Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 26
Wysłany: 2016-05-18, 10:08   

Nie wiem bo niestety nie mam komputera, przy obrotach też nic nie grzebalem. Check już zgasl po wlożeniu wężyka do przepustnicy. Czy ten reset mam zrobić na tej zasadzie.http://daewooforum.pl/temat6272.html
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-05-18, 11:01   

komputera ? masz bezpiecznik lub kawałek drutu ? http://daewooforum.pl/temat25538.html
chyba że masz OBD i więcej pinów w gnieździe diagnostycznym, to wtedy jednak komputer.
tak, reset w ten sposób, choć niektórzy przed programowaniem proponowali również ponaciskać pedał gazu w celu adaptacji czujnika położenia przepustnicy.
 
 
Radzik21

Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 26
Wysłany: 2016-05-20, 06:16   

Wczoraj jeszcze trochę grzebalem przy aucie, przy okazji wymienilem sobie filterek paliwa, zrobilem też tą
adaptację ale niestety bez zmian. Po podlączeniu wężyka do tego krućca auto jakby bardzie szaprpalo i nie jedzie plynnie. Obroty falują regularnie. Jeszcze zastanawiam się nad regulatorem napięcia czy pod obciążeniem czasami nie podaje za malo napięcia.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-05-20, 08:11   

w pierwszym poście napisałeś o lpg. na benzynie też szarpie ?
jak tylko na gazie masz problem, to powinieneś może wyregulować instalację lpg ?
 
 
Radzik21

Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 26
Wysłany: 2016-05-20, 09:27   

Na benzynie jeździ w miarę dobrze (powiem tak że bym się cieszył jakby na lpg tak chodził), ale czasami lekko obroty skaczą do 500 by się unormować i jest ok przez długi czas. Nie wspomniałem o tym że oprócz falowania potrafi też strzelić w tłumik. Dziwne jest także to że nawet na benzynie jak włącze auto i od razu rusze to ma dziurę dopiero kilka razy jak przygazuje to mu mija.Ogólnie auto bierze też olej bo po zapaleniu kopci na niebiesko, prawdopodobnie uszczelniacze, bo świec nie zalewa. Kompresja na cylindrach mierzona i jest ok, kable, świece, podmieniona cewka, nowy krokowy, map sensor gazu nowy i ciągle to samo. Więc zacząłem szukać przyczyn w podciśnieniach bądź prądzie. Regulacja robiona 3 razy i za każdym razem gazowcy rozkładali ręce czemu tak się silnik dławi. Jak dam radę to wrzucę jeszcze filmik z pracy silnika.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-05-20, 12:54   

zrób reset i pojeździj tylko na benzynie. jak bardziej Ci się spodoba praca silnika, to będziesz miał winnego - LPG
źle działający gaz głównie miesza w ustawieniach komputera benzyny - a to komp benzyny steruje iskrą, bez względu na paliwo. strzela ? może.
czasem dostając się do dolotu silnika potrafi tak wzbogacić mieszankę, że jest problem z odpalaniem lub jazdą na pb.
no, jakieś tam mankamenty zawsze mogą być :lol: , mając gaz jeździmy głównie na gazie, zaniedbując układ paliwa zwanego benzyną :)
na to pomaga jazda na pb nie tylko jak zawiedzie lpg.
próbowałeś ?
Radzik21 napisał/a:
podmieniona cewka
na 100% sprawną ? oryginał czy zamiennik ?
świece, przewody, na pewno dobre ?
gaz jest czulszy od benzyny na zaburzenia w podawaniu iskry, i drobne wady układu zapłonowego szybciej wyjdą na gazie.
patrzyłeś po ciemku na przewody ? robiłeś im próbę wody ?
jak na benzynie jest OK, na gazie tak sobie :zły: to być może nie trafiłeś do odpowiedniego gazownika. może ustawiają zużyte lpg ? reduktor gazu jaki ma przebieg ?
co to w ogóle za instalacja ?
ile pali ? za mało źle, za dużo też. pewne pojęcie o tym czy masz wyregulowaną instalację da pomiar sondy lambda. powinna pracować jak na benzynie - gdy nie mamy większych zastrzeżeń do pracy silnika na pb.
 
 
Radzik21

Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 26
Wysłany: 2016-05-20, 19:43   

Instalacja sekwencyjna SGI bodajże 2 generacji. Instalacja ma 5 lat ile dokładnie przejechane to zagadka? Samochód pali 10 l gazu na setkę. Próby spryskiwaczem nie robiłem. Auto zapala na strzał, gazownik twierdzi że sonda dobrze pokazuje. Dziś byłem u poleconego przez znajomych gazownika który niestety nie naprawia Sgi i on twierdzi że mam za słabą listwę wtryskową bo mam 3 omową a w Lanosach powinna być 2 omhy? Jak mu wspomniałem o wybadanych przez poprzedniego gazownika spadkach napięcia na lpg to on mówi że jest to wina instalacji elektrycznej gazu i tu powinienem szukać przyczyny. Zastanawiam się nad mocncniejszym bezpiecznikiem który idzie przy akumulatorze od gazu jest 15 czy mogę włożyć 20 bez konsekwencji?, po za tym musiałbym może udać się do elektryka. Kiedyś miałem Peugota 406 który miał podobne objawy i problem się rozwiązał jak go sprzedałem :P
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt