X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira II] Kolektor wydechowy Nubira I vs Nubira II silnik

Autor Wiadomość
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-06-07, 09:39   [Nubira II] Kolektor wydechowy Nubira I vs Nubira II silnik

Witam. Mam pytanko - czy kolektor wydechowy z Nubiry 1 pasuje do Nubiry 2 czy są inne? Silnik 2.0 16V. Nie interesuje mnie żadna przeróbka - poprostu tylko wymiana. A chodzi o to, że prawdopodobnie mam wykrzywiony kolektor i już drugi raz mam zerwane szpilki w głowicy. Za pierwszym razem mechanik rozwiercił i nagwintował otwory w głowicy, przykręcił kolektor i wytrzymało to 2 miesiące i znowu szpilki urwane. Inny mechanik doradził mi, żeby wymienić kolektor, bo prawdopodobnie jest krzywy i dlatego te szpilki się zrywają.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 770 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7836
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-06-07, 09:48   

a nie możesz go splanować ?
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2016-06-07, 18:44   

Alberciczek napisał/a:
przykręcił kolektor i wytrzymało to 2 miesiące i znowu szpilki urwane. Inny mechanik doradził mi, żeby wymienić kolektor, bo prawdopodobnie jest krzywy i dlatego te szpilki się zrywają.

Zmień mechaników . Przyczyna tkwi w niewłaściwym dokręceniu kolektora ( moment )
Czasami debile montują niewłaściwe szpilki. Chodzi tu o klasę twardości materiału szpilki.
Poza tym każde zdjęcie kolektora = sprawdzenie ( prostowanie ) płaszczyzny.
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-06-07, 21:31   

Wszystko fajnie, ale to nie wina szpilek bo zerwane szpilki zostały zastąpione oryginalnymi szpilkami. Być może kolektor jest już krzywy. Dlatego chcę go podmienić. Nie kosztuje wiele. Tylko dużo jest tych z jedynki. Więc będę wdzięczny za odpowiedź na moje pytanko.
 
 
Yoshi
Weteran


Auto: Opel , Renault ,
Imie: Grzesiek
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 8449
Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2016-06-07, 22:04   

1. Jeśli mechanik rozwiercił głowicę i wsadził inne szpilki to jakim cudem dał oryginalne w większe otwory ?

2. Dlaczego nie chcesz delikatnie " liznąć " kolektora , ale tylko dosłownie mówiąc językiem szlifierzy zabielić płaszczyznę, żeby mieć pewność , że jest prosta ?

3. Kolektora nie można przykręcać " na pałę " , tylko odpowiednim momentem.



Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Piotr
Weteran


Auto: Nubira 2.2.2.
Imie: Piotr
Pomógł: 541 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 987
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-08, 00:18   

Kolektory sa takie same .



Jeżeli pomogłem, kliknij + pomógł :piwo:

 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-06-08, 08:45   

Yoshi napisał/a:
1. Jeśli mechanik rozwiercił głowicę i wsadził inne szpilki to jakim cudem dał oryginalne w większe otwory ?

Zrobił to na tulejkach

Yoshi napisał/a:
2. Dlaczego nie chcesz delikatnie " liznąć " kolektora , ale tylko dosłownie mówiąc językiem szlifierzy zabielić płaszczyznę, żeby mieć pewność , że jest prosta ?

Jak kupię kolektor, to będzie dany do szlifowania. Ten co mam, proawdopodobnie jest już na tyle krzywy, że się go nie da zeszlifować. A nie mam czasu na zabawy typu doświadczenia, czyli jak się kolektor zdemontuje, da się go do szlifu, a potem okaże się, że jest jednak tak krzywy, że nie da się go zeszlifowac i trzeba kupić nowy. Za długo by auto stało, bo potrzebuję je codziennie. czymś do pracy muszę jeździć A tak kupię kolektor, da się go do szlifu celem liźnięcia płaszczyzny i jak będzie ok, to się dopiero auto oddaje do roboty. A jak się okaże też krzywy, to oddaję i kupuję inny. A w międzyczasie autem jeźdżę.
A kolektorów krzywych nie chcą za bardzo szlifować, bo jest to twardy materiał. Jedynie jak to nazwałeś "zabielają płaszczyznę. A kolektor można kupić, bo 30 czy 40 zł to nie majątek.

Yoshi napisał/a:
3. Kolektora nie można przykręcać " na pałę " , tylko odpowiednim momentem.

Zapewniam ciebie i twoją rozczochraną, że ów mechanik ma klucz dyynamometryczny i go używa.. Zapewne zna też kolejność dokręcania śrub. Zresztą szpilki nie są ukręcone tylko widać że zerwane. A to może być tylko wina krzywego kolektora - po rozgrzaniu materiał się rozszerza i po troszeczku ścina śruby.
No troszkę mnie zmartwiło, że zamiast konkretnej odpowiedzi, dostaję rady, które mi nie są potrzebne. No ale nic - kolektor do Nuby jedynki kosztuje 25 zł, do dwójki 40 zł. Zamówiłem więc ten za 40 zł, bo niestety nie otrzymałem konkretnej informacji, a czas mnie goni.
Dzięki wszystkim za niepotrzebną pomoc. Nie obraźcie się, ale oczekiwałem konkretnej odpowiedzi na moje pytanie, a nie odpowiedzi, w kórych miałbym się rozżalać na tym kolektorem za parę groszy. Bo gdyby to był koszt 500 zł, to wtedy można kombinować. Ale nie za 40 zł...Panowie...Tym bardziej jak w grę wchodzi to, że auto jest mi potrzebne na codzień, a jedyny dzień, kiedy auto może być u mechanika to sobota.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt