X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Instalacja LPG do LANOS 1.6 16v

Autor Wiadomość
Funtastic


Auto: Daewoo Lanos
Imie: Mateusz
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 104
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-06-13, 10:54   [Lanos] Instalacja LPG do LANOS 1.6 16v

Witam rozmawiałem dziś z gazownikiem na temat założenia instalacji do Lanosa
zaproponował mi sekwencje:
Elektronika COMPACT
Reduktor ZAVOLI
Wtryski: Herkulesy/ Hana - 2300 zł/ Matrix ( matrix trochę droższe) 2400zł
oczywiście butla zamiast koła zapasowego

Co powiecie na taki zestaw ?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
patrykj84

Auto: Lanos 1.5 16V i inne padliny :)
Imie: Patryk
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 28
Wysłany: 2016-06-14, 09:02   

Matrix HS211 pojedyncze.
Reduktor jak reduktor - ma swoje zalety, ma też wady. Możesz brać i narzekać nie będziesz.
Elektronika - nie mam pojęcia, co to. Pod marką AGC zwykle były sprzedawane brandowane wersje gratów chyba KME.
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24010
Skąd: SI
Wysłany: 2016-06-14, 22:00   

zestaw z dupy, po prostu porażka, lepiej poczytaj co założyć bo już milion razy zostało to napisane



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
sky40c

Auto: Lanos 1.5 16v
Imie: Tomek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2015
Posty: 31
Wysłany: 2016-06-15, 08:07   

Ja kilkanaście dni temu zamontowałem KME Nevo + KME Tur + ALEX Barracuda. Zdaje się, że to samo co kolega Bobek.
Przejechałem do tej pory aż 300 km :cfaniaczek: Nie czuć straty mocy względem benzyny, autem nie szarpie przy przełączaniu się na gaz. Ogólnie jestem zadowolony.
Jedyny minus to efekt akustyczny - buczenie/wibracje Tura w okolicach 2000 obr/min, podobno można trafić na jakąś wadliwą serię, która buczy. U mnie po 1000 km gazownik ma jeszcze zmienić jego mocowanie na elastyczne bo teraz jest przymocowany na sztywno. Jeśli to nie pomoże to pewnie czeka mnie wymiana reduktora.
 
 
patrykj84

Auto: Lanos 1.5 16V i inne padliny :)
Imie: Patryk
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 28
Wysłany: 2016-06-15, 17:09   

sky40c napisał/a:
buczenie/wibracje Tura w okolicach 2000 obr/min, podobno można trafić na jakąś wadliwą serię, która buczy.


Nie tylko Tur może tak mieć, to znana przypadłość wielu jednostopniowych reduktorów.
Pewnie się uspokoi za jakiś czas - będzie buczał tylko gdy dostanie trochę fazy lotnej (końcówka gazu w butli), a później w ogóle.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
seb.ryn

Auto: Lanos 1.6 16V
Imie: Sebastian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 39
Skąd: Tuchów
Wysłany: 2016-12-08, 21:12   

Witam, podłącze się do tematu, obecnie w moim lanosie jest instalacja II generacji, która od dłuższego czasu jest częściowo zdemontowana pod maską. Zamiast ją reanimować pomyślałem o wrzuceniu sekwencji. Przeczytałem wiele wątków na temat polecanych zestawów, ale jeżeli jest możliwość to proszę o pomoc w wyborze i weryfikacje poszczególnych komponentów.
Pod uwagę brałem takie możliwości

Elektronika:
Stag 4 Plus lub Stag 300 Isa2 lub Stag Qbox Plus/Basic

Reduktor:
Zavoli Zeta N

Wtryskiwacze:
Matrix 544 lub Matrix 344 lub Hana (jeżeli tak to jaki kolor czarna czy czerwona)

Jeżeli macie jakieś inne propozycje to chętnie rozważę.
Z góry dzięki za odpowiedź.
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil
Pomógł: 255 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-08, 22:22   

Matrixy sobie odpuść - miałem, jajec nie urywały ;d
Dobra, XJ544 nie kleiły na zimnym i dawały radę, ale padła cewka i co? no lipa jest.
Dlatego nie chodzi o ich wydajność, tylko ewentualne wystąpienie usterki jednej z sekcji.
Padnie cewka i jesteś w plecy ponad 2 stówy.

Ja bym na Twoim miejscu pakował Barracudy lub Hany, chociaż jak ostatnio gazowaliśmy teściowi auto (2 mc temu) goście z warsztatu powiedzieli, że częściej zwracali uwalone Hany niż Barracudy - cena jednakowa.
Do tego komplet dyszek regulacyjnych w zapasie do Barracudy.

Hana, poza złotą, nie ma możliwości stosowania dyszek regulacyjnych.
Na czerwonych może się okazać, że trzeba będzie zejść z ciśnieniem na reduktorze:
1. czy reduktor to ogarnie?
2. czy czas wtrysku będzie za niski i wtryski przez to zrobią się za wolne
czarne powinny być optymalne :ok:

Ładujesz na trójnikach(zmieniając czapkę) i "listwa" w zasadzie trzyma się sama - nie ma co stosować szyny.

Można rozważyć matrix HS, obecnie chyba nie ma szybszych... ale wyglądają strasznie delikutaśnie - i głośne w cholerę są.

Barracuda/Hana w 1.6 siądzie na prawdę idealnie, bez konieczności ciągnięcia wężyków, stosowania grzebieni itd - ale trzeba ładować na trójnikach, dzięki temu maksymalnie estetycznie wszystko poskładasz.

Zavoli jest bardzo dobrym wyborem, bardzo ładnie trzyma ciśnienia, mam Tomasetto AT 09 i ciśnienia spadają znacznie :( może trzeba go zregenerować?
Może KME TUR? Wygląda solidnie.

Co do centralki, nie myślałeś o jakimś innym sterowniku? Innego producenta?
Teść ma KME Nevo, bardzo mi się podoba "z wierzchu", chociaż nadziubździane tam tego jest :głupkowaty: niedługo sam położę na nim łapki i będę się bawił :)

Mam STAGa 4 Plus i w sumie... moim zdaniem bardzo niedorozwinięta jest ta centralka :myśli:
Chociaż można na tym jeździć bez problemów, chcąc dopieścić wszystko na tip top... no cóż, trzeba siedzieć i grzebać, bo odchyłka mówi tyle co i nic... brakuje takiego właśnie ISA2, lub innego systemu autoadaptacji po obrotach albo strojenie będzie ratalne by wszystko wymuskać i wypieszczochować :)

Tylko dopytałbym się jeszcze w AC czy lepiej iść w 300 ISA czy może np. Stag 200 GoFast?

Tata ma STAG GoFast w Nubie z 1.6 (to co w Lanosie) na Barracudach i jeździ w sumie bez jakichkolwiek problemów, mapa pokrywa się bardzo ładnie - też ma funkcję autodostrajania LPG do PB, ale nie ma nawet potrzeby z tego korzystać.
Ostatnio zmieniony przez wid3l3c 2016-12-09, 13:43, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
 
mały_92

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: RDE
Wysłany: 2016-12-09, 07:52   

Cytat:
Matrixy sobie odpuść - miałem, jajec nie urywały ;d

Mam też takie samo zdanie nt tych wtryskiwaczy(matrix hd344). Fakt, szybkie, w miarę ciche, ale jak padnie 1 cewka to trzeba kombinować. Na dzień dzisiejszy chyba bym brał barracudy.

Co do reduktora. Zavoli fajnie działa, ale u mnie był kłopot z podciśnieniem. Jak był wąż idący od kolektora do czujnika i z czujnika dopiero do reduktora to jak zabierałem nogę z gazu(np. hamowanie silnikiem) to pompował się do 3,5bara. Ale wystarczyło puścić osobny wężyk z kolektora bezpośrednio do reduktora i problem zniknął.
 
 
tomi12316
Grupa Mazowiecka
KaRmEl kat. B--C/E


Auto: Lanos 1.5 8V B+G
Imie: Tomek
Pomógł: 90 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 1868
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-12-09, 12:54   

wid3l3c, a powiedz mi jak wygląd spr w 1.5 8v co do baracudy ?? jak to dobrze poskładać....ma valteki na wężykach.. ale powoli się kończą.. to chce coś lepszego założyć....jak możesz to wypisz części potrzebne... albo linki i miło by było widzieć to na schemacie :)



<< Lani 1.5 8V 1998r >>

P o Z d R a W i A m


MoJa SrEbNa StRzAłA
 
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil
Pomógł: 255 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-09, 13:44   

To trzeba ocenić ile jest miejsca.
Akurat w 1.5/1.6 DOHC można wsadzić je tak, że wchodzą w jednym rzędzie połączone trójnikami i siedzą sztywno.
Jak wrócę do domu to poszukam fotki, bo gdzieś małem, jak wszystko siadło.

Co do walteków.
Jeżeli już kuleją... no cóż trzeba ocenić ile tam jest miejsca, przeszkadza na pewno EGR, pytanie czy na wysokości wkrętki można zamontować wtryskiwacz - miałby stać w pionie, Barracudzie zmieniasz czapke z dojściem LPG na trójnik a na ostatnim wtryskiwaczu dajesz kolanko 90 stopni.

Tylko jak mówię, trzeba ocenić czy możliwe w ogóle będzie wstawienie oddzielnie każdego wtryskiwacza nad każdą wkrętkę w kolektorze - bo to tego dążymy.
 
 
 
tomi12316
Grupa Mazowiecka
KaRmEl kat. B--C/E


Auto: Lanos 1.5 8V B+G
Imie: Tomek
Pomógł: 90 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 1868
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-12-09, 13:55   

miejsca trochę mało... ale muszę coś pomyśleć... bo jak coś to ostatecznie pójdzie jak vateki na wspólnej szynie
http://www.fotosik.pl/zdj...13ad3f8fba7413c
tak jak mam teraz



<< Lani 1.5 8V 1998r >>

P o Z d R a W i A m


MoJa SrEbNa StRzAłA
 
 
 
seb.ryn

Auto: Lanos 1.6 16V
Imie: Sebastian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 39
Skąd: Tuchów
Wysłany: 2016-12-09, 18:57   

wid3l3c napisał/a:
Co do centralki, nie myślałeś o jakimś innym sterowniku? Innego producenta?

Jak najbardziej, myślałem jeszcze nad elektroniką lpg tech, ale to kme nevo też ciekawe.
W zasadzie to pewnie na wszystkich ww. sterownikach będzie działało, chodzi mi o to by zawierał wszystkie niezbędne funkcje do wystrojenia lanosa, był w miarę przyjazny użytkownikowi ( tak na wypadek jakbym sam chciał coś grzebać ;) ), a przy tym wszystkim żeby nie było przerostu formy nad treścią
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24010
Skąd: SI
Wysłany: 2016-12-10, 19:10   

wid3l3c napisał/a:
Ja bym na Twoim miejscu pakował Barracudy lub Hany


barrcudy :) hany straciły na jakości ostatnio, to pewne, albo nie wytrzymują polskiego gazu



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
seb.ryn

Auto: Lanos 1.6 16V
Imie: Sebastian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 39
Skąd: Tuchów
Wysłany: 2016-12-10, 19:40   

wid3l3c napisał/a:
Akurat w 1.5/1.6 DOHC można wsadzić je tak, że wchodzą w jednym rzędzie połączone trójnikami i siedzą sztywno.

hmm a przy benzynowej listwie wtryskowej tej z aluminium nie będzie czasem ciasno? Chyba lepiej zamienić na metalową, która wydaje się być o wiele cieńsza.

RIPER napisał/a:
barrcudy hany straciły na jakości ostatnio, to pewne, albo nie wytrzymują polskiego gazu


czyli będą barracudy ;)
 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 471 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7341
Skąd: miękoszynek
Wysłany: 2016-12-11, 10:17   

u mnie w lacetti 1.4 ( silnik w sumie jak w lanim) założyłem hany czarne,komp KME a reduktor tur zrobione jakies 35 tys bez zadnch problemów




 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt