X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Lanos] - sonda lambda (log)

Autor Wiadomość
mały_92

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 385
Skąd: RDE
Wysłany: 2016-07-16, 13:04   [Lanos] - sonda lambda (log)

Witam,
czy ktoś byłby na tyle pomocny i sprawdził mi czy aby na pewno sonda lambda jest na pewno sprawna?
Log, który zrobiłem ALDLJavą wskazuje, że zakres jest od 0,1-1V, ale wg mnie powinna trochę bardziej "szaleć".
ALDJava: http://www100.zippyshare.com/v/LEHegOE0/file.html
Z góry dzięki,
Pozdrawiam
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
mały_92

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 385
Skąd: RDE
Wysłany: 2016-07-17, 22:03   

nikt nie jest w stanie pomóc? :myśli:
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil
Pomógł: 261 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-18, 13:02   

Lipnie to wygląda ;d ale nie podejmuję się oceny, bo nie ma bardzo z czego.
Jedynie na sam koniec całego materiału jakoś to miało ręce i nogi :D

Sonda na jałowych powinna przechodzić ze stanu ubogiego w bogaty i to powinny być nieco dłuższe interwały:
0000000-1111111-0000000-1111111-0000000-1111111
Podczas jazdy ze stałą prędkością powinieneś mieć piłę:
000-111-000-111-000-111
Podczas przyspieszania teoretycznie również piła byłaby OK, ale wyraźnie "szybsza":
00-11-00-11-00-11-00-11
teoretycznie dopuszczalny by był również stan bogaty.
(umowna skala 0-1 jako stan ubogi/bogaty - nie jako 0 i 1V)

Zobacz u mnie na filmie, polecam oceniać jedynie pracę sondy lambda jak ECU załapie już korektę - to wbrew pozorom jest dość istotne, bo z uwagi na styl naszej jazdy dodatkowe korekty zaburzają możliwość prawidłowej interpretacji.
W moim przypadku całość dopiero jest dostrajana do nowych wtryskiwaczy i to bez zastosowania dyszek regulacyjnych ;d nieco ciężko bo stał się bardziej EMO (wrażliwy) hehe
Widziany zakres w okienku - 0-1V


praca na benzynie oraz na gazie nie odbiega wskazaniami.

Pierdzenie do 30 km/h i zwalnianie to nie jest żadna wykładnia, zwłaszcza jak 50% czasu przejeżdża się albo hamując silnikiem albo na luzie.
Jedzie się ze stałą prędkością powyżej 2000 obrotów, najlepiej takich, by silnik można było w miarę sprawnie rozkręcić, i dopiero patrzy na wskazania, potem depta (nie za mocno, żeby nie wejść w WOT) w pedał gazu by auto wyraźnie przyspieszało.
Oczywiście do deski też można dociskać wraz z przyspieszaniem i sprawdzić wskazania.
Nie pierdyknąć do deski przy 2000 i czekać na odcięcie - nie tędy droga :nono:

Tak w ogóle to najlepsza do tego jest dłuższa prosta droga. Nie trzeba tu katować auta odcinką, tylko zapewnić mu stabilne warunki pracy.
Z resztą, dawno się nie podłączałem ALDL Javą, jestem bardzo ciekaw jak to tam wygląda :myśli:

Wtedy to można coś próbować oceniać, bo inaczej.... :tyłek:
Rozumisz ;)
 
 
 
mały_92

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 385
Skąd: RDE
Wysłany: 2016-07-18, 14:04   

wid3l3c, Dzięki wielkie, dziś zrobię tak jak mówisz, czyli rozpędzę auto tak do 80km i zobaczymy co z tego wyniknie.
Wydaje mi się, że chyba będzie lipa z tą sondą, bo
po urwana jest ceramika, coś w tym stylu:

Ale dziś jeszcze ją sprawdzę.
W sumie wyleciało mi z głowy, że jak depnę mocniej to wskazania sondy nie są brane pod uwagę ;)
Dzięki za pomoc. :piwo:
 
 
mały_92

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 385
Skąd: RDE
Wysłany: 2016-07-18, 16:56   

wid3l3c, Własnie przejechałem jakieś 20km i zrobiłem loga:

1 - 80km/h / 3 tys obr/min na 4 biegu
2 - 60km/h / 3tys obr/min na 3 biegu - najdłużej
3 - bieg jałowy 850obr/min
4 - bieg jałowy 3tys obr/min

Może tym razem te logi coś pomogą?
link: http://www59.zippyshare.com/v/BrhYgXvI/file.html

edit: na początku logu jest rozpędzanie się i pod koniec przed biegiem jałowym
edit2: czy temperatura ~85st. przeszkadza, czy muszę dojść do OL? Bo jeździłem chwilę, ale temperatura długo właśnie stoi na 85st.
Z góry dzięki! :piwo:
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil
Pomógł: 261 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-18, 19:22   

Nie chcesz wejść na OL hehe bo open loop to tryb "na zimnym silniku", bez wpływu sondy lambda na pracę.

Ładowanie akumulatora pozostawia nieco do życzenia, bo bądź co bądź 14v powinieneś mieć.
Widzę problemy z immobiliserem :) warto profilaktycznie przeczyścić złącze albo wymienić kluczyk :)
Sonda ma bardzo dziwnie poszarpane wskazania, to bez dwóch zdań.
Mapa jest ogólnie rzecz biorąc rozjechana, wskazania korekt długoterminowych wyraźnie to sygnalizują (wartość BLM odbiegająca znacząco od 128).
Jeżeli auto nie ma prawidłowych odczytów składu mieszanki to już mamy problem.

Po czym wnioskujesz, że jak depniesz mocniej to nie bierze sondy pod uwagę? :)
Bierze, powinien brać, jest to podstawowa wartość do której odnosi się ECU auta ;)
http://www46.zippyshare.com/v/c0fCFGTJ/file.html

Sciągnij i obejrzyj, przyjrzyj się wskazaniom sondy lambda, od biegu jałowego przez chwilę 15:52:22.154
do "przy przyspieszaniu" np tu: 15:54:52.329 - log kiedyś dostałem od autora programu.
Jest on zarazem bardzo dobrym przykładem wskazań sprawnego auta :D
 
 
 
mały_92

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 385
Skąd: RDE
Wysłany: 2016-07-18, 20:43   

wid3l3c, Przy fuelmode world 2 na końcu jest flaga CL/OL i to chyba ona odpowiada czy bierze sondę czy nie pod uwagę. Ale to chyba tylko takie moje nieprawdziwe domniemanie.

Z ładowaniem akumulatora to racja, bo mam gdzieś problem i nie mogę go w ogóle rozwiązać. Alternator był wykręcany i sprawdzany i jest okej, aku miałem padnięty ale aktualnie mam nówkę bosha. Będę musiał chyba coś z masami porobić.

Z immo problem, właśnie dziś mi się podział, wydaje mi się, że możliwe że tak jak ostatnio miałem - kable WN. Ogólnie to jak zmieniłem na nowe kable to mi CB radio zaczęło zgarniać zakłócenia podczas przyspieszania, i możliwe, że są lipne.

Właśnie sonda mnie przeraża aktualnie najbardziej i chyba ją wymienię, bo nie daje mi ona spokoju.

Mapa BLM jest trochę rozjechana przez LPG, ale na razie chcę naprawić wszystko, a potem się zajmę regulacją lpg.
Przed tym logiem jeździłem ze 100km na samej benzynie i po zczytaniu, mapa wyglądała tak:
- czyli ogólnie mówiąc szału nie ma.
Jeszcze muszę sprawdzić szczelność dolotu bo map chyba trochę za wysoki.

Pobrałem loga i właśnie widzę ładną mapę BLM, nie to co u mnie, niestety.. Co do sondy, to właśnie u mnie ona to chyba do d... jest, może przez uszkodzoną ceramikę, albo po prostu już się zużyła, chyba ją wymienię na oryginał, chyba że jakiś zamiennik w miarę jakościowo mu dorównuje ?
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 770 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7829
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-07-19, 10:26   

z tej ceramiki to ona zdaje się ma odniesienie do tlenu na zewnątrz.
klik
 
 
mały_92

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 385
Skąd: RDE
Wysłany: 2016-07-19, 11:16   

Tylko jaki byłby skutek uszkodzonej ceramiki? Szukałem na necie i nie znalazłem odpowiedzi. ;(

Wezmę jeszcze od sąsiada inną sondę i spróbuje zobaczyć czy po zamianie coś się zmieni.
Do poloneza chyba taka sama idzie jak do lanosa?
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil
Pomógł: 261 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-19, 11:42   

Możemy jedynie domniemywać, jednakże - uszkodzona ceramika a jej brak to 2 różne kwestie :)

Jeżeli silnik masz sprawny, wszystkie czujniki rejestrują prawidłowe wartości, wtryskiwacze są w dobrym stanie - wskazania sondy są spowodowane uszkodzeniem jej obudowy.
Nie ma innego wyjścia :)

To co wystaje na pewno nie wystaje od tak sobie, może to być zarówno izolator, jak i ogranicznik dostarczanego tlenu do pomiaru, może spełniać zadanie stabilizatora warunków tlenowych dla poprawnych odczytów.

Sonda, jak będzie z zakresu 0-1V oraz gwint będzie pasował - możesz ją na próbę włożyć.
Co do jakości zamienników... podobno Denso produkuje rozsądnej jakości podzespoły - tego Ci nie potwierdzę.


Na próbę możesz jeszcze wykręcić sondę, oczyścić gwint oraz miejsce przykręcenia do rury wydechowej.
Styk z rurą jest zarówno masą do wskazań napięcia podawanych przez sondę do komputera.
 
 
 
mały_92

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 385
Skąd: RDE
Wysłany: 2016-07-23, 11:51   

Postanowiłem zmienić sondę lambdę na ngk, bo niestety oryginału nie można chyba znaleźć niestety.
Ciekaw czy wymiana pomoże, bo aktualnie jak zawsze miałem spalanie rzędu 10l/100km to teraz ~13l. I nawet bym się tym nie przejmował za bardzo, ale podczas ustawiania lpg cały czas mam za ubogą mieszkankę, tak samo na pb co było widoczne na mapach.
W poniedziałek dam znać co z tego wyniknie.
 
 
mały_92

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 385
Skąd: RDE
Wysłany: 2016-07-26, 20:33   

Aktualizacja: zmieniłem sondę na NTK i pracuje ona nawet na wolnych obrotach co nie miało u mnie dotychczas miejsca, ale znalazłem też inny problem.
Na pb coś na wolnych obrotach silnik delikatnie źle pracuje i się okazało, że prawdopodobnie 3 wtrysk licząc od rozrządu chyba źle pracuje, bo po tym jak tylko jego zastąpiłem wtryskiem lpg to obroty i szarpanie zniknęło.
Jutro się za to biorę. Ciekawe ile jeszcze mi tych wtryskiwaczy pójdzie się rypać, bo już będzie to 3 wtrysk. :beczy:

ps. żeby nie tworzyć nowego tematu to zielone orgini(od klimy) wytrzymają jako oring wtryskiwacza? Czy raczej nie ma sensu tak kombinować i kupić oryginalne?
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2016-07-26, 21:06   

mały_92 napisał/a:
to zielone orgini(od klimy) wytrzymają jako oring wtryskiwacza?

Nie . Nie kombinuj.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt