Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam
Mam pyatnie czy do matiza można założyc opny zimówki 145/80/13
Z góry dzikei za odpowiedz
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Yoshi Weteran
Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2008-10-10, 05:29
Tak, można. Profil jest niewiele wyższy, ale spokojnie można jeździć.
PZDR !
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
7777777 [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-10, 07:44
Dziekuje za informacje
Pozdrawiam
Droid_Cyku [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-14, 17:14
A może ktoś wie czy np. można na przód wrzucić 145/70 a na tył 165/65 ? Byłbbyw wdzęczny za rady:-) Pozdro
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-10-14, 19:41
Droid_Cyku napisał/a:
A może ktoś wie czy np. można na przód wrzucić 145/70 a na tył 165/65 ? Byłbbyw wdzęczny za rady:-) Pozdro
Wrzucić można... tylko po co? Z punktu zachowania się samochodu na takich oponach jest to zupełnie bez sensu... gdy wjedziesz w łuk, na śliskiej nawierzchni, sporo wzrasta ryzyko utraty przyczepności tylnej osi... Nie wiem dlaczego tak kombinujesz i co chcesz tym osiągnąć?
Zresztą tutaj jest tabelka z zamiennikami rozmiarów opon do Matiza...
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Droid_Cyku [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-14, 20:00
No kombinuje, bo mam takie opony. Zawsze można dokupić, żeby wszystkie 4 były jednakowe. Ja wiem ,że to najlepszy wariant, ale można też sie spytać. Ja nie jestem znawcą. Moge sie mylić dlatego szukam opinii. Teraz mam jasność. Chyba po to jest to forum i temu podobne? Dzięki za rady . Pozdro
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-10-14, 20:29
Droid_Cyku napisał/a:
No kombinuje, bo mam takie opony.
No to sprawa jest teraz zdecydowanie jaśniejsza Jeżeli już masz 2 opony 145/55R13, to lepiej dokup 2 sztuki w identycznym rozmiarze i wrzuć je na tył. Szerszych nie ma sensu kupować, bo w Matizie rozmiar fabryczny to chyba 155/65R13, a szerszych kapci na zimę się nie zakłada
Jakiego producenta masz te opony? Jaki to model, ile mają lat i jaki stan bieżnika? Bo np. Dębice Frigo Directional można kupić po 80-90 zł/szt.
Droid_Cyku [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-15, 08:37
mam 2 opony właśnie dębicy rozmiar 145/70 no i 2 Kleber 165/65. Ale mam juz jasność. Piszesz że nie ma sensu zakładać szerszych na tył, bo komfort i bezpieczeństwo maleje, więc chyba dokupie 2 dębicy. Pozdrawiam i dzięki za pomoc :-)
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-10-15, 09:18
Droid_Cyku napisał/a:
więc chyba dokupie 2 dębicy. Pozdrawiam i dzięki za pomoc :-)
Nie ma sprawy Moim zdaniem 2 Dębice 145/70 dodatkowo to będzie najlepszy wybór. Węższa opona zwiększa jednostkowy nacisk na podłoże, co przy jeździe po śniegu poprawia trochę trakcję. No i opony z lepszym stanem bieżnika, wbrew temu co często w zakładach wulkanizacyjnych twierdzą, powinno się montować na tył
Yoshi Weteran
Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2008-10-15, 09:35
Pietro napisał/a:
No i opony z lepszym stanem bieżnika, wbrew temu co często w zakładach wulkanizacyjnych twierdzą, powinno się montować na tył
ciekawy wątek.
Pamiętem jak w swoim bolidzie 126p montowałem nowe zimówki na przód, a gorsze na napędzany tył.
Nie miałem problemu póżniej w zakrętach z uciekającym przodem ( oczywiście dodatkowo woziłem w bagażniku płytę chodnikową dla lepszego docisku na oś )
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
kornik18yeah [Usunięty]
Wysłany: 2010-08-29, 22:42
Yoshi napisał/a:
Pietro napisał/a:
No i opony z lepszym stanem bieżnika, wbrew temu co często w zakładach wulkanizacyjnych twierdzą, powinno się montować na tył
ciekawy wątek.
Pamiętem jak w swoim bolidzie 126p montowałem nowe zimówki na przód, a gorsze na napędzany tył.
Nie miałem problemu póżniej w zakrętach z uciekającym przodem ( oczywiście dodatkowo woziłem w bagażniku płytę chodnikową dla lepszego docisku na oś )
Zgadza się, bo w maluchu napęd na tył jest;)
Ale zdecydowanie lepiej jak lepsze opony da się na tył (przy napędzie na przód) ponieważ zmniejsza to ryzyku wpadnięciu w poślizg z tyłu auta, a nawet jeśli Ci się już to zdarzy to wymanewrujesz odpowiednio przodem. Jak będziesz miał kiepskie opony na tyle to nawet najlepsze opony na przodzie Ci nie pomogą bo tył będzie Ci pływał.
Reasumując: przód choć z trochę gorszymi oponami to jednak ciągnie (napęd na przód) i auto nie wpada raczej w poślizg, a tył dzięki lepszym oponom jest stabilny dzięki czemu całe auto jest stabilniejsze;)
4est Weteran Grupa Podkarpacka
Imie: Tomek Pomógł: 31 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2862 Skąd: RJA
Wysłany: 2010-08-30, 09:43
Kolego zobacz z kiedy jest ostatnia wypowiedź w temacie
kornik18yeah [Usunięty]
Wysłany: 2010-09-06, 16:06
4est napisał/a:
Kolego zobacz z kiedy jest ostatnia wypowiedź w temacie
Hehe:) Muszę sobie lepsze okulary kupić;)
A [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-02, 12:23
Ja jednak dziękuję za odpowiedź - mogłam się upewnić : )