X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

Zakup auta

Autor Wiadomość
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1632
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-09-16, 09:52   

Bobek, jak pisałem wcześniej.

Robię ok 10-15 tys rocznie.
Szukam jakieś 1.8T-2.5T gdyż po programie można spokojnie dobić do 200 km++ + lpg :) .
Samochód do 30 tys z pakietem startowym (będzie docelowo na firmę).
Wielkość - okolice vectry, audi a6 C5, bmw 5 e39, C5 mk3, Laguna 3

Musi być kombi abym mógł rodzinę na wakacje ogarnąć bez żadnych problemów. Zafira z 2.0T idealnie się wpasowuje w to czego szukam natomiast problem stanowi silnik który na starcie musiałbym remontować aby spać spokojnie.
Poza tym jest naprawdę ciężko znaleźć np. Vectre 2.0T (większość z Radomia) mówię oczywiście o woj mazowieckim bo mam zasadę, że dalej niż 50 km nie jeżdżę po samochód.

Czemu rozważam diesela? gdyż dużo łatwiej znaleźć bardziej wypasioną wersję i ogólnie można w czymś wybierać ;p .
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Volfodzio


Auto: Renault Megane 1.6 K4M
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2096
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2017-09-16, 13:46   

Laguna III w wersji GT ma bazowo 204 KM bez żadnego cudowania, z wyposażeniem też raczej nie ma problemów. Jest jeszcze wersja zwykła 2.0t 170 KM, według mnie zupełnie wystarczająca, chyba że ktoś ma jakąś presje na cyferki. Gaz łyknie, tylko nie taki za 2tys zł. A w ścierwopale to z PSA w zasadzie każde auto z 2.0 HDI będzie dobrze jeździło o ile nie kupi się go od pana Mirka. Tylko na te 10-15 tys/rok nie wiem czy aż tak potrzeba gazu... no dobra, jak jest parcie na 200 km+ i noga ciężka, to faktycznie lepiej bulić za 20 l/100 gazu niż 15 benzyny...

Generalnie jak auto ma być w miarę pewne, świeże i do tego wypasione i mocne to cudów nie ma, albo trzeba pokochać francuzki/włoszki albo spuścić nieco z tonu i wtedy rozglądać się za wozem z reichu. Najważniejsze to obrać sobie wstępnie jakieś modele, coś się o nich dowiedzieć na forach tych marek /kumpli/rodziny/itp i przejechać się kilkoma wozami. Same suche parametry nijak się mają do rzeczywistości jak wsiądziesz do fury i okaże się, że poza statystykami jest totalna kaszana, bo ciasne, bo słaba ergonomia, bo powyżej 130 głośne jak cholera.



 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1632
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-09-16, 14:40   

Volfodzio, no właśnie o to chodzi. Nie chce płacić 25k za stare a4 z 2003 roku.
Właśnie laguna 3 z 2.0t wydaje się spoko opcją:).
Spamuje was aby już wiedzieć na jakim modelu się skupić:p.

Edit. Problem z laguna kombi 2.0t
https://allegro.pl/kategoria/laguna-iii-2007-50903?ref=side-navigation&moc-km-od=160&nadwozie=Kombi&skrzynia-biegow=Manualna&rodzaj-paliwa=Benzyna&order=pd
 
 
Volfodzio


Auto: Renault Megane 1.6 K4M
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 2096
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2017-09-16, 15:19   

Na pstryk dobrego auta (tym bardziej renówki) to się tak łatwo nie znajdzie. Można szukać II z ostatnich lat produkcji (ten sam motor) albo poczytać, czy 170 KM można w miarę rozsądnym kosztem (program, hamulce, zawieszenie) doprowadzić do standardu 200 KM.



 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1632
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-09-16, 20:22   

Volfodzio, rozumiem doskonale ale można z czegoś wybierać a nie z 2-3 modeli w całym kraju. Ferrari jest więcej:p

saab 9-3 1.9 tid to jest mniej więcej tym samym co vectra C?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
PanAnonim

Wiek: 27
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 157
Skąd: Łomża
Wysłany: 2017-09-17, 21:29   

Duzo czesci zawieszenia dzieli z vectra c i fiatem croma.. I odpusc sobie saaba w dieslu. Nie bez powodu ich ceny tak ida w dol. Nikt ze znajomych majac saaba z dieslem nie byl zadowolony, a koszty chore. Za to benzyniaki 1.8t i 2.0t (wiekszych raczej do normalnego uzytkowania juz nie trzeba :P ) sa bardzo dobre, podatne na mody i lpg przyjmuja bez problemu. Maja pare kosztownych dodatkow, no ale saab nie nalezy do aut tanich w utrzymaniu.
Jezeli pytasz o 1.9 tid a 1.9 cdti w oplu to ten drugi mozesz brac spokojnie. Tylko szukaj wersji bez dpf'a. Sam 1.9 w saabie bazowal na 1.9jtd fiata, ale co oni dostali, co zmieniali, nie wiem, ale problemy niestety sa.
 
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1632
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-09-17, 21:55   

PanAnonim, ale chyba sabowskie 1.9 tid i ttid to jest to samo co oplowskie 1.9 cdti i fiatowskie 1.9 jtd
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11050
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2017-09-18, 06:21   

PanAnonim napisał/a:
Jezeli pytasz o 1.9 tid a 1.9 cdti w oplu to ten drugi mozesz brac spokojnie. Tylko szukaj wersji bez dpf'a. Sam 1.9 w saabie bazowal na 1.9jtd fiata, ale co oni dostali, co zmieniali, nie wiem, ale problemy niestety sa.


https://www.auto-krak.pl/...ti-jtd-z19dt-h/




 
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Lanos 1.5 16v / Nexia 1.5 16v / Corsa 1.2 16v
Imie: Michał
Wiek: 25
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 6075
Skąd: SY
Wysłany: 2017-09-18, 07:25   

michok napisał/a:
Bobek, jak pisałem wcześniej.

Robię ok 10-15 tys rocznie.

to po co ci lpg? jakbym ja robił 10-15 tyś rocznie to bym nawet o tym nie myślał.
A nie, czekaj, ja robię prywatnym 10k rocznie aktualnie ~~ i jezdze tylko na benie :D
Diesel z kolei moze zabic kosztami serwisu jak sie cos posypie, ogólnie bardziej trzeba dmuchać i chuchać niż na bene.



War... war never changes...
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1632
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-09-18, 08:18   

Bobek, odnośnie instalacji lpg to pewnie będzie, czasami posiadanie dwóch paliw uratowało mi skórę ;) .
Samochód ma być na firmę, także cen części aż tak bardzo się nie boję ;p .
Wiem, że diesel przy przelotach rzędu max 15k km rocznie nie ma sensu ale przynajmniej można w czymś wybierać.

Saab przypadł mi do gustu bo nie jest tak oklepany jak skody, audi i passaty. Problem niestety może być w serwisie już teraz aby dostać niektóre części do DU muszę szukać po allegro ;/.
 
 
PanAnonim

Wiek: 27
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 157
Skąd: Łomża
Wysłany: 2017-09-18, 08:54   

Mawerix dodal konkretny opis.. Z silnikami zawsze jest tak samo. Jeden wymysli, odsprzeda, drugi cos przerobi i sprzedaje. Dlatego niby ten sam silnik, ale kazdy robi go pod swoje auto. I czesto nie tyle musi zawodzic sama jednostka co jej osprzet. Ja, osobiscie, nie mam dobrych wspomnien z saabem z tid, a np mam w domu fiata stilo 1.9jtd i to auto od 10lat i ponad 300tys nie wymagalo zadnej ingerencji w silnik.
Co do czesci saab. Sa portale ktore specjalizuja sie w sprzedazy czesci do szwedow, ale nawet oni nie maja niektorych rzeczy, a co dopiero sklep. Cale szczescie sa fora gdzie mozna cos znalezc, poczytac, dopasowac z innego auta, ale to trwa i czasem auto musi stac i czekac na czesci.
 
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1632
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-09-18, 20:17   

PanAnonim, jak mówiłem, nie chcę dzwonić, szukać i czekać po 2-3 tyg na części bo bez samochodu jak bez ręki.

saab i jego 1.9 ttid wydaje się autem marzenie ale części...

Pomysł na tę chwilę:
Vectra C 2.0T w kombi
Signum 2.0 T
Citoren C5 3.0 V6
Laguna 3 z 2.0T (3 sztuki w PL;d)

Czy z 2.8T w oplach jest jakiś spory problem pomijając rozrząd?
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11050
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2017-09-18, 20:54   

michok napisał/a:
Vectra C 2.0T w kombi
Signum 2.0 T


Ekhm :P

michok napisał/a:
przeciez w zafirach każdy 2.0T bierze olej...




 
 
 
michok

Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 1632
Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-09-19, 06:16   

Mawerix, w Vectrach i signumach siedzi z20net, podobno w zafirach siedzi cos innego i lubi pić olej.
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11050
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2017-09-19, 20:05   

michok napisał/a:
w Vectrach i signumach siedzi z20net


Fakt, VC ma starszą lepszą konstrukcję.




 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt