X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Lanos] [ROZWIĄZANY] Padający kontroler silnika

Autor Wiadomość
ZielmanPL

Auto: Lanos 1.5 DOHC
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 47
Wysłany: 2016-08-31, 09:30   [Lanos] [ROZWIĄZANY] Padający kontroler silnika

Witam,

W trakcie jazdy odłącza mi ecm, Silnik gasnie, po przekreceniu stacyjki brak kontrolki check.

Rozebrane pół samochodu.

W trakcie usterki sprawdzałem zasilania na przewodach.

Złącze C104(15 pin) napięcie jest na czerwono-białym, niebieskim, żółtym. Tylko te zdażyłem sprawdzić.

Złącze C105 (szara kostka 16 pinowa obok tej 15 pinowej na podszybiu) tam sprawdzałem kilka kabli brak napięcia na każdym ze sprawdzanych

W samochodzie napięcie jest na pomarańczowych kablach przy samym komputerze jak i przed i po złączkach C301, S303.

Nie miałem możliwości sprawdzić złącza C203 podczas usterki.

Do złącza C203 dochodzi pomarańczowy zasilający gdy go odginałem podczas braku usterki to gasł check, pompa się wyłączała. W trakcie usterki ruszałem tym kablem nic się nie poprawiło, nadal brak kontrolki.

Złącze C351- Wisi mi luzem obok skrzynki bezpieczników. Lekkie odgięcie kostki i lanos nie ma żadnego zasilania. brak zapłonu. Co ciekawe jak wypne to złącze to silnik normalnie odpala jedynie nie mam świateł. Z tego co wyczytałem to do tego złącza idą szyby, centralny, radio i antena. Dziwi mnie dlaczego po odgięciu nie ma wogóle zapłonu. Dodam, że elektryk wyrzucał mi alarm więc może on coś pomieszał?


Prosze o porade ponieważ samochód gaśnie mi codziennie, na zakrętach itp. Potem nie chce odpalić przez czasem minute a czasem 40 min. Czego szukać? Jak sprawdzać?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 700 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11095
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2016-08-31, 09:42   

Sprawdź dokładnie masy silnika, jest ich kilka.

ZielmanPL napisał/a:
Dodam, że elektryk wyrzucał mi alarm więc może on coś pomieszał?


Możliwe ale żeby to potwierdzić trzeba wiedzieć czy alarm coś odcinał a jeśli tok to CO, zazwyczaj odcięcie jest montowane na przewodzie zasilającym pompę paliwa więc do objawów nie pasuje.




Ostatnio zmieniony przez Mawerix 2016-08-31, 09:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ZielmanPL

Auto: Lanos 1.5 DOHC
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 47
Wysłany: 2016-08-31, 09:44   

samochód był u elektryka miał sprawdzić kable. Powiedział ,że nic nie znalazł. Kazałem mu sprawdzić masy. Dostałem odpowiedź że jakby masy były walnięte to samochód by wariował, świecidełka na liczniku ale by nie odłączył ecm. Czy to prawda?
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 700 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11095
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2016-08-31, 09:49   

ZielmanPL napisał/a:
jakby masy były walnięte to samochód by wariował, świecidełka na liczniku ale by nie odłączył ecm. Czy to prawda?


A nie wariuje ?? nie do końca to jest prawdą uszkodzona masa do sterownika może dawać takie same efekty jak brak zasilania, przecież ECM potrzebuje dwóch biegunów do działania.




 
 
 
ZielmanPL

Auto: Lanos 1.5 DOHC
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 47
Wysłany: 2016-08-31, 09:57   

Rozumiem, że przewody masowe to wszystkie czarne kable idące do komputera? Czy się mylę?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 767 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7785
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-08-31, 11:23   

ZielmanPL napisał/a:
Złącze C351- Wisi mi luzem obok skrzynki bezpieczników. Lekkie odgięcie kostki i lanos nie ma żadnego zasilania. brak zapłonu. Co ciekawe jak wypne to złącze to silnik normalnie odpala jedynie nie mam świateł. Z tego co wyczytałem to do tego złącza idą szyby, centralny, radio i antena.
a po co antena ? świateł ? te 351 to jakaś literówka ?
przyjrzyj się połączeniom przy bezpiecznikach, skoro ruszanie tą ?? kostką powoduje zaniki napięcia.
ZielmanPL napisał/a:
Rozumiem, że przewody masowe to wszystkie czarne kable idące do komputera?
po za jedną masą która z niego wychodzi, styk D2 wtyczki komputera.

czy Ty nie poruszasz się czasem po omacku ? nie za bardzo wiesz gdzie musi być zasilanie, a gdzie bywa czasami ?
powinieneś zacząć od komputera, które napięcia mu giną i dopiero sprawdzać połączenia w stronę akumulatora.
 
 
ZielmanPL

Auto: Lanos 1.5 DOHC
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 47
Wysłany: 2016-08-31, 12:49   

Nie, to nie literówka. Złącze C351 21 pinowe, gdy nim poruszam lekko samą kostką to nie mam zapłonu.

Nie poruszam się po omacku. Zasilanie ecm ma cały czas, nawet gdy występuje usterka.

co ciekawe w zależności jak lekko/mocno odegne złącze C351 to albo ginie zapłon albo ginie sam check.

Potraficie to wyjaśnić?
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 767 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7785
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-08-31, 14:11   

ja nie, oprócz wspólnego miejsca z bezpiecznikami/kostkami przy nich i możliwego nagięcia innego przewodu, bo pewnie ciasno.
jeszcze górny rysunek



wiązka z komory silnika tu też wchodzi ?
 
 
ZielmanPL

Auto: Lanos 1.5 DOHC
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 47
Wysłany: 2016-08-31, 14:22   

Faktycznie jest tam ciasno. tak, wchodzi. Z tej wiązki idą kable do konektorów m.in. C203 7 pinowe.
 
 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 156 razy
Wiek: 51
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-31, 14:27   Re: [Lanos] Potrzebny elektryk, Padający kontrolel silnika

ZielmanPL napisał/a:
Złącze C351- Wisi mi luzem obok skrzynki bezpieczników. Lekkie odgięcie kostki i lanos nie ma żadnego zasilania. brak zapłonu. Co ciekawe jak wypne to złącze to silnik normalnie odpala jedynie nie mam świateł. Z tego co wyczytałem to do tego złącza idą szyby, centralny, radio i antena. Dziwi mnie dlaczego po odgięciu nie ma wogóle zapłonu.

Sprawdź to na 100%- czy aby to odgięcie nie porusza/naciąga jakiejś innej sąsiedniej wiązki, złączki?
Bo na logikę żeby C351 wpływało na brak zasilania, to musiałoby jedynie powodować zwarcie a to wywalałoby jakiś bezpiecznik.

Ja bym się kierował tym brakiem kontrolki CHECK- kontrolka ma plus z zestawu wskaźników a zapala ją ECM podając masę. Zakładając poprawne połączenie pomiędzy kontrolką a ECM, to ECM musiałby nie mieć zasilania a skoro sprawdziłeś, że ma +12V, to pozostaje tylko brak którejś stałej masy podawanej na ECM.
Wtryskiwacze i przekaźnik pompy paliwa również sterowane są masą z ECM, więc to by się zgadzało.



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 767 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7785
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-08-31, 14:34   

C201 i 206 obejrzyj, nie ginie prąd na stacyjkę ?
ZielmanPL napisał/a:
C203 7 pinowe
pin 1 czerwony przewód
 
 
ZielmanPL

Auto: Lanos 1.5 DOHC
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 47
Wysłany: 2016-08-31, 14:43   

Wprowadziłem w błąd.
To złącze to 18 pinowe C202 od zestawu wskaźników.
Pociagając za C202 naciąga się inny kabel, tylko który :(
Bo problem był z C203. gdy odginałem pomarańczowy to nie było kontrolki check. Jednak gdy zdażyło mi się to w trasie to zasilanie do komputera było cały czas na pomarańczowych.

Nie mam pomysłu który kabel może powodować problem :(
 
 
ZielmanPL

Auto: Lanos 1.5 DOHC
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 47
Wysłany: 2016-08-31, 14:53   

Wasylek, a mógłbyś konkretnie napisać który kabel od ecm to ten "masowy"?
Podejrzewam ,że czarny ale tam ich wychodzi kilka.
Mogę sprawdzić mase zarówno na tym kablu od razu przy komputerze jak i ten obok wtryskiwaczy skoro to ta sama wiązka. Wtedy wykluczyłbym w którym miejscu ginie masa prawda?

* Właśnie zobaczyłem, że punkt masowy ECM jest pod schowkiem ( prawy boczny panel) G304
 
 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 156 razy
Wiek: 51
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-31, 15:02   

Wszystkie czarne to masa podłączona na stałe (na schematach znalazłem ich 5) i wszystkie łączą się ze złączem C104 (w komorze silnika) a przez nie do masy (silnika) poprzez punkty masowe G104 i G105.



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
ZielmanPL

Auto: Lanos 1.5 DOHC
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 47
Wysłany: 2016-08-31, 15:12   

Wasylek, Dzięki za info, a mam jeszcze pytanie.
A co z masą wiązki zestawu wskaźników?

Poza tym chodzi chyba tylko i wyłącznie o masę ECM, czyli 1 przewód? Czy ECM ma 5 przewodów masowych?
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt