Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Daewoo Lanos 1.5 16V
Imie: Tomasz Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 289
Wysłany: 2016-09-05, 16:08 [Lanos] Falujące obroty oraz zawieszanie sie obrotów na 1500
Witam forumowiczów oczywiście wiem że takie tematy już były na forum oraz że to dość częsty problem Lanosów. Jestem nowym forumowiczem oraz od niedawna mam Lanosa 1998r. 1.6 16V to moje pierwsze autko wszystko było ok do momentu kiedy wymieniłem cały wydech ponieważ to co zrobił poprzedni właściciel nie było wydechem a prowizorką ale nie zbaczając z tematu proszę was o pomoc od ponad tygodnia zmagam się z problemem gdzie rano w godzinach 10-11 odpalam samochód na benzynie falują obroty z 800 do 1200 po chwili lub po jakimś czasie jak się już silnik trochę nagrzeje usterka ustępuje ale nie zawsze i drugim problemem jest to że jak sie już przełączy na gaz obroty się blokują na 1500 i też jest to na przemian to znaczy raz obroty sie blokują jak wyjeżdżam z parkingu przejadę trochę do skrzyżowania powiedzmy i jest ok obroty spadają do 800 i chodzi równo po chwili jak znowu przejadę jakiś dystans usterka się powtarza . Świece i kable są wymienione na nowe. Proszę o poradę lub jakąś pomoc.
Pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
mały_92 Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 385 Skąd: RDE
Wysłany: 2016-09-05, 17:03
Tomasz87,
1. Sprawdź błędy - jak sprawdzić masz w kompendium wiedzy.
2. Przed odpaleniem rano jak auto jest zimne odłącz na parę minut klemę(może być dzień wcześniej wieczorem). Jeśli nie będzie falowania - lpg do regulacji.
3. Na pb też jest takie zawieszanie się obrotów czy tylko na lpg?
Tomasz87
Auto: Daewoo Lanos 1.5 16V
Imie: Tomasz Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 289
Wysłany: 2016-09-05, 17:14
Ok sprawdzę porady dam znać czy pomogły, tylko powiedz którą klemę odłączyć ? jestem troche zielony w tych sprawach. Co do pb nie wiem bo cały czas jeżdżę na lpg ale też sprawdzę dzięki za porady mały_92.
mały_92 Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 385 Skąd: RDE
Wysłany: 2016-09-05, 17:35
Tomasz87, odłącz minusową i poczekaj z 5 minut.
YogiCK
Auto: Laguna I phase II Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Mar 2013 Posty: 482 Skąd: Kielce / Warszawa
Wysłany: 2016-09-05, 17:44
Wiązka silniczka krokowego przepustnicy oraz czujnika TPS do sprawdzenia.
i napięcia, także czy nie zmieniają się po przełączeniu na lpg. dość szybko wzrastają te obroty,
Tomasz87 napisał/a:
wszystko było ok do momentu kiedy wymieniłem cały wydech
ale bez kolektora wydechowego ? w nim siedzi sonda, tu też bym popatrzył.
Tomasz87
Auto: Daewoo Lanos 1.5 16V
Imie: Tomasz Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 289
Wysłany: 2016-09-06, 19:23
Witam was panowie miałem dzisiaj zrobić tak jak opisaliście mi w postach ale zabrakło mi troche czasu i postanowiłem dzisiaj zobaczyć jeszcze jak jeździ i o dziwo jestem bardzo zdziwiony oczywiście obroty po odpaleniu Lanosika falowały ale przez chwile i sie samo uspokoiło po drugie dzisiaj nie szalał z zawieszeniem wysokich obrotów (1500) pare razy sie tylko zawiesiły i wracały do normy po chwili nie wiem może miał dzisiaj dobry dzień ale zauważyłem jedną ciekawą rzecz mianowicie jak na skrzyżowaniu sie zatrzymałem przekręciłem kierownice na maxa w prawo i obroty spadały z 1500 na około 1000 nie wiem czy to normalne czy nie ale chciałem sie z wami tym podzielić i może macie też do tego jakąś sugestię. Jutro postaram sie zrobić tak jak opisujecie.
rgre- gaz mam 2 generacji ale jakiej firmy nie powiem Ci bo sie na tym nie znam to moje pierwsze auto i dopiero sie uczę TPS też nie wiem co to xD sonda tlenu też mi nic nie mówi nie wiem czy to to samo co sonda lambda. Silnik krokowy jest jak najbardziej i wiem że filtr powietrza mi sie uwalił ale mam już kupiony nowy musze tylko wymienić . Kolektor wydechowy raczej nie był wymieniony ale może ktoś mi pokaże zdjecię lub opisze gdzie on sie dokładnie znajduję teoretycznie wiem gdzie jest ale może mi ktoś z wam potwierdzić
Pozdrawiam
mały_92 Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 385 Skąd: RDE
Wysłany: 2016-09-06, 20:06
Tomasz87, obroty spadły bo pewnie masz wspomaganie. A jak wyprostowałeś koła to się podniosły?
TPS - czujnik położenia przepustnicy.
Sonda lambda jest to czujnik w kolektorze wylotowym z 1 kablem.
Kolektor wylotowy - wychodzi z silnika i do niego przykręca się wydech.
Tomasz87
Auto: Daewoo Lanos 1.5 16V
Imie: Tomasz Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 289
Wysłany: 2016-09-06, 20:21
mały_92 dokładnie tak jak wyprostowałem to obroty wzrosły nie wiedziałem że wspomaganie może mieć na to wpływ xD.
Dzięki jeszcze raz za pomoc w objaśnieniach .
Jutro zrobię zdjęcię jak wygląda mój Lanosik pod maską i wstawię tutaj .
Co do tego kolektora to jeżeli to jest to co mówisz to nie wydaje mi sie by mechanik go wymieniał bo nie wyglądał na nowy raczej ale jeszcze jutro sie temu przyjże.
Pozdrawiam
mały_92 Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 385 Skąd: RDE
Wysłany: 2016-09-06, 20:31
Tomasz87, kolektora raczej nie wymieniał.
Na dole obrazka. Pod napisem e-tec 16v. Jest on pod osłoną koło bagnetu. Idzie tam fioletowy kabelek.
Gdy obroty się podniosą spróbuj poruszać kablami, które idą do przepustnicy. Stojąc przed maską po lewej stronie przy podszybiu.
Tomasz87
Auto: Daewoo Lanos 1.5 16V
Imie: Tomasz Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 289
Wysłany: 2016-09-06, 21:14
Ok jutro sprawdzę
Tomasz87
Auto: Daewoo Lanos 1.5 16V
Imie: Tomasz Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 289
Wysłany: 2016-09-07, 09:05
Tak wygląda mój Lanosik pod maską
Ta śrubka przy przepustnicy od silniczka krokowego nie mam pojęcia od czego jest nie ruszałem tego widze tylko tyle że teraz jest troche odkręcona wcześniej była do końca wkręcona.
mały_92 Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 385 Skąd: RDE
Wysłany: 2016-09-07, 09:45
Masz instalacje 2 generacji.
Jesli chodzi o te srubke(z czerwonym osadem, pewnie klejem) na 2 zdjeciu to po prostu ona zaslepia krociec podcisnienia. Musi byc ona szczelna.
Jak beda wysokie obroty to poruszaj wiazka przewodow co sa widoczne na 3 zdjeciu.
Witam. Tomasz87 skad jestes? moze ktos z twojej okolicy z forum Ci pomoze.Nieodpinaj tych klem.Nic Ci to nieda.Wykasujesz tylko wszystkie ustawienia z ECU razem z mapami i moze bledami,ktor mozna zczytac.Ja rozumiem,ze kolega wyzej chce pomoc ale na spokojnie.Nie od sciagania klem auto sie naprawi. Z tymi obrotami byly tematy walkowane po 100 razy i sam to rowniez przezylem na wlasnym samochodzie.Najlepiej bedzie jak poczytasz na poczatku jak wyczytac bledy. Masz to tutaj http://daewooforum.pl/temat25538.html
Zewrzesz te dwa piny,wlaczy sie wiatrak i zacznie wymigiwac Ci kontrolka na desce. Napisz co wymigala. dalej bedziemy myslec
Tomasz87
Auto: Daewoo Lanos 1.5 16V
Imie: Tomasz Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 289
Wysłany: 2016-09-07, 17:55
Witaj dziku88 jeszcze nic nie robiłem ponieważ jestem troche robotą zawalony i narazie po prostu tak jeżdżę ale od dwóch dni jest jak by lepiej nie wariuje tak bardzo ani z obrotami ani z falowaniem .
Dzisiaj na chwile otworzyłem maskę i tak jak mi koledzy podpowiadali żeby kablami poruszać itp tak zrobiłem i okazało sie że jak ruszałem kablami przy sondzie lambda to w tedy obroty wskakiwały na wyższe i opadały gdy je puściłem. Dodaje zdjęcie mogę również wrzucić filmik jak to wyglądało. Po całej operacji ruszania kabli na wszystkie sposoby xD nie wskakiwał na wysokie obroty i sie nie zawieszał masakra poprostu
Konkretnie chodzi o kabelki które zaznaczyłem na tym zdjęciu
A jestem konkretnie z Sosnowca z Pogoni ze Śląska jeżeli naprawdę jest ktoś z pobliża jakiś forumowicz i miał by chwile czasu na pomoc z moim Lanosikiem na pewno bym sie odwdzięczył