Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2016-09-15, 19:51 [Lanos] dławi na zimnym silniku
Witam Forumowiczów,
przejrzałem pół internetu w tym wiele wątków poruszonych na forum. Mój lanek - 1.5 16v, BEZ instalacji lpg, prawie 150 tys km. Problem dość często spotykany wśród użytkowników, jednak nie znalazłem rozwiązania, a druga strona, że każdy przypadek jest inny.
Problem :
na zimnym silniku przy lekkim dodawaniu gazu samochód zaczyna się dusić, po czym wchodzi na obroty. PO LEKKIM ZAGRZANIU SILNIKA, PROBLEM ZNIKA, jednak wtedy samochód zaczyna wpadać w lekkie drgania. Przy ruszaniu również znacząco dławiło. Śmierdzi benzyną dosyć często, wydaje się również, że wzrosło spalanie. Ruszanie wiązkami przewodów nie powoduje jakiejkolwiek reakcji.
Spiąłem piny zgodnie z instrukcją, wyskoczył błąd 12 (podobno standard) oraz błąd 34 - niskie napięcie MAPsensora. Mając pod ręką część od znajomego założyłem nowy. Wymieniłem również rurę dolotu powietrza, ponieważ dookoła była popękana i dziurawa. Czuć wyraźną poprawę, dalej dławi, jednak nie tak wyraźnie jak wcześniej.
Ponadto - świece (NGK) zostały wymienione miesiąc temu, filtry zmienione w marcu tego roku. Przepustnica była czyszczona w 2014 roku. W tymże roku został również wymieniony silniczek krokowy, a także czujnik powietrza. Kable WN wymienione w 2010 r przy przebiegu 94 tys km.
Zaczynam tracić cierpliwość do tego samochodu, druga sprawa jest taka, że nikt nie jest w stanie podpiąć lanosa pod komputer z braku kabla i oprogramowania. Pomóżcie. [/code]
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
.Em. Grupa Śląska I Em
Auto: srebrne
Imie: Em Pomógł: 57 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 4728 Skąd: SMI
Wysłany: 2016-09-15, 20:06
pierwsza sprawa ,wymien te 6-cio letnie kable WN
druga, przepustnice i krokowy mozna wyczyscic ponownie ,napewno to nie zaszkodzi ,
kolejna sprawa ,kiedy wymieniales filtr paliwa ?
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2016-09-15, 22:20
a świece nie stoją w oleju ?
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
pierwsza sprawa ,wymien te 6-cio letnie kable WN
druga, przepustnice i krokowy mozna wyczyscic ponownie ,napewno to nie zaszkodzi ,
kolejna sprawa ,kiedy wymieniales filtr paliwa ?
filtr paliwa wymieniany był w tamtym roku, bodajże na firmy filtron.
p.s wymieniając rurę dolotu zobaczyłem że jest lekko zawilgocony.
uszczelka pod pokrywą zaworów wraz ze świecami była wymieniana pod koniec sierpnia. Patrzyłem przed chwilą pod kablami, 2 świece są suche, 2 kolejne są lekko zawilgocone. nie wiem czy wynika to z niedoczyszczenia w warsztacie czy po raz kolejny uszczelka będzie do wymiany. Druga opcja jest dla mnie mało wiarygodna bo byłaby to 3 wymiana w ciągu 2 lat, przez co skłaniałbym się ku partactwu warsztatu albo do wymiany pokrywy ( jest plastikowa)
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-09-16, 13:16
Pokrywy plastikowe słyną z tego że ciekną, nowe uszczelki nie pomagają na odkształconą pokrywę.
Ramzes mam podobny problemy z tym, ze w silniku 1.5 8v. Jak jest cieplo na dworze (powyzej powiedzmy 25st) to silnik sie dusi, przygazowanie powoduje jego jeszcze wieksze zduszenie. I tak do czasu az silnik sie zagrzeje i przelaczy na gaz,.chociaz ostatnio nawet po przelaxzeniu na gaz juz faluje... Ale w temp otoczenia 20st i np w zimie tego problemu nie ma.
Sprawdzilem sonde lambda, wahala sie przy wartosciach 0,4 v na pb i 0,8v na lpg. Czy to ona moze byc temu winna, czy wartosci sie roznia po prostu dlatego, ze mieszanka (produkt finalny ) po spaleniu jest inny?
katie_dziub
Auto: Lanos 1.5 16v, Fiat Croma 2.2 16v
Imie: Kamil Pomógł: 8 razy Wiek: 32 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 508 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-09-18, 12:30
moj tez muli na zimnym przez pierwsze powiedzmy 500 metrów i odpuszcza:) dwa lata tak jezdze i nawymieniałem sie wtryskow , uszczelki dekli filtrow paliwa, swiec kabli sondy , wiązka przelutowana i dalej to samo - osttanio przegonilem na benzynie 150 km po autostradzie ile fabryka dala (i ruch na owej autostradzie) i tez nic. najgorsze jest to ze raz muli a raz zupelnie nic sie nie dzieje. i wez tu pojedz do mechanika.. jak juz dojedziesz to nic sie nie dzieje, a jak mu zostawisz auto na obserwacje to akurat nie bedzie mulił... -.-
Katie_dziub a muli Ci zawsze czy tylko jak jest na dworze jakas okreslona temperatura? Ja stawialem na ta sonde lambda za sprawa innych pomiarow na benzynie i lpg... Swiece i kable tez wymienilem miesiac temu na NGK.
A czujnik temperatury powietrza wymieniles?
grzegorzj
Auto: Lanos 4d 1.5 16v 2004r
Imie: Grzegorz Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 26
Wysłany: 2016-09-18, 17:00
Miałem bardzo podobne objawy jak autor wątku, u mnie pomogło zaślepienie wężyka podciśnienia zaworu EGR.
katie_dziub
Auto: Lanos 1.5 16v, Fiat Croma 2.2 16v
Imie: Kamil Pomógł: 8 razy Wiek: 32 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 508 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-09-18, 19:15
czujnik temperatury powietrza wymieniałem tez. nie zauwzyłem zaleznosci pomiedzy temperaturami powietrza, aczkolwiek moze nie zwrocilem na to uwagi. wezme to pod lupe
Witam Wszystkich,
zdecydowałem się na zaprowadzenie lanka do serwisu. Przy dzisiejszej porannej temperaturze (ok.6 stopni) odpalił i chodził jak marzenie, nie dławił, nie dusił się i nie wpadał w wibracje. Jak na złość przed samą wizytą u lekarza. Zostawiłem go na cały dzień. Serwis twierdzi, że parę razy odpalali, zagrzewali i tak parę razy. Bez jakichkolwiek objawów, które im zgłaszałem... polecili, żebym obserwował, bo prawdopodobnie coś zaczyna się pieprzyć.
Przypomniałem sobie, że ostatnio spawałem więc odpiąłem klemy. Sprawdziłem spinaczem błędy. Po zmianie mapsensora błąd zniknął, POJAWIŁ SIĘ za to BŁĄD 25 - Sygnalizacja zbyt niskiej temperatury - ponizej -38,5 stopni Celsjusza. Przejechałem się chwile było ok, bez dławienia. ale po zagrzaniu zaczął drżeć.
Myślicie, że wadliwy czujnik powodowałby dławienie, a na ciepłym silniku też wibracje (pewnie spadek obrotów)??
Jestem ciekaw, może któryś z Was jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie - czy kupno przejściówki z aldl do obd2 pozwoli na zczytanie parametrów lanosowego komputera?
marcel2000 marcel2000
Auto: Lanos 1,6 16V Pomógł: 63 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 639 Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-22, 21:21
jak najbardziej wadliwy czujnik może powodować dławienie, gdy zaniża temperaturę to silnik dostaje zbyt bogatą mieszankę czyli go zalewa, stąd też smród niedopalonego paliwa i podniesione spalanie o którym pisałeś na wstępie. Sprawdź czujnik - już było na forum jak to zrobić. Jeśli go będziesz wymieniał to sporo się nagimnastykujesz nawet na kanale.
powwk
Auto: Był Lanos 1.5, jest Volvo V40 1.8 Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 20 Paź 2014 Posty: 327 Skąd: Włocławek - Poznań
Wysłany: 2016-09-22, 22:25
marcel2000 napisał/a:
jak najbardziej wadliwy czujnik może powodować dławienie, gdy zaniża temperaturę to silnik dostaje zbyt bogatą mieszankę czyli go zalewa, stąd też smród niedopalonego paliwa i podniesione spalanie o którym pisałeś na wstępie. Sprawdź czujnik - już było na forum jak to zrobić. Jeśli go będziesz wymieniał to sporo się nagimnastykujesz nawet na kanale.
Który czujnik jest za to odpowiedzialny? Wydaje mi się, że ten przed przepustnicą, w gumowym przewodzie? Więc kanał w ogóle do czegoś potrzebny?
Poprawcie mnie jeżeli się mylę.