X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] czy warto? [Lanos]

Autor Wiadomość
loudness

Auto: ?
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 51
Wysłany: 2016-10-05, 10:47   [Lanos] czy warto? [Lanos]

czy warto? cena?
o co pytać sprzedawcę?
oczywiście widać ze chyba Golas brak poduszki powietrznej, Klimy, elektr. szyb, ABS?

https://www.olx.pl/oferta...html#fe88593b8d
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
driver129

Auto: matiz
Imie: Krzysztof
Pomógł: 35 razy
Wiek: 23
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 656
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-05, 12:34   

Brak zdjęć kabiny w środku i silnika, to trochę podejrzane.



czerwony szybszy.
czarny to ninja.
złoty oszczędny. :D
 
 
loudness

Auto: ?
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 51
Wysłany: 2016-10-05, 12:56   

no i te zderzaki jakoś takie dziwne brudne, pomazane?
można to naprawić?
 
 
powwk

Auto: Lanos 1.5 s 8v sedan
Pomógł: 5 razy
Wiek: 23
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 263
Skąd: Włocławek - Poznań
Wysłany: 2016-10-05, 13:51   

Pierwszy właściciel, a jednak tablic czarnych nie ma, a nawet z logiem Unii Europejskiej. Chyba, że auto od nowości w rodzinie.
Zderzaki w prawie każdym takie się robią, może czymś przetarł i tam gdzie lekko mokre to ma ładny kolor, ale to nie problem, puszka farby czarnej strukturalnej w sprayu i trochę chęci, a zderzaki będą jak nowe.
 
 
bot3k


Auto: Lanos 1.5 8V & Matiz
Pomógł: 11 razy
Wiek: 26
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 189
Skąd: uć
Wysłany: 2016-10-06, 17:42   

-Stan progów sprawdź dokładnie - musisz zejść do parteru i obadać je od spodu, bo lata lecą i blacha w Lanosach się zaczyna poddawać...
-Kolejna sprawa stalowe przewody hamulcowe również powinny nadawać się do wymiany jeśli nie były robione do tej pory - spory koszt,
-Zobacz czy blok silnika nie jest uwalony olejem od strony kolektora wydechowego, w tym silniku często puszcza uszczelka głowicy na kanale olejowym - spory koszt,
-Kiedy był wymieniany rozrząd.

-Zapytaj czy auto ma wspomaganie, bo może nie mieć...
-Zapytaj do kiedy ważna jest polisa OC - ubezpieczenie Lanosa to koszt ~400zł, a teraz po podwyżkach pewnie jeszcze więcej.

Zderzakami się nie przejmuj, auto pewnie często stało w pełnym słońcu i wyblakły, standard w tym modelu. To auto z 98' czyli produkcja koreańska - trwalsza od później produkowanych w FSO. Silnik prócz tej uszczelki należy do raczej bezawaryjnych, ale sporo pali (w mieście 10litrów/100km to standard).
Jeśli ma wspomaganie, blacha nie jest skorodowana i silnikowi nic nie dolega to można za niego wyłożyć do 3000zł, to i tak sporo jak za Lanosa bez LPG ;)
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
loudness

Auto: ?
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 51
Wysłany: 2016-10-06, 22:50   

dziękuję za konkretną odpowiedź :piwo:
a jaka jest realna cena za którą warto kupić Lanosa? z 98r-99r bez LPG w stanie przyzwoitym czyli chodzi mi że progi OK!
silnik OK!
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Lanos 1.5 16v / Nexia 1.5 16v / Corsa 1.2 16v
Imie: Michał
Pomógł: 155 razy
Wiek: 24
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 5967
Skąd: SY
Wysłany: 2016-10-10, 21:54   

bot3k napisał/a:
- spory koszt,

bez jaj, komplet przewodów miedź + elastyczne ile kosztuje? 300? 350 zł? Lepiej to zrobić i mieć spokój, niż kupować w stanie 'wzglednie niezłym' bo duży koszt, nie robić i potem czarować jak nam przewód strzeli w trasie :omg:
Z robocizna i nowym płynem sie w 5 stówkach spokojnie zmiesci, jak to jest duzy koszt za bezpieczenstwo podstawowe pojazdu to polecam bilet miesieczny - 70-120 zł zaleznie od regionu kraju.
bot3k napisał/a:
Zobacz czy blok silnika nie jest uwalony olejem od strony kolektora wydechowego, w tym silniku często puszcza uszczelka głowicy na kanale olejowym - spory koszt,

w 1.5 8v czesto puszcza uszczelka? Od kiedy? Przecież to 16v sa narazone na strzała uszczelki :lol:
bot3k napisał/a:
Zapytaj do kiedy ważna jest polisa OC - ubezpieczenie Lanosa to koszt ~400zł, a teraz po podwyżkach pewnie jeszcze więcej.

ja place 1361 zł rocznie i nie płacze, że to 'duży koszt' ;)
bot3k napisał/a:
ale sporo pali (w mieście 10litrów/100km to standard).

sporo to pali a8 4.2 v8 :lol: u mnie w domu dowolne auto sie miesci w przedziale 9-13l beny/lpg niezaleznie od pojemnosci silnika, że o matizie znajomej jak do niego wsiadłem nie wspominam, bo miał spalanie porównywalne z moim 1.5 :D
bot3k napisał/a:
to i tak sporo jak za Lanosa bez LPG

jak chcesz taniej kupic zadbanego lanosa to powodzenia w szukaniu, to raz.
loudness napisał/a:
a jaka jest realna cena za którą warto kupić Lanosa? z 98r-99r bez LPG w stanie przyzwoitym czyli chodzi mi że progi OK!
silnik OK!

sensowna kasa za lanka to ~4k max wg mnie jesli faktycznie bylby zdrowy i w bdb stanie, co warto sprawdzić, głównie blacharka - nie panikujcie z silnikami, są szroty gdzie mozna kupic silnik bedący w aucie i odpalajacy za jakies grosze, a zrobienie kapy silnika to tez nie jest straszliwa kasa i wtedy mamy pewnosc ze będzie jezdzic kolejne 150 tys km.
Druga kwestia - jak chcesz autem faktycznie pojezdzic dluzej, tonie kupuj z gazem tylko kup bene, posmigaj z pol roku, porob co trzeba, obczaisz czy auto nie jest ukrytym złomem i tak i wtedy zagazuj. Gazowane lanosy na sprzedaz za 3k to w wiekszosci straszne złomy (TAK WIEM, ze ktostam sobie kupił lanosa za 2 tysiace kolumbijskich pesos i słoik ogórków kiszonych 'tesco value' i jezdzi nim 3 rok - mam to w dupie, chciałbym poznać stan takowego auta i uświadomic właściciela ze stwarza zagrożenie, bo na pewno cos sie rozpadło albo zaraz rozpadnie, pozdrawiam! ;) ), do których mozna dolozyc kupę kasy a i tak to nie będzie jezdzic tak jak powinno.
A generalnie jak duzo nie jezdzisz to nawet bym nie bawił się w gaz, jak zrobisz 10-12k rocznie to chyba nie ma sensu. Inna kwestia jak walisz te kilometry i NAPRAWDE duzo jezdzisz (a nie jak janusze na stacjach 'panie, bo ja duzo jezdze, tankuje pełny zbiornik gazu raz na 2 tygodnie' no ok, ja tankuje pełny zbiornik 34l co 2-3 dni...), bo jest taniej. Gaz to jednak gaz i wymaga 100% sprawnosci silnika i osprzętu, jak sie to nie zwróci w eksploatacji to nie ma sensu sie bawic w gazowanie a tym bardziej w kupowanie lanosa z gazem - niestety działa zasada tanie auto + gaz = musi byc tanio => nie wydam przecież 50/100/200 zł na część X bo za to mam 2/3/5 zbiorników lpg.



War... war never changes...
 
 
katie_dziub


Auto: Lanos 1.5 16v
Imie: KamilDiana
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 346
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-10-17, 14:13   

nie do konca sie zgodze z bobkiem - za kwote od 3 do 4 tysiecy jak najbardziej mozna kupic dobrego lanosa z gazem , kwestia tylko jak kto to rozumie i jak podchodzi do sprawy. Bo niestety wiekszosc ludzi traktuje samochod jak jakis interes zycia a prawda jest taka ze jak kupujesz auto to znaczy ze tracisz kase, bez wzgledu czy kupujesz nowe czy stare. Nowe kupisz za 80 tysiecy , nic nie wymienisz ale sprzedasz potem za 30tysiecy , wiec tracisz 50 kafli. Kupujesz starego lanosa za 3 tysiaki i dokladasz kolejne 3-5 tysiecy zeby byl w pełni sprawny- wiec znow tracisz. I powinno sie w taki sposób myslec - chcesz wozic dupe to za to plac.
I własnie ten lanos za 3 tysiaki z gazem ma byc na tyle sprawny by moc go doprowadzic do porzadku - powymieniac zawieche, hamulce, przewody itd co trzeba.
Niestety wiekszosc ludzi kupuje tego lanosa za 3 tysiaki i kable WN skleją taśmą, zderzak na trytyte i opony ze złomu itd itd - no bo przeciez jak to wymienią to przekrocza wartosc auta i wstyd w rodzinie sie przyznac ze interes zycia nie wyszedl
 
 
Cybul


Auto: stop
Imie: Damian
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 254
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-10-17, 18:06   

katie_dziub napisał/a:
Niestety wiekszosc ludzi kupuje tego lanosa za 3 tysiaki i kable WN skleją taśmą, zderzak na trytyte i opony ze złomu itd itd - no bo przeciez jak to wymienią to przekrocza wartosc auta i wstyd w rodzinie sie przyznac ze interes zycia nie wyszedl

Już nie przesadzaj....
Owszem serwisowanie tanich aut w naszym kraju to porażka, ale już za bardzo dramatyzujesz. Ludzie po prostu naprawiają dopiero jak coś padnie i wkładają najtańsze zamienniki, albo używane części. O ile są rzeczy, których nie ma sensu pakować nowych, to rzeczy czysto eksploatacyjne jak klocki, tarcze, amortyzatory, przewody WN itp. powinny być nowe.
 
 
 
Bobek
Grupa Śląska


Auto: Lanos 1.5 16v / Nexia 1.5 16v / Corsa 1.2 16v
Imie: Michał
Pomógł: 155 razy
Wiek: 24
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 5967
Skąd: SY
Wysłany: 2016-10-17, 22:02   

katie_dziub napisał/a:
I własnie ten lanos za 3 tysiaki z gazem ma byc na tyle sprawny by moc go doprowadzic do porzadku - powymieniac zawieche, hamulce, przewody itd co trzeba.

tylko lanos ma 2 problemy z gazem:
1) malo kto potrafi to porządnie poskladac i wystroic na dobrych podzespołach (a potem płacz, ze valteki sie zapetlaja przy bucie :P )
2) ludzie ktorzy wkladali gaz bywali ekstremalnie oszczedni - serwis jak wspomniany + do tego zaniedbanie samej gazowni (polecam problemy z odpalaniem na mrozie z apieczonymi wtryskami ;) ). A samo doprowadzenie instalki sekwencyjnej do porzadku wyjdzie polowe tego co nowa instalka poskladana przez kogos kumatego (polecam dział lpg, gdzie ludzie wymieniaja pol auta, ktore dalej nie chce jezdzic na gazie :głupkowaty: )
Generalnie z drugiejstrony jak ktos duzo nie jezdzi to gaz jest zbędny według mnie, inna kwestia jak ktos tłucze 25k+ rocznie lanosem.



War... war never changes...
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt