X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Tico] problem z odpaleniem

Autor Wiadomość
ronin213@wp.pl

Auto: tico
Imie: andrzej
Wiek: 97
Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 9
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-10-09, 10:19   [Tico] problem z odpaleniem

Witam posiadam tico z gazem.
Auto po odpaleniu na benzynie gaśnie po około 10 s,i tak za każdym razem jak odpalę go na zimnym silniku.Gdy autko przy gazuje jest ok ale gdy zostawię go na wolnych obrotach to gaśnie do momentu gdy się zagrzeje wówczas jest ok.Gaśnie i również podczas dojeżdżaniu do skrzyżowania.
Auto posiada instalacje gazową i na gazie chodzi ok,wymieniony był filtr powietrza.
co może być za przyczyna?
Dziękuje
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
mifcia
Moderator
M


Auto: Był Mateo, jest Miciu
Imie: Magda
Pomogła: 42 razy
Wiek: 29
Dołączyła: 23 Sty 2010
Posty: 1826
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-09, 15:15   

ronin213@wp.pl,
Brak Tagu! Kliknij tutaj aby dowiedzieć się jak go uzpełnić.



Statystycznie rzecz biorąc, zdanie: "Ależ on jest wielki!" słyszy najczęściej pająk :-D
 
 
adin17


Auto: Matiz
Imie: Adrian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 133
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-10-11, 10:47   

Być może problem z pompką paliwa? a może filtr paliwa już niedomaga? W jakim stanie jest kopułka? palec? przewody? świece? w gaźniku było coś "kopane"? Posprawdzaj te rzeczy bedziemy mysleć dalej



Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ, jeśli masz dodatkowe pytania pisz! :)
 
 
ronin213@wp.pl

Auto: tico
Imie: andrzej
Wiek: 97
Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 9
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-10-11, 19:41   

być może wina leży po stronie filtra lub pompki.
 
 
ronin213@wp.pl

Auto: tico
Imie: andrzej
Wiek: 97
Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 9
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-11-04, 19:29   

świece wymienione oraz kable bo iskrzyło,problem jest ten sam co przed wymianą:( sprawdzimy teraz pompke a może jakaś regulacja gaźnika by pomogła?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 254 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 3925
Skąd: piła
Wysłany: 2016-11-04, 19:39   

I tak sobie możesz wymieniać wszystko z silnikiem włącznie .
Po 1 primo - tico z gazem to najgorszy z możliwych pomysłów użytkownika
Po 2 primo - Jeśli już jest to najważniejsze jest by stosować elektrozawory w układzie zasilania paliwem czego zwykle nikt nie robi z uwagi na koszty. Dodam że nie ma możliwości wyłączenia pompy paliwa.
Po 3 primo - fakt posiadania LPG nie zwalnia od użytkowania pojazdu na Pb.
 
 
ronin213@wp.pl

Auto: tico
Imie: andrzej
Wiek: 97
Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 9
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-11-04, 21:05   

odpalam na pb a gdy się zagrzeje to przełączam na lpg,
 
 
michalala

Auto: Daewoo Leganza
Imie: Michał
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 49
Skąd: Żary
Wysłany: 2016-11-13, 23:46   

Kolego, a powiedz mi, czy ogólnie obroty silnika w biegu jałowym masz wysokie (jak większość tikolców), czy niskie?
Teraz piszę z pamięci (tico miałem 9 lat temu). W miejscu, gdzie linka gazu jest zamontowana do silnika (na przepustnicy) od strony grodzi - wnętrza samochodu jest śrubka do regulacji obrotów jałowych. Jest ona raczej niewidoczna, ale jest (jeśli dobrze pamiętam to na krzyżaka).
Ja używałem jej, bo nie lubiałem wiecznie wysokich obrotów tikacza, dzięki niej zmniejszyłem obroty, ale w zimie jak silnik był zimny przez jakąś chwilę (minuta, dwie) musiałem pilnować, żeby silnik nie gasł - dodając gazu.
 
 
DF-maniak
DF-maniak


Auto: Tico
Imie: Tikaczu
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 120
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2016-11-15, 22:33   

Ja w swoim Tikaczu miałem ten sam problem i zdiagnozowałem usterkę. Wystarczyło zmierzyć sprężanie by dowiedzieć się wszystkiego. 2.8 na pierwszym, 8 na drugim i 3 na trzecim.
LPG daje mocno popalić silnikowi w Tico i głównie cierpią gniazda zaworowe. Ale koszt przejechania 100 km taki sam jak w skuterze tłumaczy wiele.
 
 
 
ronin213@wp.pl

Auto: tico
Imie: andrzej
Wiek: 97
Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 9
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2017-01-07, 15:16   

wczoraj sprawdziłem i kopułka nadaje się do wymiany,styki zaśniedziałe przetarte papierem ściernym i było by wszystko ok gdy by nie wypalony węglik .decyzja zapadła i wymieniłem kopułkę w lepszym stanie.Wszystko było ok do następnego dnia nie chciał zapalić czasem zapalił a później gasł. Poczekam aż pogoda będzie sprzyjająca bo obecnie -19 odstrasza naprawą.Wnioskuje i za to się zabiorę za wymianę filtra paliwa i filtra gazu ,chociaż gdyby wina w filtrze to by palił na gazie a tutaj na gazie troszkę pochodzi a później gaśnie i problem z odpaleniem więc może ISKRA,ZAPŁON?
Jak uważacie?
 
 
pasuka


Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 4
Wysłany: 2017-01-10, 13:31   

Jak się zachowuje gdy próbujesz odpalać będąc przełączonym na gaz?



Pozdrawiam, Pasuka
http://1rblog.pl/jaki-spi...y-ranking-top5/
 
 
ronin213@wp.pl

Auto: tico
Imie: andrzej
Wiek: 97
Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 9
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2017-01-12, 21:49   

na gazie tak jak i na pb chodzi dobrze ,obroty nie falują,Zastanawiające jest to że jak odpalałem zimny silnik przy temp.-7 pochodził na PB z 5 min na wolnych obrotach po czym zgasł i tak jeszcze raz.Za 3 razem juz nie chciał odpalić,Po 8 godzinach przerwy spowodowanym obecnością w pracy i ponownym uruchomieniu przy temp.-2 odpaliło auto od strzała co może być za przyczyna?
 
 
krzysiek02
Krzysiek


Auto: Daewoo Lanos SE 1.5 8v 1998 [*] Daewoo Matiz
Imie: Krzysiek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 218
Wysłany: 2017-01-12, 22:11   

Nie masz jakiegoś gaźnika na podmianę żeby sprawdzić?



Pomogłem, kliknij +pomógł
 
 
ronin213@wp.pl

Auto: tico
Imie: andrzej
Wiek: 97
Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 9
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2017-01-14, 19:21   

niestety nie posiadam pomimo iż w pobliżu mam szrot.może podpowiecie gdzie znajduje się śruba na gaźniku regulująca obroty na jałowym bo jak odpale go to silnik ma za małe obroty.
 
 
Robaszek127


Auto: Getz 1.3 + LPG
Pomógł: 110 razy
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 2124
Skąd: Przedbórz
Wysłany: 2017-01-14, 19:56   

Nie kręć gaźnikiem bo pomieszasz jeszcze i będzie gorzej.
U mnie też gasł na wolnych obrotach a poprawiałem sobie lekko podnosząc obroty na lince. Jest tam śrubka regulacyjna.
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt