Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Potrzebuję czegoś na pierwszy samochód. Do lanosów mam sentyment, auto dzieciństwa
Chciałbym, żeby posłużył mi długie lata. Wiem, że cena jest wysoka, ale rocznik 2004 i bogate wyposażenie + lpg (fabryczne, czy warto przerobić na sekwencję?)
Z góry dziękuję, pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Modzel Grupa Mazowiecka
Imie: Marcin Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 1048 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-11, 22:31
KoValsky, Jak to ma być pierwszy samochód -wybrał bym coś z mniejszym silnikiem - Drogie OC (jak masz długo prawko, i 2x lat - będzie tylko trochę taniej)
Ja bym się zastanowił przed wydaniem 8,5k na lanosa.
KoValsky napisał/a:
fabryczne, czy warto przerobić na sekwencję?
To dość drogi zabieg.
73!
Bobek Grupa Śląska
Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał Pomógł: 157 razy Wiek: 32 Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 6090 Skąd: SY
Wysłany: 2016-10-12, 10:15
Modzel napisał/a:
KoValsky, Jak to ma być pierwszy samochód -wybrał bym coś z mniejszym silnikiem - Drogie OC (jak masz długo prawko, i 2x lat - będzie tylko trochę taniej)
nie przesadzaj.
Modzel napisał/a:
Ja bym się zastanowił przed wydaniem 8,5k na lanosa.
ja bym NIE DAŁ 8.5k za lanosa. Do tego startówka i kilka pierdół i masz dyche, za lanosa? Zgrozo
Wolałbym kupic jakis ładny stan do 3-3.5k, zalozyc sobie gazownie, zrobic co potrzeba i sie zamknie w 6-7 tysiach realnie max i mozna jezdzic, a to ze jest 2004 rok i kosztuje chora kase nie gwarantuje tego ze bedzie bezawaryjny
War... war never changes...
katie_dziub
Auto: Lanos 1.5 16v, Fiat Croma 2.2 16v
Imie: Kamil Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 508 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-10-12, 11:42
8 tysiakow?? nie za lanosa... 3 do 4 tysiecy to maks co mozna dac za to auto i nie wazne jaki rok , przeciez to jest to samo czy z 97 czy 2004 roku (chyba ze koniecznie musisz miec inne boczki na drzwiach... ktore zreszta kupisz za 5 stow i wstawisz do starszego modelu) byleby by mial zdrowa blache i silnik a o to raczej nie trudno.
zreszta- ja kupilem swojego 99r 138tys przebiegu z sekwencja za 3400zl owszem pare rzeczy robilem jak alternator , termostat, rozrusznik ale kto powiedzial ze ty tego nie bedziesz musial zrobic w tym DU za 8 kapci...:d
aha i polecam tylko silniki dohc bo to jako tako sie rozpędza nie widze sensu w slabszych jednostach ktore pala tyle samo a sa wolniejsze.
a oc wez na kogos starszego ze znizkami i wyjdzie 400 zl na rok
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-12, 11:58
Tzn nie do końca to samo, ale zdecydowanie nic na plus.
2004 = zapewne Polskie FSO, czyli ocynku brak - zupełnie inna bajka.
Legenda mówi, że na niebitym koreańcu rdzy nie uświadczysz
Do tego EURO3 (czyli druga sonda lambda), czujnik wałków rozrządu - po co to komu?
OBD2 - diagnostyka tylko "profesjonalna" komputerowa, spinaczem sobie nic nie sprawdzi....
Instalacja fabryczna, co to jest i ile ona warta?
katie_dziub napisał/a:
ale kto powiedzial ze ty tego nie bedziesz musial zrobic w tym DU za 8 kapci...:d
Nie ma co patrzeć na rocznik w Lanosie, bo czy to 1998r, czy 2004r to tak naprawdę poza tym że ten drugi będzie ponad 2 razy droższy i będzie miał gorsze zabezpieczenie antykorozyjne, to będą się różnić pierdołami. Minimalnie zmienione wnętrze (gdzie za nieduże pieniądze tego z 1998r można tak samo przerobić), czy tak jak wid3l3c pisze, zupełnie nie potrzebna druga sonda lambda i czujnik wałków rozrządu.
wid3l3c napisał/a:
OBD2 - diagnostyka tylko "profesjonalna" komputerowa, spinaczem sobie nic nie sprawdzi....
To akurat jest dobre, bo za grosze kupujesz sobie interfejs z bluetooth i w łatwy sposób możesz to sprawdzić na telefonie, czy innym urządzeniu
Do 4 tyś zł można już przebierać wśród Lanosów i znajdziesz coś zdrowego z sensownym wyposażeniem. Może nawet pełny SX się trafi. Do tego pakiet startowy i na pewno dużo taniej na tym wyjdziesz
Chyba że patrzysz tylko na rocznik
Modzel Grupa Mazowiecka
Imie: Marcin Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 1048 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-12, 19:01
Bobek napisał/a:
nie przesadzaj.
mi wyszło prawie 2k jak chciałem 1.5 na pierwszy samochód bez zniżek.
Dzięki za pomoc. Faktycznie, zauważyłem, że nowsze roczniki mają problem z korozją.
Chyba dogadam się z dalszą rodziną, dziadek ma lanosa i jest już trochę za stary na prowadzenie samochodu. 1.5 16V rocznik 99, wspomaganie, airbag kierowcy.
Co do ubezpieczenia, dopiszę kogoś ze zniżką
Jaką firmę instalacji LPG polecacie? Może sekwencja STAG?
Bobek napisał/a:
nie przesadzaj.
mi wyszło prawie 2k jak chciałem 1.5 na pierwszy samochód bez zniżek.
W lanosie to nie ma sensu. Zaoszczędzisz grosze w skali roku żeby się męczyć 1.3 (1.4 8v 75KM), zamiast jeździć normalnym 1.5 czy 1.6
A w Generali z tego co pamiętam czy to 1.4 czy 1.6 to był ten sam przedział jeśli chodzi o kwotę ubezpieczenia. Dopiero powyżej 1.6 były wyższe kwoty ubezpieczeń.
katie_dziub
Auto: Lanos 1.5 16v, Fiat Croma 2.2 16v
Imie: Kamil Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 508 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-10-12, 22:02
ten oklepany STAG to jest sterownik nie instalacja a na instalacje sie sklada kilka elementów i kazdy z tych elementow moze byc wlasciwie innej marki. A to jaki zestaw skompletowac to akurat powinien byc problem warsztatu nie twoj:)
ja mam sterownik i reduktor KME wtryski regfasty i dziala to jak najbardziej poprawnie
Bobek Grupa Śląska
Auto: Corsa 1.2 16v / Fiesta 1.5 TDCI
Imie: Michał Pomógł: 157 razy Wiek: 32 Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 6090 Skąd: SY
Wysłany: 2016-10-15, 01:20
Modzel napisał/a:
mi wyszło prawie 2k jak chciałem 1.5 na pierwszy samochód bez zniżek.
no i? Ja place 1400 rocznie majac 20% zniżek, nie dramatyzuje tylko ide do roboty i klepie nadgodziny zeby nie żreć gruzu i tynku ze ścian