Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Elo, ile wam pali średnio wasz lanos 1.6 16v z druga generacja gazu z silnikiem krokowym ? bo załadowałem do pełna 36l zrobiłem 140km i juz jest jedna kreska przed rezerwa czas dwie roznie ten wskaznik pokazuje. I ile można zrobić na samej rezerwie. Jeśli bym zrobił jakimś cudem 300 to wyszło by spalanie 12l na 100km to dobre spalanie jak na lanos 1.6 z 2 generacja?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Weź no pojeździj trochę, a nie pytasz o spalanie po 150 kilometrach, zwłaszcza jak sam piszesz:
Mateeeeusz22 napisał/a:
roznie ten wskaznik pokazuje
chociaż wyjeździj LPG do wyraźnego "zamulenia auta" i zalej do pełna.
Dopiero wtedy się liczy średnie.
Wypal z 5-10 zbiorników i dopiero licz średnie spalanie biorąc pod uwagę styl jazdy, zakorkowanie, ilość rozruchów i długość pokonywanych jednorazowo odcinków.
Z tego co piszesz w innym temacie masz problem z autem.
Doszedłeś do tego co to?
Jeżeli to np. sonda - nie wnikam i nie stawiam takiej teorii/diagnozy, tylko zwracam na ten fakt uwagę, to spalanie na LPG przy II generacji może się zmieniać.
Weź no pojeździj trochę, a nie pytasz o spalanie po 150 kilometrach, zwłaszcza jak sam piszesz:
Mateeeeusz22 napisał/a:
roznie ten wskaznik pokazuje
chociaż wyjeździj LPG do wyraźnego "zamulenia auta" i zalej do pełna.
Dopiero wtedy się liczy średnie.
Wypal z 5-10 zbiorników i dopiero licz średnie spalanie biorąc pod uwagę styl jazdy, zakorkowanie, ilość rozruchów i długość pokonywanych jednorazowo odcinków.
Z tego co piszesz w innym temacie masz problem z autem.
Doszedłeś do tego co to?
Jeżeli to np. sonda - nie wnikam i nie stawiam takiej teorii/diagnozy, tylko zwracam na ten fakt uwagę, to spalanie na LPG przy II generacji może się zmieniać.
Wymieniłem dziś filtr paliwa firmy filtron i dalej szarpie na benzynie .. a sonde sprawdzałem i jest ok . Zauwazyłem odpiety wężyk wie ktoś co to ? dodaje zdj ten w koleczku co jest od przepustnicy
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 10:47
Mateeeeusz22 napisał/a:
a sonda jakie wykresy powinna miec na mierniku ?
Płynne zmiany (fala) w zakresie 0-1V - ale nie licz, że na mierniku cyfrowym uda Ci się zaobserwować takowe.
Jedynie co można w ten sposób stwierdzić, to jakąkolwiek reakcję sondy, np. po dodaniu gazu.
Musiałbyś mieć miernik analogowy.
Mateeeeusz22 napisał/a:
i czy silnik trzeba gazowac cieply, zimny?
Silnik pałujemy dopiero po rozgrzaniu
Jeżeli chodzi o przełączanie na LPG, jak Ci dygnie wskazówka od temperatury - myślę, że nie ma co dłużej zwlekać.
Co do zdjęcia.
Porównaj sobie przy okazji przewody podciśnienia, a to "tam tam" to może być regulator ciśnienia paliwa i od niego jest ten wężyk.
Jeżeli mówisz o gruszce na listwie wtryskowej.
Mamy kilka działów tematycznych - ogranicz się proszę do nierozdrabniania problematyki na pierdyliard tematów i skup się na jednym gdzie prowadzisz główny wątek.
Ja rozumiem chwilową dygresję, ale też bez przesady
Bo inaczej ciężko będzie dojść do ładu i pozbierać fakty do kupy.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-10-21, 11:37
który w jakim kółku ?
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 11:41
Napisałeś już raz post ze zdjęciem - wystarczy
Popraw wcześniejszego posta w którym link już zamieściłeś, bo nie wyświetla się.
Witam, pytanie odnośnie spalania będzie moje to czwarte tankowanie gazu, trzy pełne butle 36l bo tyle weszło wyjeżdżone i powiem ze wiele się nie zmieniło od pierwszego tankowania srednie spalanie 15litrów na 100 km ... gaz to druga generacja, nie jeździłem zbyt szybko starałem się zmieniać biegi w granicy 3 tys obrotów.. robię dziennie 40 km jest to raczej pół trasa a pół miasto stoję też czasem w korkachi jak już stoje to przeważnie staram się na jedynce aby sie toczyło auto.. Waszym zdaniem te 15 litrów dużo ? Lanos 1.6 16v
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-26, 17:46
Połączyłem dwa Twoje tematy.
Spalanie 15 litrów to bardzo dużo, raczej niezależnie od warunków jazdy.
Musiały by to być na prawdę długie korki by taki wynik wyciągnąć, zwłaszcza jak piszesz, że te 40 km to cykl mieszany.
Radzę odwiedzić gazownika, bo coś ewidentnie nie pracuje prawidłowo.
Gaz to nie jest takie hop siup, nawet II generacja która jest pewnym postępem w porównaniu do pierwszej potrzebuje odpowiedniego wystrojenia i sprawnych podzespołów.
Jeżeli posiadasz laptopa ze starym interfejsem COM, możesz pokusić się o zakup odpowiedniego interfejsu do obsługi sterownika jaki posiadasz.
Dzięki temu zyskasz dostęp do bezpośrednich ustawień odpowiedzialnych za pracę na LPG.
Nie czarujmy się, bez odpowiednich narzędzi nie zdziałasz tutaj wiele.
Jedyne co sam możesz zrobić, to zadbać o czystość filtra powietrza, upewnić się że wszystkie podciśnienia kolektora ssącego są na swoim miejscu... i brak nieszczelności w instalacji.
Nawet badanie sondy miernikiem nie da w 100% pewnych informacji...
BTW, jesteś pewien że posiadasz II generację z podłączonym i sprawnym silnikiem krokowym?
Jeżeli tak, to bez interfejsu ani rusz.
Modzel Grupa Mazowiecka
Imie: Marcin Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 1045 Skąd: Warszawa
Spalanie 15 litrów to bardzo dużo, raczej niezależnie od warunków jazdy.
Musiały by to być na prawdę długie korki by taki wynik wyciągnąć, zwłaszcza jak piszesz, że te 40 km to cykl mieszany.
Radzę odwiedzić gazownika, bo coś ewidentnie nie pracuje prawidłowo.
Gaz to nie jest takie hop siup, nawet II generacja która jest pewnym postępem w porównaniu do pierwszej potrzebuje odpowiedniego wystrojenia i sprawnych podzespołów.
Jeżeli posiadasz laptopa ze starym interfejsem COM, możesz pokusić się o zakup odpowiedniego interfejsu do obsługi sterownika jaki posiadasz.
Dzięki temu zyskasz dostęp do bezpośrednich ustawień odpowiedzialnych za pracę na LPG.
Nie czarujmy się, bez odpowiednich narzędzi nie zdziałasz tutaj wiele.
Jedyne co sam możesz zrobić, to zadbać o czystość filtra powietrza, upewnić się że wszystkie podciśnienia kolektora ssącego są na swoim miejscu... i brak nieszczelności w instalacji.
Nawet badanie sondy miernikiem nie da w 100% pewnych informacji...
BTW, jesteś pewien że posiadasz II generację z podłączonym i sprawnym silnikiem krokowym?
Jeżeli tak, to bez interfejsu ani rusz.
Tak, druga generacja z silniczkiem krokowym ogólnie instalacja ma 3 lata niecałe od nowości.. filtr powietrza wygląda na nowy, ładny biały beż przepaleń i zabrudzń nie doszukałem się aby jakiś wężyk odpiał się nie łapie mi lewego powietrza oborty trzyma niecale 900 Według mnie też jest sporo 15 litrów jutro jade do gazownika zobaczymy co powie
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-10-26, 18:49
a jakie to miasto ? górki, pagórki, co chwila światła ?
w mieście biegi możesz zmieniać wcześniej, w granicach 2-2,5 tys obrotów. te 3tys bardziej nadaje się na trasę, gdy lepszy efekt, i prędkość, da nam szybsze rozkręcenie silnika do okolic najbardziej efektywnego momentu obrotowego silnika/mocy, i wtedy po uzyskaniu oczekiwanej prędkości można wrzucić wyższy bieg np 5-tkę, by dalej toczyć się zgodnie z przepisami przy mniejszym obciążeniu silnika i mniejszym spalaniu.
poczułeś już chyba że silnik lepiej reaguje powyżej 2,5 tys obrotów ? w mieście, od świateł do świateł nie ma co się ścigać, będziesz może tylko pierwszy na następnych światłach, ale zauważ że wciskanie gazu realnie przełoży się na spalanie.
znajdz kompromis pomiędzy krótszym mocnym wciskaniem pedału gazu i "laniu" paliwa, a dłuższym, ale i mniejszym dawkowaniem paliwa. w tej kwestii opinie są różne, ale używanie pedału gazu należy sobie wypracować samemu.
Mateeeeusz22 napisał/a:
a sonde sprawdzałem i jest ok
i co robi ta sonda ? gazu korzystającego z niewłaściwie pracującej sondy gazownik nie ustawi, chyba że się ją pominie - co kłóci się z zasadą działania llgen. po za tym zła praca na benzynie może równać się złej pracy na gazie, i np tym spalaniu.
błąd może być, tyle że może też masz przekażnik resetujący komputer oraz błędy po wyłączeniu stacyjki.
te "resety" zakładali żeby nie następował rozjazd map paliwa - czyli inaczej mówiąc, zawsze odpalasz po resecie komputera, bez naleciałości od rozregulowanego/zużytego lpg.
wada tego rozwiązania to właśnie brak błędów. masz kogoś z interfejsem by sprawdzić co świeci na pracującym silniku gdy świeci check ?
pamięć błędów jest przez chwilę podtrzymywana nawet bez podpiętego akumulatora, może spróbuj być szybszym i przygotuj się do odczytu natychmiast po wyłączeniu silnika.
a jakie to miasto ? górki, pagórki, co chwila światła ?
w mieście biegi możesz zmieniać wcześniej, w granicach 2-2,5 tys obrotów. te 3tys bardziej nadaje się na trasę, gdy lepszy efekt, i prędkość, da nam szybsze rozkręcenie silnika do okolic najbardziej efektywnego momentu obrotowego silnika/mocy, i wtedy po uzyskaniu oczekiwanej prędkości można wrzucić wyższy bieg np 5-tkę, by dalej toczyć się zgodnie z przepisami przy mniejszym obciążeniu silnika i mniejszym spalaniu.
poczułeś już chyba że silnik lepiej reaguje powyżej 2,5 tys obrotów ? w mieście, od świateł do świateł nie ma co się ścigać, będziesz może tylko pierwszy na następnych światłach, ale zauważ że wciskanie gazu realnie przełoży się na spalanie.
znajdz kompromis pomiędzy krótszym mocnym wciskaniem pedału gazu i "laniu" paliwa, a dłuższym, ale i mniejszym dawkowaniem paliwa. w tej kwestii opinie są różne, ale używanie pedału gazu należy sobie wypracować samemu.
Mateeeeusz22 napisał/a:
a sonde sprawdzałem i jest ok
i co robi ta sonda ? gazu korzystającego z niewłaściwie pracującej sondy gazownik nie ustawi, chyba że się ją pominie - co kłóci się z zasadą działania llgen. po za tym zła praca na benzynie może równać się złej pracy na gazie, i np tym spalaniu.
błąd może być, tyle że może też masz przekażnik resetujący komputer oraz błędy po wyłączeniu stacyjki.
te "resety" zakładali żeby nie następował rozjazd map paliwa - czyli inaczej mówiąc, zawsze odpalasz po resecie komputera, bez naleciałości od rozregulowanego/zużytego lpg.
wada tego rozwiązania to właśnie brak błędów. masz kogoś z interfejsem by sprawdzić co świeci na pracującym silniku gdy świeci check ?
pamięć błędów jest przez chwilę podtrzymywana nawet bez podpiętego akumulatora, może spróbuj być szybszym i przygotuj się do odczytu natychmiast po wyłączeniu silnika.
Check świeci się tylko na pb nagrałem filmik i wrzuciłem wam na forum i podobno nie ma żadnego błędu ... nie mam pojęcia dlaczego świeci tylko na pb, jednak przyznam, że na pb szarpie i przerywa brak mocy na lpg wszystko ladnie chodzi jutro przejade sie do gazoownika bo ja nie wiem dlaczego takie spalanie... Obawiam się, że gazownik może przykręcić go co spowoduje mniejsze spalnie ale zrobi mi muła
Gaz 2 generacji tak ma, że silnik potrafi spalić 15l gazu. Dlatego ludzie wywalają silniczek krokowy bo on tak steruje kiepsko i spalanie kosmiczne. Znajoma miał nexie i po zamontowaniu gazu także paliło to 15l. Bratu ibiza 1.6 tak samo paliła tak dużo i dopiero ustawiony gaz na śrubę zamiast krokowca ograniczyło spalanie do 11L .Dlatego lepiej chyba dołożyć do sekwencji.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-10-26, 20:05
zła praca na pb może mieć różne przyczyny, mając gaz nieużywamy np wtryskiwaczy tak jak powinniśmy, te brudzą się, lepią syfem i dobrze nie pracują. częsta przyczyna to też ta wiązka. kupa rzeczy z niej korzysta w celu wtryśnięcia benzyny do cylindra, podczas gdy do pracy na lpg właściwie potrzeba tylko iskry, zapłonu mieszanki, i dlatego zwykle wszyscy piszą że
Mateeeeusz22 napisał/a:
na lpg wszystko ladnie chodzi
spróbuj odczytać błędy jak napisałem, a jak będziesz u gazownika zapytaj o te urządzenie do resetu. jak je masz to może szybciej je znajdzie, a wtedy może prostym sposobem uda się je wyeliminować - choćby na czas odczytywania błędów.
Robaszek127 napisał/a:
Gaz 2 generacji tak ma, że silnik potrafi spalić 15l gazu. Dlatego ludzie wywalają silniczek krokowy bo on tak steruje kiepsko i spalanie kosmiczne.
to nie tak że ten gaz tak ma, tylko gazownicy nie potrafią ogarnąć instalacji i jej ustawienia, lub "coś się popsuło", za drogie jest w naprawie, a że właściwie nie wiadomo co i dlaczego to najprościej jest wstawić prostą niczym nie sterowaną śrubę żeby dalej katować silnik na gazie aż się ten rozsypie albo buda...
sam to miałem mając uniaka na gazniku z lgen palącą 10 na 100. też była nie do wyregulowania bo im się nie chciało. samemu kręcąc zmiejszyłem spalanie do 6L/100km
tacy po prostu są gazownicy, często to tylko instalatorzy ograniczający się po zamontowaniu gazu do naciśnięcia guzika w programie "kalibruj" i będzie pan zadowolony...