Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam czy jest jakaś różnica w nadwoziu HB 5d a 3d? Chodzi o tył ponieważ posiadam plany na półklatke do hb 5 drzwiowego a potrzebuje do 3 drzwiowego i pytanie czy występuje jakaś różnica w wymiarach konstrukcji mające wpływ na wykonanie takiej półklatki?
Jade ulicom, opony asfalt drom
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
.Em. Grupa Śląska I Em
Auto: srebrne
Imie: Em Pomógł: 57 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 4728 Skąd: SMI
Wysłany: 2016-11-08, 20:29
podstawowa roznica jest w odleglosci slupka srodkowego ,3D ma dlugie drzwi i slupek jest bardziej z tylu.
OstryTBG
Auto: Lanos GSi 3D
Imie: Mateusz Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 1153 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2016-11-08, 21:25
no to fakt a jeżeli chodzi o tylne mocowania pozostają bez zmian w rozstawie?
A ma moze ktoś plany na półklatke lub klatkę do 3d?
Jade ulicom, opony asfalt drom
.Em. Grupa Śląska I Em
Auto: srebrne
Imie: Em Pomógł: 57 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 4728 Skąd: SMI
Wysłany: 2016-11-08, 22:38
rozstaw raczej jest taki sam,oczywiscie klatka z tylu powinna byc przymocowana do gniazd amortyzatorow ,z krzyzem na tyle i powinno byc to polaczone z palakiem miedzy srodkowymi slupkami.
Co do projektu to jak sobie po znajomosci nie zalatwisz/ podpatrzysz to raczej malo kto Ci poda gotowy produkt na ktorym zarabia ,ale moze akurat ktos Ci pomoze
projektu nie dostaniesz gotowca bo nikt nie da ci czegoś na czym zarabia.
a jeżeli chcesz skonstruować klatkę/połklatkę to musisz posiłkować się załącznikiem J + po montażu zmienić liczbę miejsce na 2 w samochodzie żeby policja się nie czepiała + dać otuliny na rury jeśli cie stać na profesjonalne 50zł za 50cm lub zwykłe do wody za 5zł za 100cm
w załączniku J art. 253 od strony 7 masz wszystko co się tyczy klatek ich konstrukcje materiały jak robić wzmocnienia.
co do samej budowy to klatkę budujesz pod dany samochód bo mogą występować różnicę w odległościach montażowych ze względu na wygięcia minimalne budy coś co w jednym wejdzie w drugim niekoniecznie spotkałem to osobiście jak montowałem klatkę w CC,126 i Trabancie
od punktu 8.3.2.3 strona 16 masz minimalne konfiguracje klatki bezpieczeństwa
najważniejsze jest żeby zrobić porządne stopy do klatki, klatka nie może być przyspawana do samochodu tylko musi być przykręcona. w załączniku punkt 8.3.2.6 od strona podajże 18.
Auto: Lanos GSi 3D
Imie: Mateusz Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 1153 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2016-11-09, 22:50
Dzięki za wyczerpującą odpowiedz. Klatke chce zrobić u niejakiego Pana "Benson Pro" (na facebooku). Robi klatki zgodnie z załącznikiem J skręcane. Twierdzi że zrobił już pare gotowców do lanosa lecz 5d i ma na nie plany, które z resztą są dostępne w internecie. Nie ma jednak do 3d, dlatego powstał ten temat. No i nie jest to pełna klatka lecz półklatka i nie będzie ona wykorzystywana w rajdach itp.
to nawet jeśli będzie pół klatka to będzie się składać z 4 stóp jednego pałąka głównego i rur idących do tylnych mocowań można wybrać gotową klatkę z załącznika J i nie robić przedniej części
jak ma plany do HB 5D to bez problemu zrobi ci do 3d porostu musi skrócić długości rur od pałąka głównego do tylnych stop i tyle.
co do tego że nie będziesz jeździł w KJS, 3 lidze czy czymś innym to niestety nie zwalnia cię z przepisów co do poruszania się po drodze samochodem z klatką/pół klatka. załącznik J jest praktycznie rzecz biorąc respektowany przez polskie prawo choć nie zawsze.
z doświadczenia wiem że zależnie jak trafisz na "milicje" czy policje czy ITD to każdy może podejść inaczej do tego że masz klatkę a nie jeździsz w kasku ( SIC!! obowiązek posiadając klatkę jest jazda w kasku według 90% policjantów) czy np dlaczego nie masz tylnej kanapy jak możesz wieźć 5 osób w samochodzie dlatego pisałem o zmianie liczby osób w samochodzie oraz utrudnienia na stacjach diagnostycznych (SIC!!!!! nie dostaniesz przeglądu bo masz klatkę albo że masz 5 miejsc i brak tylnej kanapy spotkałem się nie raz z takimi rzeczami). i takich innych wnerwiających rzeczy.
wiem że mogę straszyć tym ale niestety żyjemy w chorym kraju gdzie masz współczynnik 1.33 do ciągnięcia przyczepy i nie masz w przepisach pojęcia samochodu wyścigowego/rajdowego żeby ułatwić przeglądy i jego użytkowanie oraz masę innych rzeczy