X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Tico] TICO z kompresorem?

Autor Wiadomość
orzechowski321

Auto: #tikaczu
Imie: Przemek
Wiek: 21
Dołączył: 29 Lis 2016
Posty: 4
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-11-30, 16:35   [Tico] TICO z kompresorem?

Witam, po małej odbudowie blacharskiej mojego tikacza, z kumplem wpadliśmy na świetny pomysł. Zamontowanie kompresora do tico.

Co do kwestii technicznych miałoby to wyglądać następująco: kompresor z mercedesa w203 1.8, niewielkich rozmiarów intercooler. Kompresor zamontowany na gaźniku poprzez dorobienie podstawki lub całkowite wywalenie gaźnika, Wtedy wyglądałoby to tak, że wstawiona byłaby mniej więcej taka przepustnica http://www.j-parts.pl/skl...salna-70mm.html oraz mikser do gazu. Przy okazji, silnik pracuje i ma pracować tylko na LPG.

Mam pewne obawy, że silnik może tego nie wytrzymać, ale warto próbować :D

Czy ktoś już coś takiego kombinował? Ewentualnie jakieś sugestie i rady?
Nie wymyśliliśmy jeszcze napędu dla kompresora i tu moje pytanie, czy ktoś może ma jakiś pomysł, jak to zrobić?

Przyjmuję wszelką krytykę na klatę.

Pozdrawiam :)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
carl123
Progress


Auto: Były 2 Nexie i Tico teraz czas na Lanosa
Imie: Daniel
Wiek: 25
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 1191
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2016-11-30, 23:16   

Kolejny pomysł :beczy:

Po pierwsze przedstaw się i zaprezentuj auto, po drugie da się zrobić wszystko się, da mam otwarty umysł na sugestie (nie wszyscy na forum tak mają) ale ja to widze tak że w kompressor nie ma sensu się bawić, ostatnio to odradzałem znajomemu co chciał w BMW podnosić moc, i wyszło ze taniej i lepiej będzie jak wsadzi inny silnik.
A tico było już kilka szybkich na forum, nawet chyba ktoś kiedyś uturbiał ale kontakt z tym forumowiczem się urwał jak rodzina mu się powiększyła, z tego co wiem to jeździło to.

Wiem że ludzie jak turbią auto z gaźnikiem to wywalają gaźnik i wstawiają normalną przepustnice (nikt nie bawi się w takie drogie cusia) i jedni zasilają to gazem z blosa, a inni stroją na sekwencji.

Obawiam się że to kolejny pomysł dla pomysłu i nie będzie większego odzewu. Chociaż sam bym chętnie zobaczył na własne oczy tico supergarger XD




 
 
 
orzechowski321

Auto: #tikaczu
Imie: Przemek
Wiek: 21
Dołączył: 29 Lis 2016
Posty: 4
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-12-01, 19:13   

carl123, turbo to fajna sprawa, ale z racji tego, że jestem studentem w grę wchodzi zrobienie samochodu po kosztach. Czyli nie stać mnie na turbo i zakucie silnika,i w sumie jak przeglądałem sieć i fora to niestety nie znalazłem części do wzmocnienia silnika.

Wracając do kompresora, to kompresor zostanie oparty o gaźnik, a jak liczyłem koszty, to zamknie się to w kwocie do 1500 zł.

Nie, nie jest to pomysł dla pomysłu, chcę to zrobić :)

Wymyśliłem, że kompresor będzie napędzany paskiem, który z kolei napędza alternator.

Teraz jeszcze takie pytanie, czy hamulce do tico podejdą od innego samochodu? Czytałem coś, że od Fiata Uno pasują, ale nie mam żadnej konkretnej wiedzy na ten temat.

Pozdrawiam :)
 
 
vakir

Auto: Lanos
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 1078
Wysłany: 2016-12-02, 16:14   

orzechowski321 napisał/a:
Czyli nie stać mnie na turbo i zakucie silnika,i w sumie jak przeglądałem sieć i fora to niestety nie znalazłem części do wzmocnienia silnika.


Sądzisz, że kompresor to takie magiczne urządzenie które nie wysadzi Ci silnika? Uargumentuj swoje przemyslenia.

Cytat:
Wymyśliłem, że kompresor będzie napędzany paskiem, który z kolei napędza alternator.


A da się inaczej napędzić kompresor niż paskiem? A jak to zgrasz jak masz na pasku klinowym, a kółko kompresora jest na pasku wieloklinowym?

Cytat:
Wracając do kompresora, to kompresor zostanie oparty o gaźnik, a jak liczyłem koszty, to zamknie się to w kwocie do 1500 zł.


Jak zwykły gażnik podciśnieniowy poradzi sobie z nadciśnieniem w układzie? Jak rozwiążesz problem strojenia?
Czy ma to działać na zasadzie "Dmuchniemy 0,5b, dysze w gaźniku rozwięrcimy wiertłem i niech się dzieje wola nieba" ?
A co z wydechem?

Rozumiem, że znasz zasady działania silnika o zapłonie iskrowym?
 
 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Pomógł: 14 razy
Wiek: 27
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 3918
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2016-12-02, 17:30   

orzechowski321 napisał/a:


Wracając do kompresora, to kompresor zostanie oparty o gaźnik, a jak liczyłem koszty, to zamknie się to w kwocie do 1500 zł.


powodzenia



Projekt: Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Dupowóz: Daewoo Leganza 2.0 133KM & 197M
Roboczowóz: VW Vento 1.9TD 112KM & 197NM

Sprzedam kola zimowe z alusami do Leganzy 15"
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
carl123
Progress


Auto: Były 2 Nexie i Tico teraz czas na Lanosa
Imie: Daniel
Wiek: 25
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 1191
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2016-12-02, 17:35   

Są gaźniki nadciśnieniowe, na których by to działało, co do wzmacniania elementów silnika to lanir1 chyba poddał część gratów azotowaniu (choć pewny nie jestem) i widać ile to wytrzymuje.
Kolejna sprawa jak nie masz kasy na turbo to na kompressor też nie bo tak na prawde wychodzi praktycznie to samo w kosztach, bo różnią się te instalacje poza samym sposobem doładowania kolektorem wydechowym. Takie rzeczy jak intelcooler czy zegary a nawet bov muszą być w obydwu instalacjach jedeny wyjątek to taki gdzie co niektórzy instalują kompressor w miejsce kolektora ssącego i wtedy nie mamy coolera ani bova ale brak tych dwuch elementów nie mówi że będzie taniej bo może być tylko drożej.
Jest kilku ludzi na.forum co bardzo budżetowo uturbiali lanosy i to jeździło, ale no po co wywalać kilka tysiaków aby mieć 30 koni przyrostu jak można dozbierać i zrobić dużo więcej mocy ktora bedzie bezpieczniejsza dla silnika niż te budżetowe 30 koni




 
 
 
orzechowski321

Auto: #tikaczu
Imie: Przemek
Wiek: 21
Dołączył: 29 Lis 2016
Posty: 4
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-12-02, 18:27   

Dobra, zrobimy tak, uważacie, że się nie da po taniości dobrze zrobić samochodu, to rozumiem, nie każdy lubi gruzy.

Po weekendzie opiszę co i jak ma działać, bo musimy wszystko posprawdzać, wstępnie gaźnik będzie robił tylko za przepustnice(silnik będzie pracował tylko na LPG), zostanie dorobione koło pasowe do kompresora o większej średnicy (wzór znaleziony na turbo killers) oraz wewnątrz kompresor zostanie ,,pomodzony,, ale to już brożka mojego kumpla.

Układ wydechowy zostanie zmieniony, wszystko ręcznie zrobione.

No cóż, nie potrzebuję przyrostu mocy o 100%, na początek chcę sprawdzić czy to zadziała.

Na razie nie podaję szczegółów, nie chcę zapeszać.

Co do kosztów, to zmieszczę się z silnikiem na spokojnie, jak będę zamawiał części to Wam pokażę :)

Wiem, że uważacie mnie/ nas za świrów :D Ale spokojnie.
 
 
vakir

Auto: Lanos
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 1078
Wysłany: 2016-12-03, 01:29   

Cytat:

Dobra, zrobimy tak, uważacie, że się nie da po taniości dobrze zrobić samochodu, to rozumiem, nie każdy lubi gruzy.

Jak nie prowadzisz autozłomu, to się nie da po taniości.

orzechowski321 napisał/a:

Po weekendzie opiszę co i jak ma działać, bo musimy wszystko posprawdzać, wstępnie gaźnik będzie robił tylko za przepustnice(silnik będzie pracował tylko na LPG),

Jak to chcecie wystroić?

[quote="orzechowski321"]wewnątrz kompresor zostanie ,,pomodzony,, ale to już brożka mojego kumpla.
orzechowski321 napisał/a:
uot;orzechowski321"]Co do kosztów, to zmieszczę się z silnikiem na spokojnie, jak będę zamawiał części to Wam pokażę

Uturbiłem lanosa 1.6. Zakładane koszta proponuję pomnożyć co najmniej x 2
 
 
carl123
Progress


Auto: Były 2 Nexie i Tico teraz czas na Lanosa
Imie: Daniel
Wiek: 25
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 1191
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2016-12-03, 23:26   

vakir napisał/a:
Zakładane koszta proponuję pomnożyć co najmniej x 2


Nawet razy 3 bym rzekł ;)

orzechowski321 napisał/a:
wstępnie gaźnik będzie robił tylko za przepustnice


Czyli robicie na gazie, to po lulka trzymać ten gaźnik, wywalić to wrobić kolektor ssący i dać jakąś dużą tanią przepustnice) ja bym to troche inaczej widział wszystko, jak już ma być ostro cięte po kosztach, dać się da, ale trzeba się pomyśleć aby to jakieś tam ręce i nogi miało, choć myślę że silnik bardzo szybko popłynie, jak nie od razu




 
 
 
carl123
Progress


Auto: Były 2 Nexie i Tico teraz czas na Lanosa
Imie: Daniel
Wiek: 25
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 1191
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2016-12-03, 23:32   

Chociaż c*** jak chce się bawić z tym silnikiem poszedłbym w bezpieczniejszą drogę, częsci tanie więc wytachałbym silnik, wymienił, pierścionki, panewki, splanował dość ostro głowice, dał wałek świątka, jakiś fajny port kanałów, i dał 3 gaźniki z motocykla ( czyli ITB takie jak miał iglesjas), do tego jakiś przemyślany wydech, i dobre wysterowanie tego, i byłoby fajniej niż na tym doładowaniu co byście zrobili, a silnik na bank dłużej pochodzi ;) No i koszta jak dla mnie mniejsze, połączcie to z bardzo mocno odchudzoną budą i dobrym zawieszeniem i macie fajną zabawkę.
Tym bardziej że było kilka mocnych 0.8 tico (jak na ten silnik mocnych) bo jeden miał schamowane chyba 90 koni.




 
 
 
Iglesjas
Nawiedzony Tuner


Auto: Tico 4WD In progress
Imie: Bartek
Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 4130
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 2016-12-04, 17:05   

Miałem zamiar uturbiać tico
potem szukałem silnika z charade GTti 101km
teraz powoli robię tico 4WD z silnikiem 1.2
Jeśli chcesz coś kombinować to lepiej turbo. łatwiej wystroić
Gaźnik tico nie poradzi sobie z doładowaniem musisz inny gaźnik wstawić np od poloneza (z tego co pamiętam to 2 śruby gaźnika pasują do kolektora tico więc trzeba dorobić flanszę)
Turbina moim zdaniem tańsza od kompresora. Z drugiej strony turbina dmucha przy większych obrotach a kompresor od dołu.
Więc lepiej pociągnąć auto z gazem w podłodze niż się zastanawiać czy go nie rozdyma :P
Twoja wola. Ja swoje 1.2 mam zamiar uturbiać (będę szukał firmy zajmującej się azotowaniem)
Jeśli w moim przypadku uda się dmuchnąć 0,5 bara to potem dobiję 0,7 i zapnę ecu mastera :)
W tico EcuMastera nie zapniesz bo nie masz kompa.
Więc tylko inny gaźnik Cię ratuje. Tyle chyba ode mnie :)



W żyłach płynie etylina, zamiast serca jest Turbina
Komfort - to takie uczucie, gdy siedzisz w Tico a jedziesz twardo jak taczką na metalowym kółku :D
 
 
 
vakir

Auto: Lanos
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 1078
Wysłany: 2016-12-04, 21:02   

Iglesjas napisał/a:
W tico EcuMastera nie zapniesz bo nie masz kompa.


Mozna dać wieniec na wał + EDIS z jakiegoś forda + cewki + krokowiec + Ecumaster, i mamy najtańszego Standalone, którym da się sterować całym silnikiem. W tico oczywiście potrzebujemy jeszcze listwy paliwowej, pompy paliwa, wtrysków i regulatora ciśnienia. Ale możemy wtedy dowolnie sterować zapłonem jak i paliwem. Ale to już jest co najmniej 1000zł.

Ogólnie słaba baza na turbo/kompresor. Lepiej pójść w N/A, jest szansa, że dłużej pojeździ.
 
 
Iglesjas
Nawiedzony Tuner


Auto: Tico 4WD In progress
Imie: Bartek
Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 4130
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 2016-12-05, 13:37   

vakir, zgadzam się. Tylko za 1000 masz już gotowca na swap/
Ja za swoje małe subaru dałem 900,- i uważam że to lepsza baza do modów niż ori silnik tico :)



W żyłach płynie etylina, zamiast serca jest Turbina
Komfort - to takie uczucie, gdy siedzisz w Tico a jedziesz twardo jak taczką na metalowym kółku :D
 
 
 
orzechowski321

Auto: #tikaczu
Imie: Przemek
Wiek: 21
Dołączył: 29 Lis 2016
Posty: 4
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-12-07, 14:12   

Widzę, że dyskusja się powiększyła :D Mam już upatrzony kompresor od kumpla ze szrotu, ze sprawnego silnika mercedesa w203 1.8 za 300 zł, do tego intercooler również za 300 zł. Reszta to chwilowy postój, ponieważ zaczynają mi się zaliczenia na uczelni i jeżeli nie w przerwie świątecznej, to ruszymy z pracami dopiero pod koniec lutego 2017 r. :(

Mam również ugadanego kolegę mojego ojca, który wykona koło do kompresora za nie więcej niż 100 zł. Także cenowo nie wychodzi źle, gorzej bo nadal nie wiem od czego zaadaptować hamulce do tikaczu, ale to już mniejszy problem, może seryjne wystarczą, najpierw silnik.

Co do turbiny, niestety odpada, swap również, nie mam na to czasu, chyba, że w wakacje ale planuję kupić motocykl także musiałbym to dokładnie przemyśleć.

Natomiast gaźniki od motocykla, brzmi dosyć ciekawie ale uparłem się już przy kompresorze, wiem, że nie wszystkim to pasuje, w domu, od kumpli słyszę, że tico się nie nadaje jako ,,wyścigówka,, ale skoro powiedziałem A, to powiem i B :)

vakir, resztę informacji podam w najbliższym wolnym czasie, co do strojenia i itp.

Potrzebuję czasu, bo uczelnia i modyfikacje auta niestety nie pokrywają się ze sobą. Dlatego jeżeli to nikomu nie przeszkadza będę prowadził ten wątek dalej.

Pozdrawiam :)
 
 
carl123
Progress


Auto: Były 2 Nexie i Tico teraz czas na Lanosa
Imie: Daniel
Wiek: 25
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 1191
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2016-12-07, 14:53   

orzechowski321 napisał/a:
tico się nie nadaje jako ,,wyścigówka,,


Ja w katowicach jechałem Tico sebka, mała rajdówka, nogi w kolanach się uginały jak to brało zakręty, małe lekkie sztywne i stabilne, lepsze wrażenie z jazdy niż przejażdżka evo XD

orzechowski321 napisał/a:
Potrzebuję czasu, bo uczelnia i modyfikacje auta niestety nie pokrywają się ze sobą. Dlatego jeżeli to nikomu nie przeszkadza będę prowadził ten wątek dalej.


Załóż temat o aucie w odpowiednim dziale ;)




 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt