Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2016-12-10, 07:12 [Tico] Bardzo niskie obroty - zimny silnik
Witam, mam problem z Tico.
Przeszukałem forum ale nie znalazłem konkretnie takiego przypadku.
Gdy silnik jest zimny auto pracuje na bardzo niskich obrotach, tak niskich że całe się telepie. Jeśli dodam choć trochę gazu - gaśnie. Po paru minutach pracy na niskich obrotach wszystko zaczyna wracać do normy i auto jeździ i odpala normalnie, chodzi o to pierwsze odpalenie.
Co może być przyczyną ? pompę paliwa wymieniałem w tym roku więc raczej powinna być sprawna, przewody wyczyszczone.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
BRYAN Weteran Anarchista
Auto: Ax gt, 125p i smętne Tico
Imie: Jacob Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 1959 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-10, 15:23
Czy opisany problem, występował od zawsze, czy pojawił się po jakimś czasie użytkowania?
Goger
Dołączył: 04 Sie 2016 Posty: 4
Wysłany: 2016-12-10, 17:34
Pierwszy raz pojawił się wczoraj a jeżdżę tico 2 rok
Goger
Dołączył: 04 Sie 2016 Posty: 4
Wysłany: 2018-01-25, 19:23
Odświeżam temat, przyszła zima problem pojawia się znowu, mechanik powiedział że to wina woskowego elementu od ssania i trzeba wymienić gaźnik.
Przed wymianą chce się upewnić czy jest ona uzasadniona...
Przed zimą wymieniłem komplet świec, przewodów i kopułkę aparatu zapłonowego, silnik mimo że zimny odpala szybko, lecz nie trzymany na obrotach gaśnie, moim zdaniem gdyby to była wina tylko ssania to silnik jako tako by chodził na niskich, choć w lecie ssanie działa prawidłowo. Wpływ na działanie ssania ma temperatura, może przyczyna leży po stronie urządzenia, które sterowane jest przez temperaturę.
Z tego co zauważyłem to silnik bywa niedogrzany podczas dłuższej jazdy z większa prędkością wskazówka temp jest na pozycji powiedzmy 1/5 (normalnie 2/5) no ale termostat nie ma raczej nic do rannego odpalania...
Myślałem również nad sprawdzeniem zaworka PCV.
Poniżej film z problemem
U mnie przestało działać ssanie i jakoś gaźnika nie wymieniałem. Tylko podniosłem wolne obroty na lince bo silnik lubiał mi gasnąć przy hamowaniu a to wina była zaworka pcv bo się zacinał. Ale kupić go było trudno.
Termostat vernet 88stopni powinien pomóc na trzymanie ciepła nawet w duże mrozy bo sam miałem taki i polecam.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Goger
Dołączył: 04 Sie 2016 Posty: 4
Wysłany: 2018-02-21, 22:12
Jestem po wymianie termostatu i zaworka PCV.
Zaworek PCV prawdopodobnie był sprawny, nie pomógł z ssaniem.
Termostat uszkodzony, temperatura się poprawiła i nagrzewa się szybciej.
Mimo to problem dalej występuje...