X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] 15 litrów w trasie... Czyli duże spalanie

Autor Wiadomość
MJ
Grupa Mazowiecka


Auto: Daewoo Nubira 1.6 16V
Imie: Mateusz
Wiek: 19
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: WA
Wysłany: 2016-12-12, 18:26   [Lanos] 15 litrów w trasie... Czyli duże spalanie

Cześć, ostatnio wybrałem się ze swoją dziewczyną moim Lanosikiem z Warszawy do Łodzi. Na jednej butli przejechałem ok. 250 km. Po przeliczeniu wyszło mi 15 litrów, a jechaliśmy głównie w trasie 140, 150 km/h. Ostatnio będąc u gazusia (podczas doraźnej regulacji - gazuś kazał świece wymienić - bo gasł mi, ale o tym był już temat) został podpięty do komputera z którego wynikało, że sonda ma tylko 0.5V. Nie wiem czy na benzynie też choć też mam podejrzenia, że za dużo pali. Czy Waszym zdaniem to może być przyczyna dużego spalania? Czy może źle jest wyregulowana instalacja, albo coś innego mu dolega?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Jonecky
Grupa Podkarpacka
dawaj Browar!


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 260 razy
Wiek: 27
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 6517
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-12-12, 19:42   

Opory toczenia kół i ciśnienie w kołach jest w normie ?



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 697 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7055
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-12-12, 19:55   

sonda musi falować by sterownik widział na przemian ubogą i bogatą mieszankę, jak widzi tylko 0,5V to będzie wzbogacał aby zobaczyć bogato powyżej 0,6V. czasem musi być i 0,8V by mu pasowało. a jak wzbogaca, to niskiego spalania nie osiągniesz. zainwestuj w miernik i sprawdź samodzielnie, albo wracaj na poprawkę, bo Cię w trąbę robi z tymi świecami. lub go zmień jak nie potrafi wyregulować gazu. szkoda nerw na faceta jak ma problem z interpretacją pracy sondy. powinien powiedzieć nie da się bo parownik, albo sonda, a nie mamić wymianą świec i brać kasę za gadanie głupot.
 
 
katie_dziub


Auto: Lanos 1.5 16v
Imie: KamilDiana
Pomógł: 6 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 411
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-12-12, 20:43   

troche za duzo ale przy 150 km\h ciagles autostradowej jazdy mnie pali okolo 12 litrow wiec to nie jest jakas totalna tragedia
 
 
MJ
Grupa Mazowiecka


Auto: Daewoo Nubira 1.6 16V
Imie: Mateusz
Wiek: 19
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: WA
Wysłany: 2016-12-12, 20:47   

No właśnie nie do końca tak było. Sonda falowała między 0,5-0,6V on na to zwrócił uwagę, ale pytałem czy to źle, ale powiedział, że nie. Potem wspomniał o parowniku, że ma około 10 lat, pytam czy do wymiany, powiedział, że jeszcze pochodzi. Potem wyregulował "doraźnie" aby mi nie gasł na gazie, spytał czy poniżej 2000 obr. zdarza mu się drżeć pod dużym obciążeniem oraz czy strzela. Po dwukrotnie pozytywnej odpowiedzi powiedział, że świece do wymiany. Nic za to nie wziął, powiedział, że weźmie jak wyreguluje po wymianie świec.

PS. Nadmienię jeszcze, że mam nieszczelną obudowę filtra powietrza (została tylko jedna spinka). Może przez to, że bierze lewe powietrze (bo słychać jak głośniej pracuje gdy się wciśnie pedał do oporu) i może więcej pali?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Jonecky
Grupa Podkarpacka
dawaj Browar!


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 260 razy
Wiek: 27
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 6517
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-12-12, 21:59   

Jeżeli masz lpg I lub II generacji niedopuszczalne jest aby obudowa rozszczelniala się podczas jazdy.



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
MJ
Grupa Mazowiecka


Auto: Daewoo Nubira 1.6 16V
Imie: Mateusz
Wiek: 19
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: WA
Wysłany: 2016-12-12, 22:15   

Jonecky napisał/a:
Jeżeli masz lpg I lub II generacji niedopuszczalne jest aby obudowa rozszczelniala się podczas jazdy.

Dlaczego?
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil
Pomógł: 257 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3133
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-13, 07:43   

Bo przy szczelnym dolocie, silnik ma za zadanie wytworzyć odpowiednie podciśnienie na całej jego długości i zapewnić stałe parametry pracy dla reduktora który właśnie na tym podciśnieniu pracuje.

Druga kwestia, do dolotu dostaje się niefiltrowane powietrze które może zawierać różne dodatki.
 
 
 
MJ
Grupa Mazowiecka


Auto: Daewoo Nubira 1.6 16V
Imie: Mateusz
Wiek: 19
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: WA
Wysłany: 2016-12-13, 10:02   

Wiadomo, że to jakieś drobne rozszczelnienie jak już. Poza tym jak się wciska pedał do oporu to też nie ma zbyt dużej różnicy w przyspieszeniu względem wciśnięcia go np. do połowy. Czasem się zdarzy, że od strzału obudowa się obsuwa i również traci moc.
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka
dawaj Browar!


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 260 razy
Wiek: 27
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 6517
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-12-13, 11:43   

Czyzbys nie mial klapki antywybuchowej
?



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
MJ
Grupa Mazowiecka


Auto: Daewoo Nubira 1.6 16V
Imie: Mateusz
Wiek: 19
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: WA
Wysłany: 2016-12-13, 22:05   

Jonecky napisał/a:
Czyzbys nie mial klapki antywybuchowej
?

Niestety nie. Ten ostatni gazuś powiedział, żeby nie zakładać, bo rozważałem to.
 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 473 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7470
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2016-12-14, 22:25   

MJ napisał/a:
Potem wspomniał o parowniku, że ma około 10 lat, pytam czy do wymiany, powiedział, że jeszcze pochodzi.
:omg: po 10 latach to tam membrany sztywne jak deski (chyba ze byly wymieniane) co tez bedzie podnosic spalanie




 
 
MJ
Grupa Mazowiecka


Auto: Daewoo Nubira 1.6 16V
Imie: Mateusz
Wiek: 19
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: WA
Wysłany: 2016-12-14, 23:13   

wnd napisał/a:
MJ napisał/a:
Potem wspomniał o parowniku, że ma około 10 lat, pytam czy do wymiany, powiedział, że jeszcze pochodzi.
:omg: po 10 latach to tam membrany sztywne jak deski (chyba ze byly wymieniane) co tez bedzie podnosic spalanie

Nie wiem czy nie zostawię tego wszystkiego, tylko wyreguluję i dopiero po przerobieniu na sekwencję tego nie wymienię.
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka
dawaj Browar!


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 260 razy
Wiek: 27
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 6517
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-12-14, 23:37   

Ale reduktor do sekwencji tez trzeba zmienić...
Montaż sekwencji oplacalny tylko jakbyś z autem wiązał sie dłużej. Osobiście rozwazalem sekwencje do 1.5 8v ale po przeliczeniu zostałem przy śrubie



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
MJ
Grupa Mazowiecka


Auto: Daewoo Nubira 1.6 16V
Imie: Mateusz
Wiek: 19
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: WA
Wysłany: 2016-12-15, 12:09   

Jonecky napisał/a:
Ale reduktor do sekwencji tez trzeba zmienić...
Montaż sekwencji oplacalny tylko jakbyś z autem wiązał sie dłużej. Osobiście rozwazalem sekwencje do 1.5 8v ale po przeliczeniu zostałem przy śrubie

Sam nie wiem na ile, max 2-3 lata, a minimum rok.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt