X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Matiz] Problemy z aparatem zapłonowym

Autor Wiadomość
Marcin Łódź
MARCIN ŁÓDŹ

Auto: MATIZ
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 9
Wysłany: 2016-12-15, 13:16   [Matiz] Problemy z aparatem zapłonowym

Witam,

mam problem ze swoim Matizem.
Od nowości, gdy ojciec kupił go w salonie był problem z aparatem zapłonowym.
Przez okres gwarancji wymieniali go w daewoo tak co 3-4 miesiące.
Gwarancja się skończyła problem z aparatem nie, ojciec co kilka mc wydawał po 400-500 na wymianę aparatu, w końcu się wkurzył, kupił sobie Albeę, a Matiza dał mi, i teraz ja mam problem.
Matiza mam od 3 lat, przez ten czas zrobiłem rozrząd i kilka razy wymieniałem aparat. Te kilka razy to dokładnie 14........
Byłem u wielu mechaników, posprawdzali co tylko można, wszystko ok, niech Pan jeździ. Po 3 mc znów awaria...... i znowu to samo.... cewka, kable, świece, wszystko ok, a aparat jak się psuł tak się psuje. Fabrycznie był tam zamontowany DAC, którego po pierwszej awarii zmieniłem na Mando, bo niby lepsze i miało się nie psuć.... Niestety też się psuje....
Ostatnio sam wymieniam aparaty - kupuje oryginalne na szrotach i wymieniam, później jadę tylko ustawić zapłon. Próbowałem już oryginalnych, nowych aparatów Mando za 600, próbowałem tych podrabianych za 200 zł, najtaniej wychodzą używki....
Co może być przyczyną ciągłych awarii aparatu zapłonowego?
W czym może tkwić problem?



MARCIN ŁÓDŹ
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 155 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1326
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-15, 15:59   

Zakładam, że napięcie w instalacji jest właściwe (nie jest zbyt wysokie), bo to może negatywnie wpływać na każdy elektroniczny moduł w samochodzie. Czy silnik ma porządną "masę"?
Tutaj poszukiwałbym wady w wiązce łączącej aparat zapłonowy z ECM i zasilaniem, być może jest jakiś upływ, chwilowe zwarcie między żyłami, szczególnie pomiędzy żyłą +12V a wyjściami modułu zapłonowego. Tak "gdybam", ale patrząc na schemat nic innego nie można wydumać. Moduł to prosty czujnik generujący tylko impulsy dla ECM i nie wiem skąd bierze się jego legendarna awaryjność- analogiczny aparat zapłonowy w Tico ma w sobie całą elektronikę bezpośrednio sterującą cewką zapłonową, więc teoretycznie powinien być bardziej zawodny- a o awariach aparatu w Tico nie słyszałem przez 6 lat posiadania Tico i czytania różnych forów. :niewiem:



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
Marcin Łódź
MARCIN ŁÓDŹ

Auto: MATIZ
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 9
Wysłany: 2016-12-15, 17:21   

Te wszystkie napięcia były sprawdzane z trzy razy, ale tylko przez jednego, tego samego mechanika. Dzięki za wskazówki po świętach mam trochę urlopu i wstawiam matrixa do mechanika to powiem mu by sprawdził to o czym napisałeś.



MARCIN ŁÓDŹ
 
 
Marcin Łódź
MARCIN ŁÓDŹ

Auto: MATIZ
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 9
Wysłany: 2016-12-15, 17:23   

Zapomnialbym, odnośnie masy, to ostatnio dorobiono mi dodatkową masę do samego aparatu zaplonowego, mialo to zapobiec awariom. Miało. ..



MARCIN ŁÓDŹ
 
 
driver129

Auto: matiz
Imie: Krzysztof
Pomógł: 37 razy
Wiek: 24
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 682
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-15, 22:00   

ale co takiego się z tym aparatem dzieje przerywa, wyskakuje check - jaki błąd ?? woda w kopułce?
Marcin Łódź napisał/a:
Zapomnialbym, odnośnie masy, to ostatnio dorobiono mi dodatkową masę do samego aparatu zaplonowego, mialo to zapobiec awariom. Miało. ..

Zamiast dorabiać, to pozostałe masy sprawdzić, bo może się okazać że teraz prąd może popłynąć z innych niestykających mas przez aparat d... blada.
Wasylek napisał/a:
Tico ma w sobie całą elektronikę bezpośrednio sterującą cewką zapłonową

tico nie miało w aparacie elektroniki tylko elektrykę opartą na mechanicznym przerywaczu cewki sterowanym podciśnieniem (toporne naprawialne urządzonko).



czerwony szybszy.
czarny to ninja.
złoty oszczędny. :D
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 258 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 3975
Skąd: piła
Wysłany: 2016-12-16, 06:01   

driver129 napisał/a:
tico nie miało w aparacie elektroniki tylko elektrykę opartą na mechanicznym przerywaczu cewki sterowanym podciśnieniem (toporne naprawialne urządzonko).

driver 129 - poducz się nieco i nie wypisuj co ci ślina na język przyniesie.
 
 
Marcin Łódź
MARCIN ŁÓDŹ

Auto: MATIZ
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 9
Wysłany: 2016-12-16, 08:44   

Ten aparat nie przerywa. albo odpala labo nie. jak odpala wszystko jest ok. Jak nie odpala to czasem trzeba odczekać z 10 -15 minut i spróbować raz jeszcze. I czasem odpala. Jeśli nie to .... aparat do wymiany...
Czasem jest też tak, że sobie normalnie jadę i nagle ciach, auto gaśnie, kręci, ale odpalić nie można.... wymiana aparatu i znów trochę działa.
Już nie wiem gdzie szukać problemu usterki...



MARCIN ŁÓDŹ
 
 
Marcin Łódź
MARCIN ŁÓDŹ

Auto: MATIZ
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 9
Wysłany: 2016-12-18, 12:18   

Witam,

czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
Dziś znów nie odpala.... Tydzień po wymianie aparatu.
Pomocy



MARCIN ŁÓDŹ
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 258 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 3975
Skąd: piła
Wysłany: 2016-12-18, 12:53   

Smiem twierdzić że powodem nie jest aparat zapłonowy . Należy szukać właściwej przyczyny.
Jednak internetowo tego nie zrobisz. Samodzielnie również. Zatem znajdż osobę biegłą w temacie.
Możliwe przyczyny to:
- instalacja elektryczna.
-układ ładowania akumulatora.
-układ immo.
- ECM.
 
 
Marcin Łódź
MARCIN ŁÓDŹ

Auto: MATIZ
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 9
Wysłany: 2016-12-19, 10:18   

Ok,
dzięki wielkie,

muszę go wstawić do naprawy.......
Jest w czym szukać problemu....



MARCIN ŁÓDŹ
 
 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 155 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1326
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-20, 10:31   

driver129 napisał/a:
tico nie miało w aparacie elektroniki tylko elektrykę opartą na mechanicznym przerywaczu cewki sterowanym podciśnieniem (toporne naprawialne urządzonko).

Może będzie to duża ciekawostka, ale jednak w aparacie zapłonowym Tico znajduje się bezstykowy, ELEKTRONICZNY moduł sterujący cewką zapłonową. Co więcej moduł ten współpracuje z czujnikiem Halla zamontowanym bezpośrednio obok modułu. Można więc nawet uznać, że moduły elektroniki są dwa.
Moduł:


Czujnik:


A mechaniczne urządzenie podciśnieniowe steruje wyprzedzeniem zapłonu, przesuwając czujnik- jak w większości nowoczesnych silników gaźnikowych..
To tyle poza głównym tematem wątku.

Marcin Łódź napisał/a:
czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
Dziś znów nie odpala.... Tydzień po wymianie aparatu.
Pomocy

Marcin- czy te wymieniane aparaty są na 100% uszkodzone, czy może jednak działają? Ktoś je wymienia "sztuka za sztukę" czy po prostu masz już ich kilka u siebie?



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
Marcin Łódź
MARCIN ŁÓDŹ

Auto: MATIZ
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 9
Wysłany: 2016-12-20, 12:12   

Witam,

najczęściej te aparaty uszkodzone to wyrzucam....
obecnie mam tylko jeden co mi nie działał...
a dzisiaj matiz jak gdyby nigdy nic zaczął normalnie odpalać.



MARCIN ŁÓDŹ
 
 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 155 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1326
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-20, 13:38   

Pytałem, bo też mam cały czas wątpliwości czy problem w ogóle leży w aparacie a więc mogło i tak być, że wyrzucałeś sprawne aparaty... Najlepiej byłoby taki popsuty sprawdzić w jakimś innym Matizie.
Tak jak pisałem wcześniej- skupiłbym się na wiązce przewodów pomiędzy aparatem a komputerem silnika ECM ze szczególnym zwróceniem uwagi na stan połączeń wewnątrz wtyczek. Równie dobrze może to być wada samego komputera, np. jakiś "zimny lut" na złączu powodujący czasem utratę kontaktu i dający takie same objawy jak brak impulsów z aparatu zapłonowego.
Niestety na normalnych elektryków samochodowych bym tu nie liczył, chyba że akurat uda Ci się trafić na jakiegoś "dociekliwego hobbystę" ;)



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
shapyr

Auto: Matiz Life 2000
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 42
Skąd: WA
Wysłany: 2016-12-31, 12:02   

Już dawno kupiłbym używany ECM na podmianę w celu sprawdzenia jego sprawności. Jest to zdecydowanie tańsze niż kupowanie na oślep aparatów zapłonowych.



Mietek pędzony podtlenkiem lpg.
 
 
Marcin Łódź
MARCIN ŁÓDŹ

Auto: MATIZ
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 9
Wysłany: 2017-01-01, 12:52   

Ok. Poszukam używki ecm i kupię. Dzięki za pomoc.



MARCIN ŁÓDŹ
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt