Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2016-12-19, 15:06 [Lanos] Wysokie obroty - sprzęgło?
Jakiś czas temu krokowiec wymieniany na nowy. Czujnik przepustnicy był odlutowany, został naprawiony bo też wpływa to na wysokie obroty.
Było ok ale znowu Check Engine i obroty 1,5-2,2 na biegu jałowym.
Wyczaiłem, że stojąc w miejscu na na wrzuconej 1 trzymam hamulec wciśnięty i puszczam sprzęgło do połowy i obroty wracają do normy - tak wiem odziwo nie rzuca autem i nie gaśnie przy puszczaniu sprzęgła i wciśniętym hamulcu.
Ruszam ujadę kawałek i przy postoju na jałowym znowu obroty wysokie. Ten trik ze sprzęgłem na jedynce pomaga co chwile na chwile .
wtf?? coś ze sprzęgłem? Bo czasem bieg wchodzi ciężko i zgrzyta przy wstecznym.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
butter18 Mobilek
Auto: Matiz
Imie: Mateusz Pomógł: 165 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 3111 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-19, 15:23
jaki samochód, jaki check?
to ze trzymasz na półsprzęgle i obroty spadają to nic odkrywczego. dodajesz dodatkowe opory silnikowi i obroty spadają.
Powodzonka i szerokości
katie_dziub
Auto: Lanos 1.5 16v, Fiat Croma 2.2 16v
Imie: Kamil Pomógł: 8 razy Wiek: 32 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 508 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-12-19, 15:43
(zakladam ze lanos) jest check to sprawdz kody blędów. jesli to nic ci nie wyjasni to:
wyjmij bezpiecznik od ecu i zaprogramuj obroty biegu jałowego.
dalej - sprawdz czy masz oring na silniczku krokowym. czy przepustnica byla demontowana? jesli tak czy byla zalozona nowa uszczelka? czy klapka przepustnicy sie zamyka? (moze ktos pokrecil srubą). poszarp wiązka przy przepustnicy- jesli beda zmieniac sie obroty to znaczy ze masz wiązke do przelutowania.
jak chcesz sprawdzic sprzeglo to zaciagnij na maksa reczny i sprobuj ruszyc. Jak nie zgasnie mimo spuszczonego pedała sprzegla to wiadomka.
pestroduslub
Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 20
Wysłany: 2016-12-19, 15:58
butter18 napisał/a:
jaki samochód, jaki check?
to ze trzymasz na półsprzęgle i obroty spadają to nic odkrywczego. dodajesz dodatkowe opory silnikowi i obroty spadają.
Lanos 1,6v 1997
Jaki check? Pomarańczowa lampka. Jeszcze nie podłączałem do kompa. Tylko, że ja nie trzymam ciągle na pół sprzęgle. Raz tak zrobię, obroty spadną do normalnych i potem wciskam do końca sprzęgło albo schodzę z 1 puszczam sprzęgło i trzyma na niskich. Tylko kawałek ruszę i znowu to samo.
mifcia Moderator M
Auto: Był Mateo, był Miciu jest Luna
Imie: Magda Pomogła: 48 razy Wiek: 36 Dołączyła: 23 Sty 2010 Posty: 2375 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-19, 16:07
pestroduslub,
Statystycznie rzecz biorąc, zdanie: "Ależ on jest wielki!" słyszy najczęściej pająk :-D
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
pestroduslub
Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 20
Wysłany: 2016-12-19, 16:14
katie_dziub napisał/a:
(zakladam ze lanos) jest check to sprawdz kody blędów. jesli to nic ci nie wyjasni to:
wyjmij bezpiecznik od ecu i zaprogramuj obroty biegu jałowego.
dalej - sprawdz czy masz oring na silniczku krokowym. czy przepustnica byla demontowana? jesli tak czy byla zalozona nowa uszczelka? czy klapka przepustnicy sie zamyka? (moze ktos pokrecil srubą). poszarp wiązka przy przepustnicy- jesli beda zmieniac sie obroty to znaczy ze masz wiązke do przelutowania.
jak chcesz sprawdzic sprzeglo to zaciagnij na maksa reczny i sprobuj ruszyc. Jak nie zgasnie mimo spuszczonego pedała sprzegla to wiadomka.
Na diagnostykę jadę pojutrze. Z przepustnicą nic nie było robione. Tylko przy wymianie alternatora mechaniki zajebiste mi naruszyli wiązkę od czujnika przepustnicy i wiadomo dlaczego były wysokie obroty. Inny mechanik znajomy już mi to pokazał zlutował i chodziło elegancko. Do dziś .
katie_dziub
Auto: Lanos 1.5 16v, Fiat Croma 2.2 16v
Imie: Kamil Pomógł: 8 razy Wiek: 32 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 508 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-12-20, 16:48
cobyś nie bulil za jakies "diagnostyki komputerowe" zapraszam do lektury
http://daewooforum.pl/temat25538.html
a skoro bylo tak samo to jest wysoce prawdopodobne ze twoj kolejny mechanik zrobil to niedbale i usterka powrocila.