X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Szarpie na lpg i benzynie i nierówno pracuje

Autor Wiadomość
scan651

Auto: Lanos 1.5 LPG
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 2016-12-23, 23:42   [Lanos] Szarpie na lpg i benzynie i nierówno pracuje

Witam, mam taki problem, lanos szarpie po dodaniu gazu np. przy zmianie biegu. Ciężko się rusza, bo pedał gazu jest strasznie czuły. Od czasu do czasu przerywa tak jakby zapłon. Dodatkowo nie trzyma obrotów. Po zmianie na luz lub wciśnięciu sprzęgła spadają tak do ok. 1200 i dopiero po zatrzymaniu się są takie jakie powinny być. Ostatnio zauważyłem też, że przy hamowaniu prawie gaśnie. Przewody, świece, cewka, silniczek krokowy wymienione. Problemy występują zarówno na lpg jak i na benzynie z tym, że na benzynie jest nieco lepiej. Dodam tylko, że na zimnym silniku nie występuje szarpanie. Wiecie co to może być, ja już nie wiem co robić.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
mariusz24


Auto: lanos C20NE: Focus 1,9 D : vivaro 2,0
Imie: mariusz
Pomógł: 63 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1582
Skąd: lubartów
Wysłany: 2016-12-24, 08:47   

scan651 napisał/a:
cewka
a czemu też cewkę ? sprawdź czy nie łapie lewego powietrza , sprawdź obudowę filtra powietrza czy jest dobrze założona.
 
 
 
scan651

Auto: Lanos 1.5 LPG
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 2016-12-24, 09:59   

A wymiana cewki mogła coś pogorszyć? Mam owiniętą rurę od dolotu powietrza bo była dziurawa. Po czym poznać, że obudowa od filtra powietrza jest źle założona?
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka
dawaj Browar!


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 251 razy
Wiek: 27
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 6269
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-12-24, 10:01   Re: [Lanos] Szarpie na lpg i benzynie i nierówno pracuje

scan651 napisał/a:
Ostatnio zauważyłem też, że przy hamowaniu prawie gaśnie. .

Na obu paliwach się tak dzieje czy tylko na LPG ?



tuning led liczników, paneli daewoo, już od 24 zł
http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
scan651

Auto: Lanos 1.5 LPG
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 2016-12-24, 10:23   

Na benzynie spadają obroty poniżej normy przy hamowaniu tylko lekko a na lpg prawie gasnie
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
mariusz24


Auto: lanos C20NE: Focus 1,9 D : vivaro 2,0
Imie: mariusz
Pomógł: 63 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1582
Skąd: lubartów
Wysłany: 2016-12-24, 14:49   

scan651, zamienniki nie zawsze są dobrej jakości chyba ze oryginał gdzieś kupiłeś , ja bym wsadził z powrotem starą cewkę na próbę. I obejrzy dokładnie ten dolot czy nie łapie lewego powietrza gaz nie lubi jak jest lewe piwietrze , benzynie to nie przeszkadza aż tak bardzo.
 
 
 
scan651

Auto: Lanos 1.5 LPG
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 2016-12-24, 15:27   

Mariusz24 A problem z czułym pedałem gazu też to rozwiąże, bo bardzo źle się z tym jeździ. I na benzynie jest tylko nieznacznie lepiej.
 
 
marcel2000
marcel2000

Auto: Lanos 1,6 16V
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 496
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-24, 19:53   

Lepiej nieraz ze szrotu używaną oryginalną cewkę niż nowy zamiennik, a co do dolotu to nie polegałbym na owinięciu taśmą.
Poza tym czy nie wyświetla czasem jakiegoś check'a?
Spróbuj poruszać wtykiem od TPS'a może coś się poprawi... to częsta bolączka Lanosów, o ile nie cały TPS do wymiany.
 
 
scan651

Auto: Lanos 1.5 LPG
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 2016-12-24, 22:35   

Marcel2000 A co by trzeba było wymienić, gdyby przy ruszaniu wtykiem zapalał się chcek?
 
 
marcel2000
marcel2000

Auto: Lanos 1,6 16V
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 496
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-24, 23:06   

być może wystarczy kabelki przyciąć(ewentualnie dosztukować) i nowy wtyk założyć(na biedę i ze starego zrobisz ale szkoda zabawy), albo też słynna wiązka do przelutowania (idziesz od TPS'a po kablach i docierasz do blaszek i tam przelutowujesz).
Poruszaj wtyczką/kablami i operuj gazem na przepustnicy i zobaczysz czy jakieś różnice są.
Możesz pomiary TPS'a zrobić - wystarczy poszukać na forum.
Co do wiązki to gdzieś na forum nawet manual był dokładny ze zdjęciami.
Trochę już rzeczy sprawdzałeś i wymieniałeś ale właśnie jeszcze TPS jest bardzo istotnym czujnikiem i jeśli podaje zły sygnał do ECM to mogą występować takie szarpania.
Jedynie co mi tu nie pasuje to że na zimnym Ci działa ok ale nie zawadzi sprawdzić powyższego tym bardziej że nic nie kosztuje i jest pod ręką. Jeszcze sprawdź równie ważny czujnik temperatury silnika (ten od ECM nie od wskazówki na desce).
 
 
scan651

Auto: Lanos 1.5 LPG
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 2016-12-25, 09:28   

Gdzie znajduje się ten czujnik temperatury silnika? Jaka jest różnica między tym od ECM, a tym co wskazuje temperaturę na desce?
 
 
marcel2000
marcel2000

Auto: Lanos 1,6 16V
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 496
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-25, 12:02   

jak masz silnik 16v to jest pod kolektorem ssącym przy 1 cylindrze (2 pinowy jest od sygnału na ECM, 1 pinowy od wskaźnika na desce) - dostęp niestety ciężki,
jak masz silnik 8v to jest pod cewką.

Czujnik dający sygnał na ECM jest "ważniejszy" dla pracy silnika - ustalany skład mieszanki.
Czujnik dający sygnał na deskę mówi Ci tylko o temperaturze płynu.

Używaj szukajki bo te tematy były już wielokrotnie przerabiane i znajdziesz opisy jak zweryfikować owe czujniki.
 
 
scan651

Auto: Lanos 1.5 LPG
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 2016-12-27, 17:45   

Jak rusza się kablami od TPS'a to tak jakby gaśnie i nie równo pracuje, a potem nie trzyma obrotów. Orientujesz się może ile kosztuje wymiana całego TPS'a? I dopiero jak się odłączy to zapala się check. I tak w ogole to brakuje mocy jak się jedzie.
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 675 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 6798
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-12-27, 18:17   

scan651, przeczytaj ponownie odpowiedzi w swoim temacie, wymieniając w ten sposób części, masz małe szanse naprawić, większe wydać niepotrzebnie pieniądze.
albo sprawdzasz i zmieniasz/naprawiasz popsute, albo oddaj komuś kto to zrobi.
np wymienisz TPS z takiego powodu http://daewooforum.pl/temat20771.html ??
 
 
marcel2000
marcel2000

Auto: Lanos 1,6 16V
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 496
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-27, 18:33   

nie spiesz się z wymianą TPS'a, powinieneś widzieć gdzie jest kabel "wrażliwy" czy przy samej wtyczce czy dalej na wiązce i zacząć od tego i chociażby pomiaru oporów na TPS'ie.

Podaję Ci link bo nie łatwo znaleźć ten wtyk:
http://allegro.pl/wtyk-cz...5067138773.html

Masz też jakby co przykładowego TPS'a:
http://allegro.pl/potencj...6106964693.html

Wszystko możesz sam zrobić, potencjometr(TPS) przykręcony 2 śrubkami do przepustnicy i odpowiednio założony na ośce (przy zakładaniu uważaj żeby z dobrej strony na ośkę założyć i lekko w odpowiednią stronę przekręcić by zszedł się z otworami na śrubki, w każdym bądź razie tak by potencjometr mógł się wraz z ośką obrócić; jak zobaczysz to skumasz).
Do kabli i wtyczki zalecana lutownica, bo skręcanie czy zaciskanie nie daje pewności.

Objawy które opisujesz może powodować masa rzeczy ja Ci podałem jedną z nich i skoro ruszanie kablami sprawia jakieś zmiany w obrotach to na pewno należy ten problem wyeliminować ale czy to będzie tą szukaną przyczyną czy to jakiś problem złożony... :myśli:

W ogóle zaglądałeś ostatnio do świec czy jakiś czas temu czy tam nie pływają w oleju lub czy nie są niedokręcone, zakładam że takie oczywistości wiesz.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt