Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Jeśli ma wyglądać tak jak myśle, po prostu się kręcić na odpalonym silniku to ładnie chyba śmiga. Nie widać zadnych przerwać czy coś. Jakieś specjalne sposoby na sprawdzenie paska są? Wspomniałem, że jestem zielony.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-01-13, 14:42
Tkaczo napisał/a:
Jakieś specjalne sposoby na sprawdzenie paska są?
doczytasz, chodziło mi czy masz pasek.
kupować altka gdy jest zerwany pasek, to wiesz
Tkaczo
Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 21
Wysłany: 2017-01-13, 14:57
Pasek mam, wygląda jakby miał się dobrze Już doczytałem o nagięciu MAX 1 cm, zaraz też to sprawdzę
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-01-13, 15:27
ale wiesz że alternator i pasek jest z tyłu silnika ?
żebyś nie sprawdzał paska od klimy czy wspomagania... bo jeden już nie ten pasek oglądał jak pamiętam http://www.zdjecia.lostar...42/SAM_1886.JPG
Tkaczo
Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 21
Wysłany: 2017-01-13, 20:07
Dobry, dobry Tak mi się wydaję Patrzyłem na jakimś ruskim filmiku z którego nic nie rozumiem jak koleś wymienia. Położenie alternatora znam
Czy potrzebuję kanału do sprawdzenia przewodu? Gdzie znajdę przewód?
EDIT: Przewód sprawdzony, jest sprawny. Wjechałem na kanał i sprawdziłem miernikiem napięcie na samym alternatorze. Jest ono 12.4. Więc chyba mamy odpowiedź.... Alternator sam z siebie.. Od momentu gdy pojawił się ten problem samochód odpala za 2-3 razem. Czy alternator może mieć na to wpływ czy mam jeszcze inną usterkę do namierzenia?
Alternator spokojnie wymienisz sobie sam jeśli masz klucze i trochę chęci. Co do ceny alternatora to kup jakąś używkę jakich pełno za ok 50zł i powinna śmigać bo w tico ten element zazwyczaj jest pancerny.
Najczęściej winą złego ładowania są zużyte szczotki. Odkręć je z alternatora i zobacz w jakim są stanie. Są one wbudowane z regulatorem a sam kupowałem na allegro oryginalne isuzu za 40zł.
Wasylek Topik
Auto: FSO Matiz 2006 Pomógł: 156 razy Wiek: 55 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1332 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-16, 12:28
Tkaczo napisał/a:
Czy do tego alternatora:
Taki pasek klinowy będzie dobry?
Pasek dobry. Będzie dobry każdy pasek o szerokości 9,5mm lub 10mm i długości od 660mm do 670mm. Ten z Twojego linka ma 666mm czyli idealnie.
Robaszek127 napisał/a:
Co do ceny alternatora to kup jakąś używkę jakich pełno za ok 50zł i powinna śmigać bo w tico ten element zazwyczaj jest pancerny.
Najczęściej winą złego ładowania są zużyte szczotki. Odkręć je z alternatora i zobacz w jakim są stanie. Są one wbudowane z regulatorem a sam kupowałem na allegro oryginalne isuzu za 40zł.
Alternator może i jest pancerny, ale tak jak piszesz- w Tico. W Matizie jakoś tak chętniej pada- albo ładowanie, albo łożyska. Co do szczotek to radzę uważać i na pewno nie kupować elementów alternatora na zapas, bez 100% pewności jakiej firmy mamy zamontowany alternator- ja znam co najmniej 3 wersje alternatorów montowanych fabrycznie w Matizach a każda z nich ma zupełnie inną budowę- szczotki, regulator, mostki są absolutnie niezamienne między sobą.
Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
Tkaczo
Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 21
Wysłany: 2017-01-16, 17:53
Ok, dzięki. Dziś raczej kiepsko z czasem, ale na dniach wejdę pod samochód i odkręcę alternator i spróbuję najpierw zlokalizować jego usterkę. Znalazłem jakąś Manual Instrukcje do Matiza to tez mam trochę podpowiedzi.
Podobne schematy są również odnośnie regeneracji oraz montażu Będę się konsultował dalej mając jakieś problemy techniczne
butter18 Mobilek
Auto: Matiz
Imie: Mateusz Pomógł: 165 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 3111 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-16, 20:37
Podepne sie... ma ktoś namiary na nowy oryginalny altek mando ? ten z zielonym paskiem o takowy: http://allegro.pl/alterna...6682196774.html
tylko cena wydaje mi sie troche chińska... potak zero, fox nie widze, vik nie ma,
Powodzonka i szerokości
Tkaczo
Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 21
Wysłany: 2017-01-17, 03:16
A tak w ogóle.. Zaglądając w kanał zobaczyłem, że wygiąłem stalówkę od strony alternatora Musiałem całkiem mocno przywalić w krawężnik, od tamtego momentu jest dioda alternatora Mam nadzieję, że uda mi się go po prostu naprawić (coś typu, że coś się odłączyło i ogarnę bez kosztów)
Wasylek Topik
Auto: FSO Matiz 2006 Pomógł: 156 razy Wiek: 55 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1332 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-17, 08:42
butter18 napisał/a:
Podepne sie... ma ktoś namiary na nowy oryginalny altek mando ?
Nie każdy MANDO musi być zielony- są też czarne.
A to co podawałem chwilę wcześniej się nie nadaje? : KLIK Sklep dobry.
Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
butter18 Mobilek
Auto: Matiz
Imie: Mateusz Pomógł: 165 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 3111 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-17, 18:50
Brak foto to nie do końca wiem ale skoro mówisz ze sprawdzone części.... jutro przedzownie...
Powodzonka i szerokości
butter18 Mobilek
Auto: Matiz
Imie: Mateusz Pomógł: 165 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 3111 Skąd: Wrocław
Auto: FSO Matiz 2006 Pomógł: 156 razy Wiek: 55 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1332 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-18, 08:59
Każdy ma szansę działać równie dobrze. Fabrycznie miałem zamontowany VALEO, wytrzymał 5 lat i padło ładowanie. Wymieniłem na regenerowany (chyba DAC), wytrzymał 2 lata i zaczęły hałasować łożyska (ale mam podejrzenie, że serwis naciągnął mi kiedyś za mocno pasek). Wymieniłem na regenerowany MANDO i mam do tej pory czyli 3 lata.