X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Brak mocy, kopcenie, ubywa płyn chłodniczy

Autor Wiadomość
VVirus^^

Auto: Lanos 1.3 LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 86
Wysłany: 2017-01-12, 08:54   [Lanos] Brak mocy, kopcenie, ubywa płyn chłodniczy

Bry, wiem że nie wiele można zrobić przez neta ale może ktoś podane objawy już miał i coś mi podpowie.
Odpala prawie normalnie nawet przy -25, prawie bo wyje z okolic koła paska alternatora, nie tego na wale tylko to wyżej, wyje głośno przez chwilę potem słychać jak by coś tarło, dźwięk nie jest głośny ale czuć wtedy wibracje na pedalach, znika to jak dodam gazu. Po paru minutach niby wszystko dobrze na słuch tyle że kopci raz na biało a raz na mocno niebieski. Problemy zaczynają się gdy zaczyna się rozgrzewac, wskazówka temperatury faluje, gdy przełączy się na gaz auto zwalnia jak bym delikatnie hamowal po czym wskazówka temperatury opada do zera. Zaczyna się dusić, nie ma siły ruszyć, od 2000obr trochę lepiej ale i tak widać że coś go boli. Płynu chłodniczego ubywa różnie, w ciągu 200km potrafi zejść poniżej minimum, ciśnienie w układzie duże, korek dokręcony a trochę płynu się sączy i słychać że uchodzi powietrze. Szukałem wyciekow płynu na stacji diagnostycznej bo swojego kanału nie mam, jedyne co było mokre to kompresor klimy i łapa silnika ta pod wężem termostatu ale wąż suchy i dobrze zacisnięty. Myślałem że to Pompa wody bo plamka była z tamtej strony ale pod osłoną rozrządu sucho, diagnosta sugeruje że coś jest z Upg bo ciśnienie w układzie za duże.
Od kilku miesięcy odpalal czasem na trzy gary, wymieniłem filtr paliwa, świece i kable WN ale i tak czasem mu się zdarza, gaz również miał wymienione filtry.

Czasami poważne objawy mają banalne przyczyny, więc może ktoś coś
Pozdro :piwo: :piwo:
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 20982
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-12, 09:22   

UPG kolego skoro kolorowo kopci.




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
VVirus^^

Auto: Lanos 1.3 LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 86
Wysłany: 2017-01-12, 10:18   

Złożyłem silnik z ciągnika więc uszczelke myślę wymienić sam, głowice oddam do planowania i sprawdzenia, coś wymieniać koniecznie w głowicy czy zostawić takie decyzje firmie regenerującej?
Przy okazji chciałbym wymienić rozrząd, ma już 33k km i ponad 4 lata, pompa wody ma 30k km więc nie wiem czy zostawić czy nie, na forum czytałem że Pompa powinna wytrzymać 60k km. Termostat wymieniany był jakieś 20kkm więc chyba może zostać
Coś jeszcze przy okazji warto zrobić, o uszczelniaczu wału pamiętam oczywiście
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka
dawaj Browar!


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 251 razy
Wiek: 27
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 6269
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2017-01-12, 10:36   

VVirus^^, W pompie wody jest oring który podczas napinania paska może już nie uszczelniać dlatego jak zostawiasz pompę to wymień sam oring
Masz głowicę w rekach warto wymienić uszczelniacze zaworowe



tuning led liczników, paneli daewoo, już od 24 zł
http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
VVirus^^

Auto: Lanos 1.3 LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 86
Wysłany: 2017-01-13, 16:15   

Po kilku dniach postoju chciałem sprawdzić świecę, trzy mają kolor brązowo biały, jedna czarna i mokra, sprawdziłem też poziom oleju, trochę go więcej, kolor się zmienił i tzw. Masło na wskaźniku po całej długości wskaźnika.
To już chyba daje pewność tylko teraz mam dylemat czy ruszać pierścienie (trochę ciężko się do nich dobrać) czy nie dokładać sobie roboty?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 20982
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-13, 16:22   

Szanse 50/50.
Możesz zrobić górę i latać jeszcze długo, częściej jednak puszcza dół i znowu trzeba robić.




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 675 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 6798
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-01-13, 16:37   

VVirus^^ napisał/a:
(trochę ciężko się do nich dobrać)
łatwo przy UPG.
ciężko będziesz miał później jak ich teraz nie sprawdzisz/zrobisz.
 
 
VVirus^^

Auto: Lanos 1.3 LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 86
Wysłany: 2017-01-13, 16:59   

Pół na pół z tym dostępem, w ciagnikach trochę łatwiej było bo od spodu dostęp w miarę jest a w lanosie nie wiem czy da radę jak podniose mu przód na jakieś 40cm i się pod nim położę, pod miską olejowa się miedzcze ale jak tam jest pod nią to nie wiem.
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 675 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 6798
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-01-13, 17:08   

może przeszkadzać tylko taka jedna rura :omg: wydechowa... :lol:
 
 
VVirus^^

Auto: Lanos 1.3 LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 86
Wysłany: 2017-01-13, 21:27   

Tą się zdemontuje :D
 
 
VVirus^^

Auto: Lanos 1.3 LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 86
Wysłany: 2017-01-15, 15:20   

Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie (może dwa).
Jak lub czym wyczyścić blok i kanały olejowe z tego oleju i całej reszty zabrudzeń wywołanych płynem w oleju?
Drugie pytanie, pierścienie założyć nominalne? Myślałem o produkcie firmy prima.
Srednicowki nie mam ale pierścieniem też można sprawdzić mierząc luz na zamku. Oleju nie brał więc może masakry tam nie zastane na gładzi cylindrów
Na części liczę 500zł, uszczelki pierścienie, planowanie, uszczelniacze zaworów, jak nic więcej nie wyjdzie do zrobienia to zamieszczę się w tych pieniądzach?
 
 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 20982
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-15, 15:42   

Wpierw rozbierz i oceń straty.
Potem zakładaj, domniemaj i wyceniaj.




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
VVirus^^

Auto: Lanos 1.3 LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 86
Wysłany: 2017-01-21, 13:13   

Rozbieram powoli ten silnik i takie pytania się pojawiają
1. Żeby mieć cały pasek rozrządu na wierzchu trzeba zdjąć koło pasowe wału, wystarczy tu 5 bieg i hamulec do spodu czy coś innego trzeba kombinować?
2. Pompa wspomagania też stoi na drodze i nie wiem czy odkręcić pompę od bloku czy przewody od pompy?
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka
dawaj Browar!


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 251 razy
Wiek: 27
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 6269
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2017-01-21, 13:18   

1. jedna osoba trzyma klucz, druga kreci rozrusznikiem, skuteczne i niebezpieczne :D
1a. Klucz udarowy



tuning led liczników, paneli daewoo, już od 24 zł
http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
VVirus^^

Auto: Lanos 1.3 LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 86
Wysłany: 2017-01-21, 19:47   

oględziny wstępne cylindrów środkowych bo w nich tłoki na dole a dziś już wałem nie obracałem, jeden jest w stanie nienaruszonym przynajmniej wizualnie, jeszcze ślady honowania widać, na drugim są drobne rysy pionowe nie wyczuwalne w dotyku, w silnikach 2T z takimi ryskami nie było żadnego problemu z kompresją więc tu pewnie też nie będzie.
Tłok od strony skrzyni wymyty z nagaru przez płyn, jutro sprawdzę stan cylindra
Wydmuchało oringi na dwóch wtryskach, ale wtryski bez nagaru czy innych zabrudzeń.
Tyle wiem na ten moment,
czym oczyścić kanały olejowe z tej mieszaniny płynu i oleju? Dimer i karcher w tym wypadku nie wchodzi w grę więc może ktoś coś podpowie?

Ps. Nie wiem jak w innych silnikach ale tu do koła na wale korbowym wystarczył długi mocny klucz i śruba puściła :P
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt