Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2017-01-14, 16:22 [Nexia] Falowanie obrotów na biegu jałowym 1.5 8V
Witam.
Kolejny problem jaki się pojawił po kupnie to falowanie obrotów.
Podczas odpalania silnik pracuje dobrze,równo lecz po chwili oroty delikatnie przygasna i od razu wzrastają i się normuje,po około np 3 minutach pracy lubi zgasnąć, jest LPG sekwencja lecz jest to samo.Czyli coś co wskazuje na te sama usterke.
Czynności jakie wykonalem to odpiąłem krokowca i brak reakcji (czyściłem mu tylko ten stożek),odpiąłem mu MAP Sensora i jak ręką odjął bo silnik nie gaśnie ani nie faluje.
I teraz pytanie, to jest winowajca ? ,może być że przewód podciśnienia gdzieś puszcza?
Mam parę metrów silikonowych przewodów które stosowałem w BMW .
Liczę na Wasze opinie.
Pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Młody90
Dołączył: 08 Sty 2017 Posty: 84
Wysłany: 2017-01-27, 20:15
Witam.
Jest w stanie ktoś pomóc ?
Jestem po wymianie UPG ( problem był również wcześniej )
Chciał bym to ogarnąć.
Po odpięciu MAP SENSORA jest o wiele wiele lepiej ale lubi się na jakiś czas na wolnych obrotach delikatnie spaść i wstaje do równych .
Jeszcze podczas jazdy po puszczeniu nogi z gazu jak i podczas dodania lekko poszarpuje. Może jedna przyczyna leży w tym ?
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-01-27, 21:37
na autokąciku w dziale matiza znajdziesz jak sprawdzić map'a, niby tu też było, ale parę razy, a u nas poszukaj o wiązce lanosa w kompendium wiedzy, i o TPS - czujniku położenia przepustnicy. jak sprawdzić co ma pokazywać TPS sterownikowi silnika. nimi się zainteresuj, ale potrzebny będzie przynajmniej miernik.
odpięcie map'a powoduje przejście komputera w tryb awaryjny, także wepnij go z powrotem, odczytaj błędy, zrób reset komputera, przejedź się i ponownie odczytaj błędy których nie zrobiłeś samemu odpinając to i owo.
jak nie możesz palcami wcisnąć/wysunąć grzybka krokowego, to nadaje się do mycia w środku, lub wymiany na nowy. taki niuans że jak ty nie możesz, to komputer też może nie móc.
Młody90
Dołączył: 08 Sty 2017 Posty: 84
Wysłany: 2017-01-28, 04:50
czy takie kompendium wiedzy wystarczy ?
mam ksiazke Sam Naprawiam .
Miernik również posiadam .
Krokowy był czyszczony i również był bardzo brudny. Ale jego 'grzybek' pracował może nie tyle płynnie bo trzeba było mu pomóc troszkę ale nie z dużą siłą ,mocno usyfiony był .
Pozdrawiam |!!
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-01-28, 10:12
do lanosa, znajdź sobie do nexii.
Młody90 napisał/a:
czy takie kompendium wiedzy wystarczy ?
nie do końca, komp dostaje sygnał jako napięcie, a zasilania TPS możemy mieć różne, nie zawsze będzie to dokładnie 5V.
ustawić trzeba na % w diagnoskopach/podłączanych komputerach, lub napięcie na mierniku. dzielnik rezystancyjny - napięcia, może pokazać inne napięcie w zależności od napięcia zasilania czujnika.
co do map'a może być, choć to wszystko ma widzieć sterownik silnika, te kilka metrów przewodów czujnik-sterownik może zaburzyć odczyt na wejściu sterownika.
możesz jeszcze atakować nexiomanię, ale u nich słaby ruch, to można i u nas poczekać na jednego takiego guru od stricte Twojego wozidła. tylko on preferuje scaner daewoo, ale może blisko mieszkasz ?
następna sprawa to to, że masz aparat zapłonowy, tak ? luzy w nim /jak i w przepustnicy/, to momentami niedokładność wskazań i odczytów z czujników.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Młody90
Dołączył: 08 Sty 2017 Posty: 84
Wysłany: 2017-01-28, 13:12
Ta ksiazka to bezposrednio od Nexii, do badań posiadam jedyniie miernik.
Taki stricte spec to ktoż to taki? Jestem ze Śląska.
Napewno mam delikatne luzy na ośce przepustnicy. Delikatnie stuka jak sie rusza na boki.
Pozdrawian.
roguwawa specjalista
Auto: C20XE Z18XER X16SZR
Imie: Piotr
Wiek: 36 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-28, 13:55
Wez spray do czyszczenia hamulcy i psikaj w okolice uszczwlek dolotu, uszczelek przepustnicy i osi.jak bedzie zasysalo lewe powietrze to na pewno to wykryjesz
Młody90
Dołączył: 08 Sty 2017 Posty: 84
Wysłany: 2017-01-28, 16:45
Uszczelki dolotu wydechowego i ssacego napewno sa ok bo wymienialem.
Dzieki za porady;)
moze byc cos innego w spray? Bo nie mam akurat do hamulcow, uwaga bo mam LPG :-P
Młody90
Dołączył: 08 Sty 2017 Posty: 84
Wysłany: 2017-01-30, 20:31
Dzisiaj wzialem sie za to ale nie wiele pomoglo,o to co zrobilem
- Sprawdzilem wiazke od TPS - ok
- Pomiar TPS na kablach
Czarno niebieski
0.68 max otwarcie 4.40
Siwo niebieski 4.30 max otwarcie 0.58
- Psikalem dezodorantem w okolicach przepustnicy,zero reakcji.
-Czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego
-Sprawdzenie dolotu
Bylem rowniez u kolesia od Daewoo,nie mial kabla zeby podlaczyc ale powiedzial ze jesli nie wyswietla check to moze byc wiele przyczyn.
-Oczywiscie sprawdzilem bledy ktorych brak
To ze delikatnie przygasaja obroty to juz pisalem ale silnik nie rowno pracuje tak trzesie nim.
Podczas odpalania przygasaja kontrolki,delikatne trudnosci w odpalaniu,czy to moze miec wplyw na te obroty i prace? Cewka impulsatora moze?.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-01-30, 21:23
a zrób 0.6V i zobacz czy się uspokoi. napięcie mierzysz z masą wtyczki, czy z aku ?
w książce masz 0,5V +-0,2V, czyli wg niej łapiesz skrajne dopuszczalne napięcie z tps
Młody90
Dołączył: 08 Sty 2017 Posty: 84
Wysłany: 2017-01-31, 05:34
Dobra tylko na jakich kablach mierzyc bo pisalem wyzej ale dokladnie.nie wiem na jakich juz, czarno -niebieski?.
ustawic na 0.6 na tej srubce przepustnicy? bo nie napisalem -ten gosc co u niego bylem robil cos ta srubka,napewno wykrecal bo ponoc za duzo wkrecona byla. Ale pomiar robilem przed wyjazdem do niego.
Dodatkowo powiedzial ze jakby to nie pomoglo to wywalic egr i wstawic jakas blaszke.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-01-31, 09:40
Młody90 napisał/a:
ustawic na 0.6 na tej srubce przepustnicy?
tak, ta śrubka to zło, ale jak już ktoś kręcił, to może wpadł na podobny pomysł - także i ty pokręć wcześniej sprawdzając napięcie. zawsze możesz "odkręcić" kręcenie do wartości co hmm, była
napięcie inne o 0,1V może powodować falowanie i zwiększone obroty.
między czarnym a niebieskim, i popatrz czy na map sensorze też jest 4,4V, na szarym. napięcie zasilania czujników jest/ma być 5V, także 4,4 jakby mało. str 194
te czarne kropki na schemacie to łączenia przewodów, w lanosie byłyby felerne blaszki.
Młody90
Dołączył: 08 Sty 2017 Posty: 84
Wysłany: 2017-01-31, 18:09
rgre napisał/a:
popatrz czy na map sensorze też jest 4,4V, na szarym. napięcie zasilania czujników jest/ma być 5V, także 4,4
wiesz co , na wiązce z TPS'a było 4.99V więc napięcie jest dobre.
te napięcie 4.4V to było przy max otwartej klapce
wg. tych danych to przy 'stanie spoczynku' powinno być teoretycznie 2 + - 1 więc i te 0.60 jest za mało tak ?
a przy max otwartej 6.5 + - 1 więc jak mi wskazuje 4,4V to też mało .
Oczywiście wg. katalogowych .
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2017-01-31, 18:36
Człowieniuniu - mylisz rezystancję z napięciem
Napięcie na przewodzie sygnałowym TPS-a przy zamkniętej przepustnicy ma wynosić 0,56 do 0,62 V
Ustawiasz je śrubą przepustnicy na zapłonie .I to wszystko.
Młody90
Dołączył: 08 Sty 2017 Posty: 84
Wysłany: 2017-01-31, 18:59
stifff napisał/a:
Człowieniuniu - mylisz rezystancję z napięciem
Napięcie na przewodzie sygnałowym TPS-a przy zamkniętej przepustnicy ma wynosić 0,56 do 0,62 V
Ustawiasz je śrubą przepustnicy na zapłonie .I to wszystko.
tak tak sorki ,kohm a V ,zgadza się,nie zerknąłem dobrze.
Jutro z rana po nocce ogarne to .
Ale jeśli ustawie to a nie będzie dalej OK w co raczej jestem pewny?