X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Problem z ładowaniem pod obciążeniem

Autor Wiadomość
RunnerFromReda

Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 8
Wysłany: 2017-01-16, 12:58   [Lanos] Problem z ładowaniem pod obciążeniem

Witam. Dawno mnie tu nie było i pora wrócić :)

Otóż mam taki problem, kupiłem taki podstawowy miernik do akumulatora i teraz podłączam go pod aku i pokazuje że jest naładowany, zielona dioda 12,6v. Odpalam auto, za pierwszym razem nawet przy panujących mrozach i i pokazuje ładowanie kolejna dioda ładowanie 13,2v, chwilę czekam i zapala się kolejna dioda ładowanie ma poziomie 14,5v. Włączam światła, ładowanie spada do 13,2v. odpalam nawiew powietrza i ogrzewanie tylnej szyby. i ładowania brak, pokazuje tylko zielona dioda od ładowania 12,6v. przygazowuje trochę auto i pokazuje poziom naładowania na 12v albo jeszcze mniej....
Tak samo dzieje się podczas jazdy autem, jadę samochodem, załączam nawiew powietrza, ogrzewanie tylnej szyby i po jakims czasie slychac jak nawiew cichnie, wyłączenie auta spowowuje ze juz go nie odpale ale jak wylacze nawiew i ogrzewanie i bede dalej jechal to aku zachowa swoje naladowanie.

Byłem w zeszłym tyg z tym u mechaniora ale nic nie wykrył. alteranator niby był na stole obciązeniowym i daje rade....

jakies sugestie?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 182 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 22304
Skąd: WT
Wysłany: 2017-01-16, 13:10   

Alternator w pełni sprawny powinien spokojnie podołać takiemu poborowi mocy.
Akumulator sprawny?




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
RunnerFromReda

Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 8
Wysłany: 2017-01-16, 13:32   

Akumulator ma rok ale mógł dostać po dupie bo ze 2x rozładował się do zera
 
 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 182 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 22304
Skąd: WT
Wysłany: 2017-01-16, 13:49   

Zbadaj jeszcze ten element.




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
RunnerFromReda

Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 8
Wysłany: 2017-01-16, 13:52   

A jeszcze pytanie, bo jak samochód był u mechaniora to stwierdził że wypadałoby wymienić bodajże koło pasowe które dostało lekkich luzów na boki.... przez co trochę piszczy pasek.... czy to może mieć jakiś wpływ?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 182 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 22304
Skąd: WT
Wysłany: 2017-01-16, 14:02   

Jeśli pasek naciągnięty jest poprawnie to jedynie może doprowadzić do zerwania się paska z powodu braku jednej płaszczyzny.
Dobrze zająć się sprawą zawczasu.




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
RunnerFromReda

Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 8
Wysłany: 2017-01-16, 14:09   

Czyli koło pasowe jako przyczynę główną można wyeliminować.... Dobra, a czy uszkodzony aku może być przyczyną tych objawów? Czy nie powinno być tak że alternator powinien dać tyle prądy by starczyło na wszystkie urządzenia pracujące w aucie?
 
 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 182 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 22304
Skąd: WT
Wysłany: 2017-01-16, 14:16   

Powinien ale jeśli jest uszkodzony, a może być na wiele sposób, jednym może być taka sytuacja.




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil
Pomógł: 261 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3276
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-16, 14:25   

A jakie napięcie jest na alternatorze? tak żeby od razu wyeliminować kable.

Na dobrą sprawę możesz nawet "nie mieć" akumulatora, ale przy sprawnym altku auto będzie śmigać jakby nigdy nic.
Akumulator przy uruchomionym silniku pełni bardziej rolę bufora, alternator powinien z powodzeniem móc ładować akumulator oraz zapewnić prąd dla odbiorników.

Wwiadomo, wszystko z rozsądkiem, bo jak powłączamy co mamy i będziemy stali w miejscu... może być różnie, zwłaszcza jak doliczymy do tego energię skonsumowaną na rozruch.

Nie mówimy tutaj oczywiście o rozbudowanym systemie CA itd, tylko podstawowych elementach składowych.
 
 
 
sebek1111

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 774
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-16, 18:18   

wid3l3c napisał/a:
A jakie napięcie jest na alternatorze? tak żeby od razu wyeliminować kable.

Na dobrą sprawę możesz nawet "nie mieć" akumulatora, ale przy sprawnym altku auto będzie śmigać jakby nigdy nic.
.


To odlacz i pojezdzij, potem policz straty w postaci uszkodzen urzadzen elektrycznych w aucie.
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2017-01-16, 18:19   

RunnerFromReda napisał/a:
kupiłem taki podstawowy miernik do akumulatora i teraz podłączam go pod aku i pokazuje że jest naładowany, zielona dioda 12,6v. Odpalam auto, za pierwszym razem nawet przy panujących mrozach i i pokazuje ładowanie kolejna dioda ładowanie 13,2v, chwilę czekam i zapala się kolejna dioda ładowanie ma poziomie 14,5v.

Mierniki ledowe nie służą do pomiarów napięć i prądów . Kupiłeś gadżeta którego żaden mechanik nie kupi i oczekujesz dokładności ? Nie tędy droga do sukcesu.
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil
Pomógł: 261 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3276
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-16, 19:01   

sebek1111, przyłóż wiecej uwagi do czytania ze zrozumieniem ;)
Bo nigdzie nawet slowa nie napisalem o uzytkowaniu auta bez fizycznego akumulatora.
 
 
 
Błachu
Grupa Łódzka


Auto: Lanos Evo
Imie: Piotr
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 1087
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2017-01-16, 22:18   

Ja bym sprawdził masę alternatora :)
 
 
Robaszek127


Auto: Getz 1.3 + LPG
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 2363
Skąd: Przedbórz
Wysłany: 2017-01-16, 22:37   

Kup zwykły miernik uniwersalny za 20 - 30zł i zmierz napięcia bezpośrednio na aku i alternatorze. Wtedy wyjdzie czy jest dobrze a jak nie to mogły szczotki się zużyć.
 
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-01-16, 22:56   

koło pasowe co ma luz... :myśli:
no, nieźle się zapowiada
 
 
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt