Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2017-01-18, 08:37 [Nubira II] Chcę kupić duże kombi z LPG
Witam, zamiaruję się z zakupem dużego kombi z mozliwym montażem lubb zamontowanym LPG - pozostało mi przyzwyczajenie po użytkowaniu 4.2 i 2.4 w LPG więc czemu nie?
Czy ew jakies inne modele Daewoo powinny wzbudzić moje zainteresowanie? Szukam czegoś rozsądnie kosztownego w utrzymaniu i serwisie...
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-18, 09:21
Dział służy bardziej do omawiania konkretnych egzemplarzy aniżeli dywagacji o marce.
W DU nic z kopem nie kupisz. W mojej opinii nawet Nubira 2.0 jedzie marnie i jest w huk głośna, na trasy się nie nadaje z uwagi na kiepskie przełożenia i obroty rzędu 4000+ na autostradzie.
Z komfortem nie ma to nic wspólnego.
Jednakże koszty utrzymania są przezabawnie niskie, dotyczy to raczej każdego popularnego Daewoo - jedyny koszt to tarcze kotwicze z tyłu, ale ich ewentualna wymiana to już na dożywocie.
Prędzej auto się rozpadnie z korozji niż trzeba byłoby je wymieniać drugi raz.
Zawias też do stabilnych nie należy, są bardzo miękkie w serii. Wytrzymałość poszczególnych elementów ogólnie na poziomie akceptowalnym (końcówki drążka i sworznie, w swojej nie wymieniałem jeszcze a auto mam od 3 i pół roku) ale tuleje wahaczy to zmora, obecnie to 10 tyś na nowych i na pewno będą do wymiany.
Są na szczęście opcje zastosowania mocniejszych(modzone z audi/ford) lub można wsadzić poliuretany - ale one łamią całe wahacze
Inaczej, nie ma bardzo się co psuć.
Są niby opowiastki o korbach... które lubią chodzić własnymi ścieżkami
Remont silnika to największy problem, trzeba od razu robić kapitalkę od A(góra) do Z(dół) bo inaczej będzie problem, nawet przy UPG.
Korozja progów i maski, a reszta jak to w innych, klocki, tarcze i zaciski (konserwacja by się nie blokowały), wydech, filtry, olej...
Wydatek 500-700zł na naprawę nie jest tragiczny dla mnie, z rdzą i lakierem sobie poradzę, oswietlenie i prosta elelktrykę też sam zrobie (oprócz silnika) A klocki, tarcze i reszta eksploatacyjnych spraw to norma
michok
Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał Pomógł: 49 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 1649 Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-01-19, 16:32
Ogólnie jeżeli jeździsz w trasy to nubira odpada. Jest cholernie głośna i po 2h jazdy masz serdecznie dość wszystkiego.
Tak jak widelec napisał + dodałbym jeszcze korozję kielichów z tyłu -> warto to sprawdzić.
Na zawias albo tuleje pełne albo wahacze od błońskiego. Tuleje poli rozwalają wahacze a nie ma chyba nic gorszego niż koło odjeżdżające Ci przy 120 hm/h w losową stronę.
Rozumiem, że koszt serwisu audi Ci się znudził ;D. Tutaj za ułamek ceny audi wymienisz połowę samochodu.
@Korby.
Historie o korbach to niestety prawda. Nie każdy pilnował wymian co 10-15 tys i lał dobry olej. Niektórzy profilaktycznie (np ja) wymienili panewki i mają spokój.
Tarcze kotwiczne to koszt ok 1000 zł za same części...
Jeżeli szukasz czegoś szybkiego+cichego to niestety w DU nic nie znajdziesz. Może Evanda? Może lacetti?
Autko ma służyć tylko na dojazdy do pracy, ew na większe zakupy lub transport sprzętu jak zdarzy się robota Hałas mi obojętny w sumie, ew wygłusze matami. Audi kosztami spoko, daje rade któryś już rok, ale jednak sedan daje popalić mimo ponad 500l bagażnika nic nie można tam większego wcisnąć bo dziura mała...
wielowahacz w A6 też do odpornych nie należy
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
michok
Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał Pomógł: 49 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 1649 Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-01-20, 10:23
Ja miałem a6 2.5 tdi. Sam wiesz jakie są koszty wspólne (hamulce, zawieszenie itp.).
Jeżeli porównasz koszt utrzymania Audi do DU to niestety audi jest kilka lig wyżej i to widać cenowo (+DU) ale i jakościowo (+Audi).
Zadbaną nubirę kupisz pewnie za ~5k (zadbana z LPG).
No własnie A że będzie to autko do pracy to musi być tanie...Mam na oku ta sztukę, możliwe że jutro lub w przyszłym tyg podjadę tam z znajomym obejrzeć to, na plus są aktualne opłaty i PT co nie jest pewne przy ogłoszeniach...
A przykładowo jaki koszt rozrządu z robocizną przy 2.0 134km?
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-20, 14:58
400 stówy to max za rozrząd kompletny + do tego robocizna - tej nikt Ci nie wyceni z uwagi na lokalizację i "renomę" warsztatu.
Problem jest jeden... umiejętny montaż, i prawidłowe sprawdzenie paska, czy ten jest odpowiednio napięty.
http://daewooforum.pl/temat78316.html - w razie czego odsyłam za w czasu po szczegóły.
Koniecznie jak będziecie brać na jazdę testową to zweryfikujcie jak auto zachowuje się przy dodawaniu i puszczaniu gazu - czy nie pływa na boki, jeżeli tak, tuleje do wymiany.
Warto ABS przetestować, gdzieś na piasku, czy prawidłowo reaguje. W 2.0 najważniejsze stuki z silnika...
Dobrze byłoby uprzedzić właściciela by auto było zimne i obadać jak zachowuje się po przełączeniu na LPG i ogólną reakcję na pedał gazu.
Nie dajcie sobie wmówić "panie wystarczy wyregulować"
Obejrzyjcie pokrywę zaworów, czy nie ma wycieków od strony cewki zapłonowej.
Z tyłu rdzewiejących kielichów nie zobaczycie bez zdejmowania tapicerki - może właściciel się zgodzi.
Poduszki przednich kolumn też warto obejrzeć czy nie są wypchane, wymiana 100zł za stronę + poducha ~60, a trzeba całą kolumnę zrzucać.
Zobaczcie z ciekawości wahacze, czy mają sworznie przykręcane czy nitowane (nity są oryginalnie)
Modzel Grupa Mazowiecka
Imie: Marcin Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 1045 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-21, 18:38
camel87 napisał/a:
przykładowo jaki koszt rozrządu z robocizną przy 2.0 134km?
Mi za 1.6 wyszło 800zł kpl rozrząd z pompą + płyn chłodniczy
73!
michok
Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał Pomógł: 49 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 1649 Skąd: Góra + Wsch
Wysłany: 2017-01-22, 17:51
Modzel No to ładnie przepłaciłeś...Rozrząd max 350 zł jak napisał widelec (mówimy o częściach SKF/INA itp.).
Także wychodzi, że u Ciebie robocizna to kolejne 400zł + jeszcze płyn.
Powiedz co to za warsztat, będzie przynajmniej wiadomo gdzie który omijać szerokim łukiem...
@Widelec a jak podjedzie na podnośnik nie będzie widać?
Zawsze można głośnik wykręcić z tyłu i wtedy będzie wszystko jak na tacy .
Jak cos to naprawa wynosi zazwyczaj od 100-300 zł za stronę.
Modzel Grupa Mazowiecka
Imie: Marcin Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 1045 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-22, 18:04
michok, Ten z polecanych na forum. Ile wy płaciliście za wymianę?
73!
michok
Auto: Nubira II Kombi CDX 2.0+LPG
Imie: Michał Pomógł: 49 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Wrz 2012 Posty: 1649 Skąd: Góra + Wsch
Niestety nie pamiętam bo to było 3 lata temu ale 450 zł za robociznę to kwota zdecydowanie za duża. Jeszcze 300 zł na Warszawę był przełknął ale 400-450?
@camel87
Jaki silnik miałeś w A6?
jeżeli potrzebujesz typowego woła roboczego to chyba nic lepszego w cenie nubiry nie znajdziesz ;].
Sprawny samochód za 3500-4000 zł? Poza tym w tej nubie która pokazałeś są soczewki co nie jest zbyt spotykane. Dają więcej światła i to widać i czuć. Kiedyś jechałem (przez przypadek) z jedną lampą i świeciła podobne to zwykłych h4.
W A6 mam 2.4 ALF więc rozrząd rzędu 800-900zł wychodzil mnie tj części ok 600-650 i robocizna reszta (wymiana rozrządu + filtry paliwa i olej jak już był na kanale)
Soczewki jak są wypalone odbłyśniki sa bardzo problematyczne, ale w razie co założe biksenony na ori soczewkach hella/koito i bbędzie luks (spryski się doda, samopoziom...mało kto ma sprawny o ile ma...)
Wół może nie, aż tak harować nie będzie ale typowo użytkowy klocek co i do pracy zawiezie i komple sprzetu na impreze też (jak się tacha 2-4kolumn plus resztę gratów to cóż...a6 dużo za mało ładowna...kumpel omegą przywiozł mi 4 subbasy gdzie do mojego nie wszedł by ani jeden...)
Modzel Grupa Mazowiecka
Imie: Marcin Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 1045 Skąd: Warszawa