Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Prześledziłem stos postów i podrukowałem najważniejsze. Dla uzupełnienia swojej wiedzy proszę wyprostować moje pytanie.
- sprawdziłem masę silnika (bez niej rozrusznik z resztą by nie kręcił)
- przeanalizowałem skrzynkę bezpieczników kabina/maska.
- sprawdziłem świece, iskrę (piękna duża iskra), przewody
- paliwo jest podawane na każdy cylinder, nie ma uszkodzeń na tłokach cylindrów (kamera endoskopowa)
- pominąłem pseudo alarm, obwód alarmu zwarty na nowo (przerywał przewód żółto-czarny pod lewym plastikiem podnóżka)
Nie mogę odpalić samochodu. Próbowałem wyciągnąć licznik (nie zapala się kontrolka check przed zapłonem i rezerwa ) ---- ale łapie mnie linka. Prościej jest odczepić ze skrzyni i wyciągnąć z licznikiem, czy wsadzać nachalnie łapę za licznik i wyciągnąć?
Namierzyłem złącze diagnostyczne i trzy magiczne piny obok siebie ABC, zewrę A i C jak już kontrolka będzie świecić.
Objaw w sumie jest taki - ze samochód próbuje odpalić. Jednakże jeżeli już tam załapie to momentalnie gaśnie (przy tym poszarpie silnikiem -uczucie dopalania paliwa).
Może jest ktoś z powiatu Wodzisławskiego, Jastrzębskiego - kto by użyczył w celach testowych aparat i wykonania próby rozruchu na swoim pewnym aparacie?
Czy macie na forum jakiś manual ale nie serwisowy oficjalny, który pozwoli zdiagnozować czujniki silnika, czujnik optyczny, ich oporności ew przejścia?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
krzysiek02 [Usunięty]
Wysłany: 2017-01-26, 20:12
Ja bym sprawdził świece i przewody. Miałem podobne objawy jak Ty. Gdy samochód postał dłużej na zewnątrz po za garażem tez nie mogłem go odpalić. Odpalał tylko z po pychu.
kolega nie czytał postu - świece, kable sprawdziłem, skok iskry jak i kolor
krzysiek02 [Usunięty]
Wysłany: 2017-01-27, 07:30
illitum napisał/a:
kolega nie czytał postu - świece, kable sprawdziłem, skok iskry jak i kolor
W jaki sposób sprawdziłeś te przewody?
Wasylek Topik
Auto: FSO Matiz 2006 Pomógł: 156 razy Wiek: 55 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1332 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-27, 08:56
Objawy mogą też sugerować problem z immobilizerem- kontrolka gaśnie po włączeniu stacyjki?
Co do poradnika- w 2004r wyszła broszurka dosyć dokładnie rozkminiająca wszystkie czujniki, szukaj w sieci PDFa pod tytułem "Matiz - diagnozowanie układów sterujących pracą silnika". Choćby TUTAJ
Teraz o liczniku- rozumiem, że chcesz sprawdzić żarówkę Check?
Żeby wyciągnąć licznik (odpiąć od niego linkę prędkościomierza) polecam odkręcić drugi koniec linki od skrzyni biegów i wsunąć trochę bardziej linkę do kabiny- wtedy licznik wysunie się na tyle, że będzie do niego swobodny dostęp od tyłu. Sprawa byłaby banalna, ale do tego trzeba wyjąć akumulator żeby wsadzić tam rękę a i tak dostęp do nakrętki linki jest to trochę "na macanego".
Dotarcie ręką do licznika od dołu jest bardzo problematyczne, daje się do wtyku linki dotknąć, ale nie sposób go mocno chwycić. To trudne, bo od dołu mamy sporą blachę z jednym otworem, właśnie na linkę- zobacz moje zdjęcie z wymiany deski:
kolega nie czytał postu - świece, kable sprawdziłem, skok iskry jak i kolor
W jaki sposób sprawdziłeś te przewody?
w elektryce jest tzw pojęcie izolacji kabla oraz jego wewnętrznej rezystancji
co do rezystancji firma ngk mówi o górnych granicach oporności poszczególnych rodzai kabli
Kod:
Przewody zapłonowe z rdzeniem miedzianym: 1 do 6,5 kohm
Przewody reaktancyjne i z opornikiem węglowym: Wartość oblicza się mnożąc oporność na metr przez długość przewodu plus zakres tolerancji
Przewody zapłonowe z indukcyjną opornością bierną: Oporność może tutaj wynosić 2,2 kohm do 8 kohm.
Przewody zapłonowe z opornikiem węglowym: Oporność na 1 m przewodu wynosi 10 kohm do 23 kohm
stan izolacji trudniej sprawdzić, bo trzeba zwilżyć kabel z zewnątrz , następnie nawinąć ekran zewnętrzny i zrobić pomiar między żyłą roboczą a ekranem, jeżeli stan będzie bardzo niski - może świadczyć o przebiciu przewodu bądź jego starości co daje następstwa przebić
z kolei instrukcja przesłana przez Wasylek mówi podobnie
Kod:
. Sprawdzić stan paska rozrządu, stan i oporność przewodów wysokiego napięcia (5 kΩ)
wasylek napisał/a:
.
dzięki za podsunięcie serwisówki, tą co znalazłem na chomiku różni się od tej bagatelnie, a co do immo zachowuje się normalnie zgodnie z instrukcją
udało się dojść do śruby która była wbrew pozorom ogólnie widoczna , odkręcenie oczywiście nierealne bez małej grzechotki, linka wyciągnięta, żarówka sprawdzona (co podziw po ponownym wkręceniu check zapalał się) jednakże nie wystukał żadnych błędów poza standardowym informującym o klimie 1500
czyli zostanie wróżenie z fusów tj wachlowanie serwisówki