Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2017-01-27, 01:10 [Leganza] Wentylatory i check
Witam otóż w mojej leganzie jak załapie temperatury delikatnie faluja obroty zapala się chęci i obroty utrzymują się na 1500 obr/min w dodatku martwi mnie to że się grzeje wentylatory się włączają nawet na szybki bieg jeśli samochód chwilę postoi w dodatku temperatury na dworze są blisko 0 na wskazowce mam około połowy a wentylatory się włączają co i raz nawet na szybki bieg dzisiaj jak wyłączył się wentylator otworzyłem zbiornik wyrownawczy delikatnie i po chwili w niego płyn zaczął się lać a wentykatory znowu zaczęły chodzić pełną parą a wskazówka nie wariuje są drobne wahania co i raz ale więcej jak jak połowy nie przekracza w takim razie posuty wskaźnik że wentykarory się włączają na wysoki bieg a wskazówka jest na połowie ? Jest powód do niepokoju ?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
marcel2000 marcel2000
Auto: Lanos 1,6 16V Pomógł: 63 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 639 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-27, 01:33
Czujnik temperatury ale ten co idzie na komputer możliwe że świruje i przez to też obroty mogą falować bo mieszanka jest nieprawidłowa, a wentylatorowi oczywiście może kazać się niepotrzebnie załączać.
Oczywiście ten drugi czujnik od wskaźnika jak i sam wskaźnik też mogły ulec uszkodzeniu.
W każdym bądź razie problemu nie bagatelizuj i trzeba to zdiagnozować.
HANSuuu1
Auto: Leganza
Imie: Kuba Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2016 Posty: 105 Skąd: okolice Chrzanowa
Wysłany: 2017-01-27, 06:37
pod cewką zapłonową masz dwa czujniki ten po prawej jak sie nie mylę jest od wskaźnika temp. a ten po lewej od wentylatorów u mnie był podobny problem z obrotami i wymieniłem obydwa więc nie powiem Ci który był winien ale auto teraz nie faluje na obrotach i krócej chodzi na ssaniu, u mnie problemu z wentylatorami nie było.
lanser
Dołączył: 18 Maj 2015 Posty: 323
Wysłany: 2017-01-27, 10:35
Wymienialem termostat może grzeje się od tego termostatu ale wskazówka jakiś drastycznych temperatur nie pokazuje więc chyba nic nie powinno się stać ?
marcel2000 marcel2000
Auto: Lanos 1,6 16V Pomógł: 63 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 639 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-27, 10:36
tak,jeżeli jest sprawny czujnik od wskaźnika i sam wskaźnik, ale ufać zupełnie nie można.
Oczywiście najbardziej podejrzewam czujnik temperatury idący do sterownika (ECM).
Koszt śmieszny bo i za 15 zł. można chyba dostać oryginał, tylko z założeniem może być gorzej jeśli masz DOHC (tak przypuszczam/sugeruję się silnikiem Lanosa, gdzie dostęp pod kolektorem ssącym nie jest komfortowy biorąc się za to od góry)
Nowy termostat też może powodować że szybciej się nagrzewa, a co za tym idzie i szybciej mogą się załączyć wentylatory, ale jeżeli jednocześnie wystąpiły oba objawy jak wczesne załączanie się wentylatorów i falowanie obrotów lub ich wysoka wartość to próbowałbym zbadać/wymienić ten czujnik.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
lanser
Dołączył: 18 Maj 2015 Posty: 323
Wysłany: 2017-01-27, 12:07
Termostat wymieniałem z miesiąc temu i było ok może teraz cieplej jest na dworze i takie objawy
marcel2000 marcel2000
Auto: Lanos 1,6 16V Pomógł: 63 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 639 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-27, 12:14
Nie piszesz już czy oba objawy były jednocześnie, więc rozumiem że nie jesteś pewien.
To przynajmniej spróbuj zresetować i zaprogramować wolne obroty i może coś się polepszy by nie falowały i tak wysoko nie były.
Przyczyn takiego zachowania można szukać w krokowcu,czujnikach, elektryce, lewym powietrzu i wielu, wielu innych...
W każdym bądź razie jednocześnie pojawiające się powyższe objawy mogą zawężać poszukiwania do czujnika temperatury (na ECM) i zwróć na to uwagę.
lanser
Dołączył: 18 Maj 2015 Posty: 323
Wysłany: 2017-01-27, 13:27
Właśnie mam mocno dokrecone klemy dzisiaj podjadę kluczyk kupię ,bo w mieszkaniu w Toruniu nie mam niestety narzędzi a mam mało czasu na jazdy po sklepach, chyba że wyjmę bezpiecznik ale który to był ?
HANSuuu1
Auto: Leganza
Imie: Kuba Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2016 Posty: 105 Skąd: okolice Chrzanowa
Wysłany: 2017-01-27, 20:09
Zamiast ściągać klemy nie łatwiej wyciągnąć bezpiecznik od komputera
lanser
Dołączył: 18 Maj 2015 Posty: 323
Wysłany: 2017-01-27, 21:40
Wyciągnąłem klemy check się nie zapala ... zauważyłem że więcej pali wlalem na test za 20 zł LPG i przejechalem tylko 20 KM ;o możliwe że przez te wyższe obroty tyle paliła ? ;o check aby się palił na postoju ... teraz obroty są na jakieś 900 jak wcześniej spalanie zmaleje czy gazowbjka szukać ? Albo gaz mi się wyłącza