X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Leganza] Wentylatory i check

Autor Wiadomość
lanser

Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 323
Wysłany: 2017-01-27, 01:10   [Leganza] Wentylatory i check

Witam otóż w mojej leganzie jak załapie temperatury delikatnie faluja obroty zapala się chęci i obroty utrzymują się na 1500 obr/min w dodatku martwi mnie to że się grzeje wentylatory się włączają nawet na szybki bieg jeśli samochód chwilę postoi w dodatku temperatury na dworze są blisko 0 na wskazowce mam około połowy a wentylatory się włączają co i raz nawet na szybki bieg dzisiaj jak wyłączył się wentylator otworzyłem zbiornik wyrownawczy delikatnie i po chwili w niego płyn zaczął się lać a wentykatory znowu zaczęły chodzić pełną parą a wskazówka nie wariuje są drobne wahania co i raz ale więcej jak jak połowy nie przekracza w takim razie posuty wskaźnik że wentykarory się włączają na wysoki bieg a wskazówka jest na połowie ? Jest powód do niepokoju ?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
marcel2000
marcel2000

Auto: Lanos 1,6 16V
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 639
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-27, 01:33   

Czujnik temperatury ale ten co idzie na komputer możliwe że świruje i przez to też obroty mogą falować bo mieszanka jest nieprawidłowa, a wentylatorowi oczywiście może kazać się niepotrzebnie załączać.

Oczywiście ten drugi czujnik od wskaźnika jak i sam wskaźnik też mogły ulec uszkodzeniu.

W każdym bądź razie problemu nie bagatelizuj i trzeba to zdiagnozować.
 
 
HANSuuu1

Auto: Leganza
Imie: Kuba
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 105
Skąd: okolice Chrzanowa
Wysłany: 2017-01-27, 06:37   

pod cewką zapłonową masz dwa czujniki ten po prawej jak sie nie mylę jest od wskaźnika temp. a ten po lewej od wentylatorów u mnie był podobny problem z obrotami i wymieniłem obydwa więc nie powiem Ci który był winien ale auto teraz nie faluje na obrotach i krócej chodzi na ssaniu, u mnie problemu z wentylatorami nie było.
 
 
lanser

Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 323
Wysłany: 2017-01-27, 10:35   

Wymienialem termostat może grzeje się od tego termostatu ale wskazówka jakiś drastycznych temperatur nie pokazuje więc chyba nic nie powinno się stać ?
 
 
marcel2000
marcel2000

Auto: Lanos 1,6 16V
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 639
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-27, 10:36   

tak,jeżeli jest sprawny czujnik od wskaźnika i sam wskaźnik, ale ufać zupełnie nie można.

Oczywiście najbardziej podejrzewam czujnik temperatury idący do sterownika (ECM).

Koszt śmieszny bo i za 15 zł. można chyba dostać oryginał, tylko z założeniem może być gorzej jeśli masz DOHC (tak przypuszczam/sugeruję się silnikiem Lanosa, gdzie dostęp pod kolektorem ssącym nie jest komfortowy biorąc się za to od góry)

Nowy termostat też może powodować że szybciej się nagrzewa, a co za tym idzie i szybciej mogą się załączyć wentylatory, ale jeżeli jednocześnie wystąpiły oba objawy jak wczesne załączanie się wentylatorów i falowanie obrotów lub ich wysoka wartość to próbowałbym zbadać/wymienić ten czujnik.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
lanser

Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 323
Wysłany: 2017-01-27, 12:07   

Termostat wymieniałem z miesiąc temu i było ok może teraz cieplej jest na dworze i takie objawy
 
 
marcel2000
marcel2000

Auto: Lanos 1,6 16V
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 639
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-27, 12:14   

Nie piszesz już czy oba objawy były jednocześnie, więc rozumiem że nie jesteś pewien.
To przynajmniej spróbuj zresetować i zaprogramować wolne obroty i może coś się polepszy by nie falowały i tak wysoko nie były.
Przyczyn takiego zachowania można szukać w krokowcu,czujnikach, elektryce, lewym powietrzu i wielu, wielu innych...
W każdym bądź razie jednocześnie pojawiające się powyższe objawy mogą zawężać poszukiwania do czujnika temperatury (na ECM) i zwróć na to uwagę.
 
 
lanser

Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 323
Wysłany: 2017-01-27, 13:27   

Właśnie mam mocno dokrecone klemy dzisiaj podjadę kluczyk kupię ,bo w mieszkaniu w Toruniu nie mam niestety narzędzi a mam mało czasu na jazdy po sklepach, chyba że wyjmę bezpiecznik ale który to był ?
 
 
HANSuuu1

Auto: Leganza
Imie: Kuba
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 105
Skąd: okolice Chrzanowa
Wysłany: 2017-01-27, 20:09   

Zamiast ściągać klemy nie łatwiej wyciągnąć bezpiecznik od komputera
 
 
lanser

Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 323
Wysłany: 2017-01-27, 21:40   

Wyciągnąłem klemy check się nie zapala ... zauważyłem że więcej pali wlalem na test za 20 zł LPG i przejechalem tylko 20 KM ;o możliwe że przez te wyższe obroty tyle paliła ? ;o check aby się palił na postoju ... teraz obroty są na jakieś 900 jak wcześniej spalanie zmaleje czy gazowbjka szukać ? Albo gaz mi się wyłącza
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt