Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2017-01-28, 15:41 [Lanos] 1.6 16v obroty - kod 35
Witam.
W pierwszym tygodniu października lanos mi wariował na jałowym ok. 1600rpm, cheak engine.
Wyczyściłem przepustnice, krokowy, posprawdzałem kable w krokowca, czyjnika polozenia przepustnicy (mam lpg i jest kabelek dolutowany). Uspokoiło sie. Nie resetowałem komputera.
Spokój miałem ponad 3miesiace.
Zaczeły sie cyrki, obroty rosły.
Wyczyściłem ponownie przepustnice i kroka, zabezpieczyłem ponownie kabelek od lpg. Wróciło do normy. Zrobiłem sobie wycieczke do sklepu tak z 8 km i wszystko idealnie. Tego samego dnia odpalam, 1km przejechałem, obroty 1600rpm, check engine. Jak mu sie obroty zbije przy ruszaniu to tak 4sec trzyma te 900rpm i wraca na wysokie.
Dodam ze sruba przy przepustnicy nosi slady kombinerek badz podobnego narzedzia, sadze ze to poprzedni wlasciciel lub gazownik. W pazdzierniku ja minimalnie wykrecilem (skłonil mnie do tego jeden z tematow na forum) i efekt byl pozytywny, teraz nie ruszalem.
Co moge zrobic?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Popmean Grupa Łódzka Koordynator
Auto: Lanos
Imie: Michał Pomógł: 69 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 3562 Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-28, 17:08
Jak ci sie swieci check to zacznj od zczytania bledów. Byc moze masz problem z ktoryms czujnkiem i podlewa paliwem, lub nieszczelnosc jest w kolektorze dolotowym lub wezach podcisnienia i lapie lewe powietrze.
Pomeczylem lanosa jeszcze i efekt jest zaden.
Lewego powietrza nie znalazlem zadnego.
Wiazce to wiecej szkody moglem zrobic bo nawet przytartej izolacji nie znalazlem, meczylem wtyczki, zlaczki, kostki. Te karbowane kondonki sa denerwujace.
Na sciaganie wezykow reagowal wiec bylo szczelnie.
Wiekszosc czasu byl odpalony, to sie nawet i nagrzal, przepustnica mu obroty nabijalem no i wezykami a on po wracal na te cudowne 900rpm
To wszystko odbywalo sie bez resetowania kompa.
Wyczysc gniazdo i trzpien (trzpienia nie ruszaj bo popsujesz silnczek) silniczka krokorego w przepustnicy.
Potem odlacz akumulator na 5 minut.
Po podlaczeniu akumulatora i zamontowaniu wyczyszczonego silniczka, przekrecasz na kontrolki stacyjke (nie odpalasz) na 15 sekund. Wylaczasz stacyjke na 15 sek, znowu na kontrolki na 15 sek, i zapalasz auto i w droge. Bez tej sekwencji stacyjka, obroty zawsze wariuja w czasie jazdy.
Edit:
Doczytalem, ze juz czysciles, to moze ruszales trzpien i teraz krokowiec sie zacina, jesli sekwencja stacyjka i reset nie pomoga, a blad 35 powroci to nie pozostaje Ci nic innego jak wymiana krokowca.
Te 15sec no ok, ale czemu bez tego rutualu odpalania i czekania do nagrzania?
Bo nic to nie daje, wystarczy krecenie stacyjka, nic poza tym. Szkoda czasu i paliwa na ta bzdure.
Poprostu krokowy musi przejechac sie w dwa polozenia, (przed odpalaniem i wylaczony silnik) wyraznie to slychac w kabinie, inaczej podczas jazdy dzieja sie cuda z obrotami, albo wieszaja sie na za wysokich albo prawie gasnie na dojezdzie do skrzyzowan.
Sprobuj tego co pisze, nic Cie to nie kosztuje. Jak nie pomoze to wymien krokowca, bo w koncu taki blad ci wyskakuje. Po wymianie znowu reset wedle mojego sposobu.
marcel2000 marcel2000
Auto: Lanos 1,6 16V Pomógł: 63 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 639 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-31, 18:51
Radny napisał/a:
Te 15sec no ok, ale czemu bez tego rutualu odpalania i czekania do nagrzania?
Moim zdaniem jednak warto z całym rytuałem.
Samo przekręcanie kluczyka spowoduje, że po prostu wysunięcie trzpienia krokowca się skalibruje.
Dalsze czynności prawdopodobnie by krokowiec był odpowiednio skalibrowany w całym zakresie temperatury na wolnych obrotach i odpowiednio do obciążenia (trochę napięcia mogą się różnić w momencie załączania czegoś i ECM chyba też musi się tego nauczyć).
W każdym bądź razie jak sam robiłem na chybcika by uspokoić tylko obroty i samym przekręcaniem kluczyka to szybko ustawienia się rozjeżdżały, czasem za jakiś czas się samo nastawiło, ale nie od razu. Natomiast po pełnym programowaniu efekt był natychmiastowy i na pewno dłużej trzymało nastawy. Jednakże jeśli często musisz regulować to go wymień bo prawdopodobnie zacina się.
A oto rytuał który ja zawsze stosuję (oczywiście silnik w pełni zimny):
-wpierw reset klemą lub bezpiecznik F5 w kabinie na min.30 sekund odpiąć
-stacyjka na ON na 5 sek.
-stacyjka na ACC na 5 sek.
-stacyjka na ON na 5 sek.
-odrazu START
-rozgrzać na full i nie ruszać pedału gazu
-dodatkowo jeśli jest klima po rozgrzaniu włączyć na 10 sek. i wyłączyć na 10 sek. i ponownie na 10 sek. włączyć i na 10 sek. wyłączyć
-można wyłączyć silnik
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2017-01-31, 19:03
sebek1111 napisał/a:
Radny napisał/a:
Te 15sec no ok, ale czemu bez tego rutualu odpalania i czekania do nagrzania?
Bo nic to nie daje, wystarczy krecenie stacyjka, nic poza tym. Szkoda czasu i paliwa na ta bzdure.
Poprostu krokowy musi przejechac sie w dwa polozenia, (przed odpalaniem i wylaczony silnik) wyraznie to slychac w kabinie, inaczej podczas jazdy dzieja sie cuda z obrotami, albo wieszaja sie na za wysokich albo prawie gasnie na dojezdzie do skrzyzowan.
Sprobuj tego co pisze, nic Cie to nie kosztuje. Jak nie pomoze to wymien krokowca, bo w koncu taki blad ci wyskakuje. Po wymianie znowu reset wedle mojego sposobu.
co Ty za pierdoły opowiadasz ? nie po to jest procedura programowania żeby tego nie robić
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw