Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2017-02-04, 15:47 [Nubira] Pomocy 1.6 99r OGRZEWANIE
Cześć wszystkim. Mam problem i mechanik nie dał rady temu podołać więc może ktoś miał podobny problem. Więc...mam nubire 1.6 1999r. Kombi. Mam problem z ogrzewaniem otóż nie działa. Nadmuch jest nagrzewnica jest dobra termostat wymieniony podciśnienia działają nie leci ciepłe powietrze i nie rozumiem dlaczego płyn wymieniony na nowy wszystko wyplukalem i nic cały czas zimno leci może miał ktoś podobpodobny problem ? Czekam na jakieś wskazówki (
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2017-02-04, 20:03
Krzysztofstw napisał/a:
nagrzewnica jest dobra
Jaka podstawa tegoż twierdzenia ? w 17 letnim samochodzie. !
Poza tym za mało danych
Np. - temp. przewodów gumowych nagrzewnicy.
Czy jest klimatronic ?
Nagrzewnica jest ok bo rury są ciepłe wychodzace z niej. Temperatura jest taka jak powinna być czyli płyn ciepły rury też . Nie ma klimy.
Po za tym była czyszczona oraz mechanik zareczal ze jest dobra więc wszystko na to wskazuje mogę jutro wymienić ale nie wiem czy ma to sens
[mifcia] na przyszłość skorzystaj z opcji edycji opcji edycji postów na forum, scaliłam
Prezes mp79
Auto: posiadam
Imie: :niny Pomógł: 114 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 3550 Skąd: z Piątnicy, bo skąd
Wysłany: 2017-02-05, 07:29
Nie wspomniałeś o zaworze nagrzewnicy i cięgnie tego zaworu...
Sprawdź, czy zawór działa (tzn. czy nie jest zablokowany) oraz cięgno - czy nie jest pęknięte i czy w ogóle jest dobrze przykontrowane do zaworu, bo może szukasz problemu nie tam, gdzie trzeba.
A ten zawór gdzie jest ? I jak to sprawdzić ? Ciegno? Chodzi o linkę którą przeznaczamy ciepło/zimno tak ? To jeśli chodzi o nią to nawet zdemontowalem schowek i nawet zrobiłem jak narazie "na stałe" naciegnieta linkę i nic...
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-02-05, 11:10
odpal i nie włączając dmuchawy daj zagrzać się silnikowi, jak się rozgrzeje do wskazówki przed połową skali wskaźnika, włącz dmuchawę na 1 bieg. poleci ciepłe powietrze ?
Krzysztofstw napisał/a:
Nagrzewnica jest ok bo rury są ciepłe wychodzace z niej. Temperatura jest taka jak powinna być czyli płyn ciepły rury też .
z małym przepływem przez nagrzewnicę będą ciepłe - ale czemu nie są gorące ?
znajdź sobie jak wygląda grzejnik nagrzewnicy, albo spójrz na chłodnicę. co będzie jak hmm, ciepły płyn będzie przepływał 1/10 tego co mógłby przepływać pełną mocą ogrzewając 10/10 przestrzeni grzejnika ? taka analogia do zapowietrzenia, 1/10 płynu, 9/10 powietrza - mułu zalegającego nagrzewnicę.
odkręć trochę kran z ciepłą wodą, wylewka-rurka z której leci woda zrobi się ciepła, pomimo że nie odkręciłeś na 100% kranu ?
te sprawdzanie tylko mówi nam że przepływ płynu jeszcze jest, ale nie mówi jak jest duży, a od tego zależy czy zimne powietrze ogrzeje się od grzejnika nie ochładzając go nadmiernie - bo schłodzony grzejnik nie nagrzeje zimnego powietrza przez niego przelatującego.
Dziś wsiadam do auta i odpalam stoi sobie z dobra godzinę w garażu no i coś dziwnego bo w zbiorniczku wyruwnawczym jest zimny płyn oraz wszystkie przewody od niego są zimne...od nagrzewnica lewy jest letni a prawy ciepły ale nie są gorące jak przed tem...
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-02-05, 11:27
a to wskazuje na otwarty termostat.
co ze wskazówką i temperaturą chłodnicy i samego silnika ?
Normalnie nie wierzę...wczoraj zbiorniczek był na maxa w płynie zalany a teraz otwieram i pusto :0 gdzie sie podział płyn ?! Poziom oleju jest ok więc nie mam pojęcia dodałem płyny jest dobrze tak jak powinno być ale nie leci nadal ciepłe powietrze...
remol71, jak to nagrzewnica nie ma zaworu ? Musi przecież mieć chyba że sie mylę
Prezes mp79
Auto: posiadam
Imie: :niny Pomógł: 114 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 3550 Skąd: z Piątnicy, bo skąd
Wysłany: 2017-02-05, 12:15
Krzysztofstw napisał/a:
gdzie sie podział płyn ?!
Odepnij najgrubszy przewód i zobacz, czy króciec jest cały. On może przepuszczać tak, że płynu ubywa szybko, choć niezauważalnie.
Teoretycznie może to być też wina uszczelki pod głowicą; dla mnie osobiście mało prawdopodobna.
Podobnie jak teza o braku zaworu nagrzewnicy. No to co niby uruchamia nagrzewnicę - termostat?! Po co w takim razie pokrętło temperatury?
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-02-05, 12:53
Krzysztofstw napisał/a:
Musi przecież mieć chyba że sie mylę
no, mylisz się.
Krzysztofstw napisał/a:
bo w zbiorniczku wyruwnawczym jest zimny płyn oraz wszystkie przewody od niego są zimne
Krzysztofstw napisał/a:
wczoraj zbiorniczek był na maxa w płynie zalany a teraz otwieram i pusto
w ten sposób to będziesz dłuuugo szukał usterki. raz PISZESZ że jest płyn, raz że nie ma, co Ci się jeszcze WYDAJE ?