Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Kondensatory elektrolityczne. Czyli elementy elektroniczne ktore wystepuja w kazdym praktycznie uzadzeniu elektronicznym.
Czesto wskazniki, szaleja przez starzenie sie kondensatorow i to nie tylko w lanosie. Jako ze dlubanie w liczniku lanosa jest nie oplacalne, trzeba poprostu podstawic drugi i zobaczyc czy jest poprawa, jesli tak wymienic.
Chociaz ja na miejscu autora poprostu dalbym sobie spokuj z szukaniem tak blachej awarii, ktorej tak naprawde nie ma.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-02-08, 20:40
ale ich tam nie ma. są dwa rezystory i dioda.
marcel2000 marcel2000
Auto: Lanos 1,6 16V Pomógł: 63 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 639 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-08, 20:53
Co do zegarów, to obrotomierze lubią skakać/zacinać się i śrubki wystarczy czasem poprawić, ale czy podobnie bywa z temperaturowym...
sebek1111 napisał/a:
Chociaz ja na miejscu autora poprostu dalbym sobie spokuj z szukaniem tak blachej awarii, ktorej tak naprawde nie ma
Niby nic wielkiego, ale jakiś ubytek płynu kiedyś odnotował i ciągle obroty mu się rozregulowują, więc pewnie tym bardziej go nurtuje i ten temat.
W sumie można poczekać co będzie dalej aniżeli może niepotrzebnie kolejne koszta, jak już uważasz Tomasz87. Chyba coś więcej już trudno doradzić.
Tomasz87
Auto: Daewoo Lanos 1.5 16V
Imie: Tomasz Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 289
Wysłany: 2017-02-08, 21:22
sebek1111, nie nie wymieniałem tej obudowy, stwierdziłem że sam termostat wystarczy, a obudowa może mieć aż taki wpływ oglądałem ją dzisiaj wyczyściłem z silikonu posprawdzałem czy nie jest gdzieś popękana, wygląda dobrze. Może nie chodzi mi o to że mi te wahania przeszkadzają tylko coś musi mieć na to wpływ nic nie dzieje się bez przyczyny no i się martwię o swojego Lanoska .
Może faktycznie bym sprawdził na szrocie licznik jak by mieli . Czujnik temperatury też sprawdzę w takim razie. Tak poza tym auto chodzi bez problemów nie traci na mocy, ma przyspieszenie jakie miał nic innego nie zauważyłem żeby się działo płyny nie znikają. Z przełączaniem na LPG jeszcze nie zrobiłem zaraz po naprawie problemu z obrotami pojawił się właśnie ten ze wskazówką temperatury i tym się na razie zająłem, radze sobie z tym tak że dłużej go przytrzymuje na gazie i nie gaśnie ale to zrobię też na pewno w najbliższym czasie . Niby błahostka ale czasami poważna awaria zaczyna się od błahostki tym bardziej to moje pierwsze auto wiec wszystkie można powiedzieć nieprawidłowości mnie martwią (może przewrażliwienie)
rgre, doświadczenie z wykręcaniem licznika już mam wiec mogę posprawdzać tam przewody i śrubki wszystko co jest czy jest ok . Właśnie nie mam jak co kolwiek tak posprawdzać ani garażu ani kanału jedynie mechanik . Może podjadę gdzieś do mechanika i mi posprawdza te rzeczy o których piszecie. Tak dolewałem płynu w między czasie.
Jutro sprawdzę czy te grube węże robią się ciepłe od razu czy dopiero jak się nagrzeje silnik, a jak w ogóle powinno być .
marcel2000, a jak odczytać jaką temperaturę dostaje ECM :P u jakiegoś mechanika ?
Tak właśnie na początku stycznia pierwszy raz ubyło mi płynu no gdzieś z 500ml, miałem na max i nagle spadło na pomiędzy min,max.
Ok i tak dziękuje Panowie za udział w temacie i porady zrobię tak że jeszcze zrobie ten test na spaliny w płynie chłodzącym zawsze to jakaś informacja dla mnie i nie wiele kosztuje, również postaram się te czujniki posprawdzać, jak nie dam sobie z tym rady uderzę do mechanika, licznik też sprawdzę. Proszę o nie zamykanie tematu zobaczymy co się będzie jeszcze działo i jak coś będę informował w temacie
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
marcel2000 marcel2000
Auto: Lanos 1,6 16V Pomógł: 63 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 639 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-08, 22:20
Tomasz87 napisał/a:
marcel2000, a jak odczytać jaką temperaturę dostaje ECM u jakiegoś mechanika ?
Można próbować miernikiem rezystancję czujnika sprawdzać pomiędzy 2 pinami w momencie gdy wskazówka opada (jak będzie się gwałtownie zmieniać to wiadomo że i temperatura się gwałtownie zmienia, jest do tego też tabela zależności rezystancja-temperatura, ale nie musisz już w to się bawić).
Najlepiej byłoby pod komputer/skaner tylko pewnie masz ALDL, a do tego dziś ciężko znaleźć kogoś.
Spróbować też możesz chociażby takiego małego testu, że kabelkiem od czujnika 1 pinowego (czyli tego od samego wskaźnika) dotykasz masy i patrzysz czy Ci staje wskazówka i tak próbuj parę razy czy coś nie przycina, ale wiesz to taki sobie test...
Tomasz87
Auto: Daewoo Lanos 1.5 16V
Imie: Tomasz Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 289
Wysłany: 2017-02-09, 20:15
Panowie postanowiłem się jeszcze nie poddać i zrobić tak :
Po pierwsze kupie na pewno ten tester na obecność spalin w układzie chłodzenia tak jak mówiłem również rozejrzę się który mechanik może ma takie magiczne urządzenia do testowania spalin i zrobi mi test i popytam czy mają możliwość podpiąć pod właśnie komputer mojego Lanosa (mam złącze ALDL).
Po drugie tak jak pisałeś marcel2000, korek wymienię nie zaszkodzi.
Po trzecie i najważniejsze w sumie wymienię czujnik temperatury lub oba czujniki i tu pojawia się kolejne pytanie do was , oczywiście wiem że oba czujniki znajdują się pod kolektorem ssącym koło 1 cylindra jak się nie mylę, ale jak one wyglądają możecie mi wysłać jakieś zdjęcia tego jedno i dwu pinowego oraz gdzie polecacie zamówić u sprawdzonego sprzedawcy
marcel2000 marcel2000
Auto: Lanos 1,6 16V Pomógł: 63 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 639 Skąd: Kraków
Jednakże nie polecam bawić się w wymiany tylko go zdiagnozować. Te pomiary zrobić jeśli nie samemu (kanał przydatny bardzo) to szukać kogoś z ALDL.
Ten dwupinowy prawdopodobnie dobrze działa bo wentylatory mniej więcej włączają się o czasie.
Przy tym nowym termostacie na 92 to częściej pewnie je usłyszysz.
EDIT:
Zrób podmiankę korka z wozu rodziców i zobacz co będzie.
Tomasz87
Auto: Daewoo Lanos 1.5 16V
Imie: Tomasz Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 289
Wysłany: 2017-02-09, 20:36
marcel2000, Dziękuje
A czemu nie polecasz bawić się w wymiany
Diagnoza przez ALDL było by dla mnie ukojeniem na pewno to jako pierwsze zrobię jak tylko uda mi się takiego mechanika znaleźć
marcel2000 marcel2000
Auto: Lanos 1,6 16V Pomógł: 63 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 639 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-09, 20:37
Chociażby dlatego co było w niniejszym temacie i nic Ci wymiana nie pomogła, choć ewidentnie wyglądało na termostat. Chyba że spróbowałbyś jeszcze wymienić go . Z nimi to różnie bywa. Pamiętam jak mój ojciec do dużego fiata miał całą kolekcję
Jeszcze przy okazji - tylko tyczy się to Twojego drugiego tematu spróbuj pobawić się w pomiary TPS i tego co dostaje ECM:
Auto: Daewoo Lanos 1.5 16V
Imie: Tomasz Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 289
Wysłany: 2017-02-09, 20:44
marcel2000, ok przestudiuje temat kolegi już go czytałem ale nie dokładnie .
Uwierz że chodzi mi to po głowie czy nie wymienić jeszcze raz termostatu ale to już trochę błędne koło ale może w tym przypadku trafiłem na uszkodzony termostat. Pomyślimy, najpierw diagnozowanie potem wymienianie
marcel2000 marcel2000
Auto: Lanos 1,6 16V Pomógł: 63 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 639 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-09, 20:46
Znaczy się o reklamację mi chodziło żebyś zrobił i niech Ci go wymienią może. Powiedz że się zawiesza i źle reguluje przepływ płynu. Nie wykluczone że egzemplarz nie trafiony. Ja to chyba miałem szczęście, kupiłem taki jaki mi fabryka założyła czyli plastik i identico chodzi jak tamten.
Tomasz87
Auto: Daewoo Lanos 1.5 16V
Imie: Tomasz Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 289
Wysłany: 2017-02-09, 20:50
marcel2000, Kupowałem go w Inter Carsie kurcze nie pytałem o reklamację ale faktycznie może tak zrobię, niech mi go wymienią na nowy
marcel2000 marcel2000
Auto: Lanos 1,6 16V Pomógł: 63 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 639 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-09, 20:53
zadzwoń wpierw i przedstaw sprawę i ewentualnie wymontuj i zawieź, może i kolejny Forumowicz na niego natrafi
Szkoda tylko płynu ale staraj się odciągnąć ile się da.
Tomasz87
Auto: Daewoo Lanos 1.5 16V
Imie: Tomasz Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 289
Wysłany: 2017-02-09, 21:15
marcel2000, tak właśnie zrobię. Może, może chodź nie życzę nikomu żeby kupił coś felernego .
Płyn taką większą strzykawką ile się dało tyle odciągnąłem chodź i tak 2litry nowego musiałem wlać