X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Leganza] Automat i nagrzewnica

Autor Wiadomość
blinkii


Auto: Leganza 2.2 CDX
Imie: Marcin
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 64
Wysłany: 2017-02-09, 23:06   [Leganza] Automat i nagrzewnica

Witam. Mam problem z moją legi. Mianowicie od pierwszego dnia kiedy ja posiadam to po odpaleniu na zimnym silniku automat nie chce wrzucić 4 biegu. Kiedy silnik łapie odpowiednią temperaturę to od razu wskakuje czwórka. Miał ktoś podobnie? Udało się usunąć usterkę? Kolejna sprawa : klasyka już w leganza. Problem z nagrzewnica. Od początku były problemy z ciepłem. Wymieniłem nagrzewnice na nową i problem nadal występuje. Ktoś coś?

Pozdrawiam.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
mariusz24


Auto: Vectra C 2.0 dti Vivaro 2,0 Cdti
Imie: mariusz
Pomógł: 71 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1723
Skąd: lubartów
Wysłany: 2017-02-10, 20:39   

nie jeździ się na zimnym silniku :D na początek wymień olej w skrzyni bo pewnie od dłuższego czasu nikt go nie zmieniał.
 
 
blinkii


Auto: Leganza 2.2 CDX
Imie: Marcin
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 64
Wysłany: 2017-02-11, 21:10   

olej wymieniony 25 tys temu :-) już przed wymianom był taki problem. zawsze przed jazdą czekasz aż silnik złapie stałą temperaturę pracy? nie sądzę :-D
 
 
mariusz24


Auto: Vectra C 2.0 dti Vivaro 2,0 Cdti
Imie: mariusz
Pomógł: 71 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1723
Skąd: lubartów
Wysłany: 2017-02-11, 21:53   

Zawsze czekam przynajmniej 10 min w zimie przed wyjazdem . ta skrzynia posiada filtr czy robiłeś dynamiczną wymiane ? Bo jeżeli nie posiada filtra to chyba trzeba zrobić dynamiczną wymiane jak się źle to zrobi to mogą być wlasnie problemy z biegami kiedyś mialem tak w volvo mechanik tylko sposcił olej i wlał nowy dopiero po przeprowadzeniu dynamicznej wymiany wszystko zaczeło działać na taką wymianę do volvo poszło 18 l oleju.
 
 
Pietia(lania)
maniak tabaki


Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr
Pomógł: 73 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 1103
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-12, 09:27   

Tutaj film jak wymienic dynamicznie płyn
https://www.youtube.com/watch?v=tvYczBfLmdc



ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ... :D

 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
blinkii


Auto: Leganza 2.2 CDX
Imie: Marcin
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 64
Wysłany: 2017-02-12, 20:44   

mariusz24 napisał/a:
Zawsze czekam przynajmniej 10 min w zimie przed wyjazdem ..


ten problem występował też przed wymianą oleju w skrzyni w lecie

nie wiem czy była to wymiana dynamiczna ponieważ wykonywał to zaprzyjaźniony mechanik z serwisu bmw w krakowie.
 
 
Leszek130tc
kierowca-mechanik


Auto: leganza automat 2000 16V BLOS
Imie: leszek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 467
Skąd: okolice krakowa(KRA)
Wysłany: 2017-02-13, 23:26   

Wymień olej RAZEM Z FILTREM. Prawdopodobnie wymieniony był sam olej a filtr nie. Filtr można też wyczyścic ale lepiej wymienić. I zrób zwykłą dynamiczną wymianę, statyczna mogłaby zaszkodzić skrzyni..
 
 
sebek1111

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 774
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-14, 11:58   

Leszek130tc napisał/a:
Wymień olej RAZEM Z FILTREM. Prawdopodobnie wymieniony był sam olej a filtr nie. Filtr można też wyczyścic ale lepiej wymienić. I zrób zwykłą dynamiczną wymianę, statyczna mogłaby zaszkodzić skrzyni..


Zeby wymienic filtr pewnie trzeba zdjac miske w skrzyni, a to to samo co wymiana statyczna.

Dynamiczna wlasnie moze zaszkodzic skrzyni, lepiej czesciej wymienic statycznie.

Jesli skrzynia ma korek spustowy to raz starczy zdjac miske zmienic filtr. A potem drugi raz po jakims czasie powiecmy 10 tys zmienic przez korek.

Ale watpie czy problem wystepuje przez olej.

Czy ta skrzynia jest 4 biegowa? Czy przypadkiem nie mylisz ostatniego biegu z blokada konwertera, ktora najprawdopodobiej spina sprzeglo hydrokinetyczne od jakiejs predkosci?
Czy zapala sie kontrolka skrzyni?
 
 
Leszek130tc
kierowca-mechanik


Auto: leganza automat 2000 16V BLOS
Imie: leszek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 467
Skąd: okolice krakowa(KRA)
Wysłany: 2017-02-15, 19:31   

sebek1111 napisał/a:
Leszek130tc napisał/a:
Wymień olej RAZEM Z FILTREM. Prawdopodobnie wymieniony był sam olej a filtr nie. Filtr można też wyczyścic ale lepiej wymienić. I zrób zwykłą dynamiczną wymianę, statyczna mogłaby zaszkodzić skrzyni..


...Zeby wymienic filtr pewnie trzeba zdjac miske w skrzyni, a to to samo co wymiana statyczna.


I tak i nie. Bo jeśli ktoś tylko i wyłącznie spuścił olej śrubą spustową w misce olejowej skrzyni biegów to to też była wymiana statyczna, a filtra przecież nie ruszył.
A jeśli chodzi o skrzynię biegów to pewnie jest to typowa 4 biegowa skrzynia 4HP14, jak w większości leganz... Zdarzały się jeszcze skrzynie aisin, ale to w 2.2 z tego co się orientuję. I jeśli filtr nie był wymieniony ani czyszczony to jest to możliwe, że do czasu nagrzania sie oleju skrzynia nie przerzuca na 4 bieg, bo olej jest gęsty a filtr nie ma 100% przepustowości... Wg mnie trzeba zacząć od czyszczenia/wymiany filtra. Jeśli olej niedawno był zmieniany to można by zalać ten sam, z oszczędnosci, chyba, że filtr będzie brudny. Wtedy zainwestowałbym też w nowy olej. Ja leję MANNOL-a DEXTRON III i skrzynia odpukać pięknie biegi zmienia.
A tak wygląda filtr skrzyni 4hp14 po 270kkm i wymianach oleju bez filtra:

Niestety skrzynia tego nie wytrzymała i coś się zmieliło.. :beczy:
 
 
sebek1111

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 774
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-15, 23:53   

Filtr trzeba zmieniac to nie podlega dyskusji.

Chodzi natomiast o to, ze ostatni bieg latwo pomylic z lock-up konwertera (blokada sprzegla hydrokinetycznego), wiec autor powinien sie upewnic, ze napewno nie wchodzi bieg.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt