Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2017-02-09, 23:06 [Leganza] Automat i nagrzewnica
Witam. Mam problem z moją legi. Mianowicie od pierwszego dnia kiedy ja posiadam to po odpaleniu na zimnym silniku automat nie chce wrzucić 4 biegu. Kiedy silnik łapie odpowiednią temperaturę to od razu wskakuje czwórka. Miał ktoś podobnie? Udało się usunąć usterkę? Kolejna sprawa : klasyka już w leganza. Problem z nagrzewnica. Od początku były problemy z ciepłem. Wymieniłem nagrzewnice na nową i problem nadal występuje. Ktoś coś?
Pozdrawiam.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
mariusz24
Auto: Vectra C 2.0 dti Vivaro 2,0 Cdti
Imie: mariusz Pomógł: 71 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1723 Skąd: lubartów
Wysłany: 2017-02-10, 20:39
nie jeździ się na zimnym silniku na początek wymień olej w skrzyni bo pewnie od dłuższego czasu nikt go nie zmieniał.
olej wymieniony 25 tys temu :-) już przed wymianom był taki problem. zawsze przed jazdą czekasz aż silnik złapie stałą temperaturę pracy? nie sądzę :-D
mariusz24
Auto: Vectra C 2.0 dti Vivaro 2,0 Cdti
Imie: mariusz Pomógł: 71 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1723 Skąd: lubartów
Wysłany: 2017-02-11, 21:53
Zawsze czekam przynajmniej 10 min w zimie przed wyjazdem . ta skrzynia posiada filtr czy robiłeś dynamiczną wymiane ? Bo jeżeli nie posiada filtra to chyba trzeba zrobić dynamiczną wymiane jak się źle to zrobi to mogą być wlasnie problemy z biegami kiedyś mialem tak w volvo mechanik tylko sposcił olej i wlał nowy dopiero po przeprowadzeniu dynamicznej wymiany wszystko zaczeło działać na taką wymianę do volvo poszło 18 l oleju.
Pietia(lania) maniak tabaki
Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr Pomógł: 73 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2010 Posty: 1103 Skąd: Gliwice
Wymień olej RAZEM Z FILTREM. Prawdopodobnie wymieniony był sam olej a filtr nie. Filtr można też wyczyścic ale lepiej wymienić. I zrób zwykłą dynamiczną wymianę, statyczna mogłaby zaszkodzić skrzyni..
Wymień olej RAZEM Z FILTREM. Prawdopodobnie wymieniony był sam olej a filtr nie. Filtr można też wyczyścic ale lepiej wymienić. I zrób zwykłą dynamiczną wymianę, statyczna mogłaby zaszkodzić skrzyni..
Zeby wymienic filtr pewnie trzeba zdjac miske w skrzyni, a to to samo co wymiana statyczna.
Dynamiczna wlasnie moze zaszkodzic skrzyni, lepiej czesciej wymienic statycznie.
Jesli skrzynia ma korek spustowy to raz starczy zdjac miske zmienic filtr. A potem drugi raz po jakims czasie powiecmy 10 tys zmienic przez korek.
Ale watpie czy problem wystepuje przez olej.
Czy ta skrzynia jest 4 biegowa? Czy przypadkiem nie mylisz ostatniego biegu z blokada konwertera, ktora najprawdopodobiej spina sprzeglo hydrokinetyczne od jakiejs predkosci?
Czy zapala sie kontrolka skrzyni?
Wymień olej RAZEM Z FILTREM. Prawdopodobnie wymieniony był sam olej a filtr nie. Filtr można też wyczyścic ale lepiej wymienić. I zrób zwykłą dynamiczną wymianę, statyczna mogłaby zaszkodzić skrzyni..
...Zeby wymienic filtr pewnie trzeba zdjac miske w skrzyni, a to to samo co wymiana statyczna.
I tak i nie. Bo jeśli ktoś tylko i wyłącznie spuścił olej śrubą spustową w misce olejowej skrzyni biegów to to też była wymiana statyczna, a filtra przecież nie ruszył.
A jeśli chodzi o skrzynię biegów to pewnie jest to typowa 4 biegowa skrzynia 4HP14, jak w większości leganz... Zdarzały się jeszcze skrzynie aisin, ale to w 2.2 z tego co się orientuję. I jeśli filtr nie był wymieniony ani czyszczony to jest to możliwe, że do czasu nagrzania sie oleju skrzynia nie przerzuca na 4 bieg, bo olej jest gęsty a filtr nie ma 100% przepustowości... Wg mnie trzeba zacząć od czyszczenia/wymiany filtra. Jeśli olej niedawno był zmieniany to można by zalać ten sam, z oszczędnosci, chyba, że filtr będzie brudny. Wtedy zainwestowałbym też w nowy olej. Ja leję MANNOL-a DEXTRON III i skrzynia odpukać pięknie biegi zmienia.
A tak wygląda filtr skrzyni 4hp14 po 270kkm i wymianach oleju bez filtra:
Niestety skrzynia tego nie wytrzymała i coś się zmieliło..
Chodzi natomiast o to, ze ostatni bieg latwo pomylic z lock-up konwertera (blokada sprzegla hydrokinetycznego), wiec autor powinien sie upewnic, ze napewno nie wchodzi bieg.