X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira II] [Nubira] Problem z włączaniem klimatyzacji (pane

Autor Wiadomość
toniemy

Auto: Chevrolet Nubira kombi 2006
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-02-16, 09:43   [Nubira II] [Nubira] Problem z włączaniem klimatyzacji (pane

Dzień dobry wszystkim.
Mam problem z nie włączającą się co chwila klimatyzacją.
Samochód Chevrolet Nubira kombi 2006 rok, 1.6 benzyna + gaz BRC, zwykła klimatyzacja, nie klimatronik.
Szczelność systemu została sprawdzona, sprężarka zregenerowana, chłodnica wymieniona (zaraz po zakupie).
Jest podejrzenie, że to wina włącznika. Niestety nie da się go wymienić, trzeba cały panel.
Jakiś czas temu elektryk poprawił luty i na kilka dni pomogło, teraz znów to samo.

Na Allegro są panele ale niektóre minimalnie różnią się od mojego (pomarańczowe symbole zamiast białych) - to są prawdopodobnie od Lacetti.

Ten wygląda tak samo jak mój: http://allegro.pl/show_item.php?item=6662369204
Ten jest od Lacetti: http://allegro.pl/show_item.php?item=5973654336
A ten znowu podobno od Lacetti, a wygląda jak mój: http://allegro.pl/show_item.php?item=6717747328

Sprzedawcy oczywiście zapewniają, że to ten sam panel i będzie pasował ale jakoś nie mam pewności.
Czy ktoś z Was zna temat? Naprawdę te panele można stosować zamiennie? A może ktoś zna pewne źródło takich części lub miał podobne problemy z klimatyzacją?

Radek
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-02-16, 09:59   

poniżej 5C klimatyzacja ma prawo się nie włączyć, czyli czy wcześniej na 100% mogłeś włączyć klimę - bo tak naprawdę, wciskając przycisk, prosisz komputer o włączenie klimatyzacji. NIE od nas to zależy czy włączy się klimatyzacja.
 
 
mifcia
Moderator
M


Auto: Był Mateo, był Miciu jest Luna
Imie: Magda
Pomogła: 48 razy
Wiek: 36
Dołączyła: 23 Sty 2010
Posty: 2375
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-16, 11:02   

toniemy,
Brak Tagu! Kliknij tutaj aby dowiedzieć się jak go uzpełnić.



Statystycznie rzecz biorąc, zdanie: "Ależ on jest wielki!" słyszy najczęściej pająk :-D
 
 
toniemy

Auto: Chevrolet Nubira kombi 2006
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-02-16, 11:57   

rgre napisał/a:
poniżej 5C klimatyzacja ma prawo się nie włączyć, czyli czy wcześniej na 100% mogłeś włączyć klimę - bo tak naprawdę, wciskając przycisk, prosisz komputer o włączenie klimatyzacji. NIE od nas to zależy czy włączy się klimatyzacja.


Też taka teoria była brana pod uwagę ale w tym przypadku tak chyba nie jest.
Bywa, że klima włącza się nawet na mrozie, rano zaraz po odpaleniu samochodu i działa cały dzień.
Wczoraj było 12 stopni - nie włącza się.
W ogrzewanym warsztacie (pod 2 dniach postoju w nim) - też nie działa.

Poza tym w instrukcji jest rozdział dotyczący odmrażania szyb przy pomocy klimatyzacji.
 
 
sebek1111

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 774
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-16, 12:41   

Poza tym w instrukcji jest rozdział dotyczący odmrażania szyb przy pomocy klimatyzacji.[/quote]

Klima nie wlacza sie jak jest zimno, to fakt, w instrukcji Lanosa tez byly te brednie napisane, a klima nie wlacza sie ponizej 5 stopni.

Czasem sie wlaczy jak komora silnika sie nagrzeje, a jak ruszysz i sie schlodzi to znowu sie wylaczy.

Wiec upewnij sie czy nie jest poprostu za zimno, a nastepnie czy masz gaz w ukladzie, bo jak bedzie za malo to sie nie wlaczy, im mniej gazu w ukladzie tym cieplej musi byc aby klima zaskoczyla, w koncu przestanie sie wlaczac wogule. To ze cos regenerowales i nabijales na nowo, to nie znaczy ze masz klime szczelna.

Guzik tez latwo sprawdzic starczy zdobyc schemat elektryczny i sprawdzic czy po wlaczeniu sygnal dochodzi do komputera, starczy schemat odszukanie komputera, i miernik z marketu. Proste, kazdy elektryk samochodowy sprawdzi to w 10 minut. Rozwiewajac watpliwosci wadliwego panela.

Co do paneli od Lacetti, przeciez to to samo auto, twoje nazywa sie Nubira bo masz sprowadzone, w Polsce nazywalo sie Chevrolet Lacetti, za granica Gm Daewoo Nubira, zmienil sie tylko znaczek na GM Daewoo (taki prosty od gory nie zaokraglony jak w zwyklym Daewoo), w jeszcze innych krajach nazywal sie Chevrolet Nubira :) W USA nazywal sie z kolei Suzuki (Reno i Forenza, w zaleznosci od tego czy to hatchback czy sedan). Znajdziesz go jeszcze w Australii jako Holden Viva i Buick Exelle w Chinach.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
marcel2000
marcel2000

Auto: Lanos 1,6 16V
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 639
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-16, 13:35   

Zamiast na pałę kupować nowy panel to faktycznie posprawdzaj przejścia od A do Z. Byle elektryk powinien sobie poradzić.

Może to Ci pomoże:
http://www.autocats.ws/ma...6J2_5_7.pl.html

W zależności od ECM szukaj też schematu z ACP (czujnik ciśnienia) np. dla ECM MR-140:
http://www.autocats.ws/ma...6J2_5_2.pl.html

Co do Lanosa (rocznik 1999) nie mam żadnego ogranicznika temperaturowego i klimę załącza i przy -20.
 
 
toniemy

Auto: Chevrolet Nubira kombi 2006
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-02-16, 13:49   

Dzięki za info.
Niestety tak jak pisałem nie włącza się nawet przy +12 stopniach ani po 2 dniach w ciepłym warsztacie.
Czasami losowo włącza się nawet przy mrozie niezależnie od temperatury silnika.

Tak jak pisałem - elektryk sprawdzał ale poprawienie lutów pomogło na krótko.

Czynnik jest w układnie w odpowiedniej ilości, było to sprawdzane.

marcel2000 napisał/a:
Zamiast na pałę kupować nowy panel to faktycznie posprawdzaj przejścia.

Może to Ci pomoże:
http://www.autocats.ws/ma...6J2_5_7.pl.html

Co do Lanosa (rocznik 1999) nie mam żadnego ogranicznika temperaturowego i klimę załącza i przy -20.


Dzięki.
Pisałem w poprzednim poście - elektryk to sprawdzał, naprawił na chwilę i znów nie działa.


[mifcia] na przyszłość korzystaj z opcji edycji postów, scaliłam
 
 
marcel2000
marcel2000

Auto: Lanos 1,6 16V
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 639
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-16, 14:00   

Może poprawiał luty na pałę bez pomiarów (nie koniecznie tu była usterka) i akurat zbiegiem okoliczności zadziałało. Ile teraz jest też pseudoelektroników i pseudoelektryków, którzy poprawiają luty i liczą na cud...
W razie czego masz te schematy i powyższe rady może się przydadzą. Zwróć uwagę że zedytowałem poprzedni post.
 
 
toniemy

Auto: Chevrolet Nubira kombi 2006
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-02-16, 14:54   

marcel2000 napisał/a:
Może poprawiał luty na pałę bez pomiarów (nie koniecznie tu była usterka) i akurat zbiegiem okoliczności zadziałało. Ile teraz jest też pseudoelektroników i pseudoelektryków, którzy poprawiają luty i liczą na cud...
W razie czego masz te schematy i powyższe rady może się przydadzą. Zwróć uwagę że zedytowałem poprzedni post.


Dzięki, zapisałem sobie i przekażę gościowi, który się tym zajmuje.

BTW. nie wiem czy mi się z oczami coś nie dzieje ale wczoraj szukałem paneli i były za ok. 180-200 zł. Porozsyłałem maile z pytaniami o nie i dzisiaj na Allegro są już za 240-250 zł!

sebek1111 napisał/a:
Co do paneli od Lacetti, przeciez to to samo auto, twoje nazywa sie Nubira bo masz sprowadzone, w Polsce nazywalo sie Chevrolet Lacetti, za granica Gm Daewoo Nubira, zmienil sie tylko znaczek na GM Daewoo (taki prosty od gory nie zaokraglony jak w zwyklym Daewoo), w jeszcze innych krajach nazywal sie Chevrolet Nubira :) W USA nazywal sie z kolei Suzuki (Reno i Forenza, w zaleznosci od tego czy to hatchback czy sedan). Znajdziesz go jeszcze w Australii jako Holden Viva i Buick Exelle w Chinach.


A przejmować się numerami części?
Bo mój panel ma na naklejce nr 96615108, a np. http://allegro.pl/63795-p...6654434833.html numer ma ten sam, a wygląda inaczej.
Kolejny sprzedawca podał mi znowu 96615412.
Zgłupiałem już kompletnie...


[mifcia] na przyszłość korzystaj z opcji edycji postów, scaliłam
 
 
sebek1111

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 774
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-17, 21:41   

A przejmować się numerami części?
Bo mój panel ma na naklejce nr 96615108, a np. http://allegro.pl/63795-p...6654434833.html numer ma ten sam, a wygląda inaczej.
Kolejny sprzedawca podał mi znowu 96615412.
Zgłupiałem już kompletnie...

A co w nim jest innego? Bo wszystkie wygladaja podobnie.

Te co wstawiles w pierwszym poscie sa poprostu inne bo sa lustrzanym odbiciem, bo niektore z nich pochodza z samochodow z Anglii (z kierownica po drugiej stronie). Widac ze pokretla sa odwrotnie w niektorych.

Te z anglikow nie beda pasowac bo linek sterujacych nie podlaczysz, wiec na to zwroc uwage. Na pewno maja tez inne numery te z anglikow, wiec ja bym sie trzymal numeru.

Widze tez na zdjeciach, ze ten panel jest konstrukcyjnie identyko jak w Lanosie, i nawet jesli guzik jest popsuty, to kaktus mi wyrosnie jesli nie da sie tego naprawic czy wymienic. Moge sie zalozyc, ze ten panel w przypadku awarii w ktora watpie, naprawilbym w gora godzine.


Poza tym bez sensu to cale rozwazanie, bo ustalenie tego czy winny jest wlacznik to chwila moment, starczy odszukac wedlug schematu komputer i styk od wlacznika wlaczyc guzik i sprawdzic czy napiecie dochodzi. Jesli nie, to wtedy na styk podac 12v i sprawdzic czy klima ruszy. Wtedy nalezy dopiero sprawdzic panel i przewod prowadzacy do komputera. Na koncu wziac sie za panel (bo jesli kontrolka sie zapala to jedyne co tam moze byc popsute to pekniety lut na bialym gniazdku od wtyczki w miejscu lutowania z plytka drukowana.

A czy zapala ci sie kontrolka klimy na panelu? Bo jesli tak to ze schematu wynika ze guzik jest sprawny.
 
 
toniemy

Auto: Chevrolet Nubira kombi 2006
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-02-18, 11:08   

sebek1111 napisał/a:
A przejmować się numerami części?
Bo mój panel ma na naklejce nr 96615108, a np. http://allegro.pl/63795-p...6654434833.html numer ma ten sam, a wygląda inaczej.
Kolejny sprzedawca podał mi znowu 96615412.
Zgłupiałem już kompletnie...

A co w nim jest innego? Bo wszystkie wygladaja podobnie.

Te co wstawiles w pierwszym poscie sa poprostu inne bo sa lustrzanym odbiciem, bo niektore z nich pochodza z samochodow z Anglii (z kierownica po drugiej stronie). Widac ze pokretla sa odwrotnie w niektorych.

Te z anglikow nie beda pasowac bo linek sterujacych nie podlaczysz, wiec na to zwroc uwage. Na pewno maja tez inne numery te z anglikow, wiec ja bym sie trzymal numeru.

Widze tez na zdjeciach, ze ten panel jest konstrukcyjnie identyko jak w Lanosie, i nawet jesli guzik jest popsuty, to kaktus mi wyrosnie jesli nie da sie tego naprawic czy wymienic. Moge sie zalozyc, ze ten panel w przypadku awarii w ktora watpie, naprawilbym w gora godzine.


Poza tym bez sensu to cale rozwazanie, bo ustalenie tego czy winny jest wlacznik to chwila moment, starczy odszukac wedlug schematu komputer i styk od wlacznika wlaczyc guzik i sprawdzic czy napiecie dochodzi. Jesli nie, to wtedy na styk podac 12v i sprawdzic czy klima ruszy. Wtedy nalezy dopiero sprawdzic panel i przewod prowadzacy do komputera. Na koncu wziac sie za panel (bo jesli kontrolka sie zapala to jedyne co tam moze byc popsute to pekniety lut na bialym gniazdku od wtyczki w miejscu lutowania z plytka drukowana.

A czy zapala ci sie kontrolka klimy na panelu? Bo jesli tak to ze schematu wynika ze guzik jest sprawny.



Panel był sprawdzany przez elektryka i w warsztacie, obie wersje są takie, że nie ma jak go naprawić bo to nie kwestia fizycznego przycisku tylko całości z jakimś sterowaniem i elektroniką.
Nie mam jak tego sprawdzić i tak, nie mam pojęcia o tym, a samochód stoi rozgrzebany w warsztacie.

Pisząc, że klima co jakiś czas się włącza mam na myśli to, że kontrolka się zapala, widać, że zaczyna się kręcić taka blaszka na sprężarce z lewej strony i leci chłodne i osuszone powietrze. Jak nie zapala się lampka to też nie włącza się sprężarka i nie chłodzi powietrza.

Panele - pomijając te angielskie - różnią się trochę oznaczeniami (pomarańczowe symbole zamiast białych jak u mnie) i numerami części. Dopytuję się bo nie są to jakieś super tanie rzeczy, szczególnie odkąd te cwaniaki po moich mailach podniosły ceny o 1/4.

A swoją drogą to ciekawe czemu te do klimatronika kosztują 60-80 zł, a taki jak ja mam 3x więcej.


Na razie dzięki wszystkim za odpowiedzi i rady - znalazłem i zamówiłem taki panel, który wygląda tak samo i ma te same numery, po weekendzie będzie montowany, dam znać jakie efekty.
Cena 199 + wysyłka, sprzedawca wygląda solidnie, wystawia faktury, daje 30 dni gwarancji i możliwość zwrotu towaru.
 
 
marcel2000
marcel2000

Auto: Lanos 1,6 16V
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 639
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-18, 11:25   

POST DO USUNIĘCIA - SORKI
 
 
marcel2000
marcel2000

Auto: Lanos 1,6 16V
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 639
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-18, 12:21   

Jakby elektryk się postarał i zrobił obejście panelu to sprawdziłoby się czy to jego wina czy może ECM tak steruje z jakichś powodów (np. ciśnienie) lub gdzieś indziej jakaś okazyjna przerwa w obwodzie.
Dzisiaj już ciężko znaleźć prawdziwych rzemieślników i tylko wymieniacze, poprawiacze lutów itp.
Trzeba samemu się wszystkiego uczyć ;)

toniemy napisał/a:
Jak nie zapala się lampka to też nie włącza się sprężarka i nie chłodzi powietrza.


Przyglądając się schematowi to wyłączanie się kontrolki wraz ze sprężarką faktycznie bardziej wskazuje ku panelowi lub wyłącznikowi AC, ale można było spróbować obejść dla potwierdzenia :cfaniaczek:
 
 
sebek1111

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 774
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-18, 12:31   

toniemy napisał/a:
Jak nie zapala się lampka to też nie włącza się sprężarka i nie chłodzi powietrza.


Trzeba bylo tak od razu pisac, teraz wiadomo co trzeba sprawdzic, zasilanie panelu (bezpieczniki) przewody, sam panel (oczywiscie dmuchawe mieliscie ustawiona na co najmniej pierwszy bieg? Bo inaczej klima sie nie zalaczy ani kontrolka).

W kazdym razie tam nie ma absolutnie zadnej elektroniki i jak pisalem wczesniej wszystko jest naprawialne, "elektryk" ktory to sprawdzal, nie jest elektrykiem i nie posiada odpowiednich umiejetnosci badz checi.

Na jego miejscu wolalbym zainkasowac 200 zl za naprawe panelu, oplacilo by sie i Tobie i jemu.
Zreszta duzo sie tu gada w sprawie poprostu banalnej do ustalenia, ta awaria jest poprostu smiesznie prosta i banalna w zdiagnozowaniu. Przywiez mi auto za 200 zl naprawie bez dodatkowych czesci z wielka checia.
 
 
marcel2000
marcel2000

Auto: Lanos 1,6 16V
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 639
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-18, 13:40   

No faktycznie ta dioda to może świadczyć o technologii rodem z planety X, ale jak nawet jakiś skośnooki mistrz Nahuya Mitazembata nawet skopiować zębatki samoregulatora do Tikacza nie potrafi, to co się dziwić zacofanym europay’czom. :głupkowaty:
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt