Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witajcie.
Zgodnie z sugestią Moda i Admina zakładam wątek o moim aktualnie posiadanym Lanku.
Nowy nabytek:
Lanos hb 3dr.
Motor 1,4. Klima, wspoma, 2xpoducha, abs, central z kluczyka.
Przebieg 107kkm od nowości.
Patrząc po stanie wnętrza, przebieg wydaje się wiarygodny.
Buda zdrowa. Malowany/naprawiany lewy przedni błotnik, przedni zderzak i wg mnie pokrywa silnika. Do auta dostałem 2 kpl kół z letnimi i zimowymi oponami, świeże polskie badanie techniczne i ubezpieczenie na 1 miesiąc. Wszystkie opłaty w cenie auta (akcyzy, tłumaczenia i inne głupoty).
4 kpln za takie cuś.
Hmmm, ramka na czarno, czy jak w nowych kameiach w kolorze budy...
Oryginalna fabryczna lakierowana- jak z końcowki produkcji z "plusów", więc z odpadaniem lakieru nie będzie problemu, jak w przypadku chromowanych.
W bordowym z fotek powyżej z ramki grilla chrom ściągałem. Drugi raz nikt mnie nie nakusi na takie coś.
Co w planie?
No, jak już domyślacie się sport look.
Osoby, które pisały mi PW uprzejmie proszę o chwilę cierpliwości, albo podesłanie mi swojego nr tel. na PW, bądź maila, bo poprzez forum za uj nie mogę odpisać na PW, bo to nowe konto mam krócej, niż 3 dni.
Może dzisiaj po południu w końcu się uda.
Ale jak co, poślijcie fotki i propozycję cenową.
Więc tak:
- komplet plastików zewn (sport).
- czarne sungsan zemy na przód nowe już są, migacze boczne i białe i dymione też.
- lampy polift na tył (chcę do kompletu czerwoną przeciwmgłową od anglika, jeśli ktoś ma na sprzedaż, biorę.
- central na pilota- już zakupiony, tylko założyć i kluczyk wyfrezować oraz pastylkę immo uzbroić. Poszalałem i mając do wyboru w jednej cenie:
- tylko pilot
- pilot w rękojeści kluczyka
- pilot scyzoryk
wybrałem ten ostatni, by mniej gratów w kieszeni nosić.
A takie pytanie- czy ktoś z forum dał radę skutecznie pozbyć się immo w Lanosie?
Jeśli tak, proszę o kontakt.
- koła 16" borbet,
- grill w formie jak powyżej,
- zawiecha na elementach bilstein i B4 do kompletu- wzmocnione springi na tył, bo elpig będzie,
- rozpórka kielichów przód- już jest,
- konserwacja budy- i profile i spód.
- wymiana ukł. wydechowego na nowy seryjny z fabrycznymi tłumikami (obecne już ryżem świeca, ale póki jeżdżą i nie hałasują, niech się wykończą) i końcówka z kwasiaka taka DN 80mm.
- motor z 1,6 SX z wszystkimi gratami w komplecie, czyli full wypas, co producent do SX-a przewidział, za wyjątkiem szyberdachu (no chyba, że mnie pokusi na coś o większej pojemności, przy czym za dużo kombinacji nie będzie).
- hamulce- na miedziakach i nowych elastycznych przewodach plus cała galanteria do tyłu.
[b]Proszę o poradę tych, co modzili przód na coś większego, niż 256mm.
Co wlezie większego i z czego na zasadzie P&P (bolt on), czyli jedno wykręcić i drugie założyć, bez kombinowania i dorabiania czegokolwiek. I czy dany zestaw zmieści się pod 14 zimówki.
Na lato będą 16".[/b]
- Wnętrze...
W moim starym wątku widzicie, co lubię, co potrafię zmotać.
Hmmm, tylko, że w tym trzydrzwiowym aucie wnętrze wygląda, jakby auto było 2 miesiące jeżdżone od nowości. Nie ma się czego czepiać, więc szkoda mi je rozpieprzać.
Ale może z czasem na czarno- deska i boki od szporta, a góra w alcantarze czarnej...
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
MaciusETM
Auto: Daewoo Lanos Sport
Imie: Maciek
Wiek: 25 Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 117 Skąd: Tomaszów Maz./WWA
Wysłany: 2017-02-23, 15:18
Zapowiada się ciekawie, mam nadzieję, że temat będzie się rozwijał. Powodzenia w kompletowaniu gratów od Sporta, bo wiadomo, że to ciężki temat.
Sympatia do Daewoo jest jak HIV - jak już masz, to się nie pozbędziesz.
Oj zadbany i zdrowy. Inaczej bym nie kupił.
Robi się coraz cieplej. Byle do wiosny, bo od chęci, to we mnie aż kipi.
Część mechaniczno-eksploatacyjnych gratów już jest, część trzeba jeszcze dokupić.
Radyjko i głośniki zamówione- jeszcze nie dotarły, a szkoda, bo lubię muzę.
Wkrótce wymiana oleju w silniku.
Myślę, że tak pomału graty do sporta też się znajdą.
Coś pomału się dzieje, tylko aura do bani, by robić przy bryce, więc kompletuję graty i dokonuję przemyśleń, jak ma być, a jak nie.
Na dzień dzisiejszy zakupione i przygotowane do montażu (dla mojej wygody, dla oka i dla mojego lepszego samopoczucia):
- elektryczne mechanizmy opuszczania szyb wraz ze sterowaniem,
- elektryczna antena i parę drobnych dupereli z wyposażenia auta, które były w stanie odbiegającym od akceptowalnego.
- tylne wewnętrzne lampy- już zdążyłem przygotować pod „długie pozycje” (wiadomo- obsadki na dwuwłóknowych żarówkach).
Dziękuję Popmean-owi za zorganizowanie w/w części, za sobotnie spotkanie, za serdeczną atmosferę i rozmowy o wszystkim i o niczym. Mało jest konkretnych ludzi z którymi ma się podobne poglądy na świat, tak szybko łapie się pozytywny kontakt i dobrze się rozmawia. (BTW, boczki już wyprane i wysuszone, a wyłączniki wyczyszczone i zakonserwowane kontaktem z Motipa, na dniach biorę się za odkurzenie mechanizmów i ich nasmarowanie smarem silikonowym).
Co jeszcze kupione (dla mojej wygody, dla oka i dla mojego lepszego samopoczucia):
- skórzana kiera momo tuner 350 wraz z nabą (poduszki rozłączone, moduł wylatuje i oba erbegi też),
- skórzany mieszek do drążka zmiany biegów,
- czarne sunsangi na przód,
- boczne kierunki (i szare i białe),
- moduł centralnego zamka z pilotami scyzorykami, zaprogramowane pastylki immo i wyfrezowane groty,
- nowe alu 7x16” ET 37 Borbet model CA, do tego opony Uniroyal Rainsport 205/45 R16- już poskładane i czekają na założeie do auta- no takie:
A tu po przymiarce samych fel na auto:
- grill kamei look,
Z elementów poprawiających bezpieczeństwo zakupione:
- 4 x bilstein B4,
- przednie górne mocowania amortyzatorów,
- górna przednia rozpora amortyzatorów,
Zakupione nowe bębny na tył- tylko kurier musi dowieść, a jutro od znajomego odbieram kpl okutych szczęk i cylinderki.
Dlaczego okuwam?
Bo 2 komplety mi się rozkleiły, więc stwierdziłem, że nie mam kasy na szmelc, który jest niebezpieczny i wolę mieć okute na ori okładzinach z GM.
Mała aktualizacja, żeby nie było, że nic się nie dzieje.
Z uwagi na to, iż na poważniejsze prace przy budzie jest jeszcze za zimno, póki co taka mała kosmetyka i doposażanie.
Aby coś grało- std peiyingi 165mm- no, od „obcych”:
W bagażniku jak widać, trochę gratów do wykorzystania się wala.
Mechanizmy elektrycznych szyb. Linki zdrowe, nie uszkodzone. Wymyte w benzynie ekstrakcyjnej, wysuszone i nasmarowane smarem silikonowym, który jest odporny na wilgoć, więc mechanizmy powinny przeżyć zdecydowanie dłużej.
Wyłącznik jest wymyty i zabezpieczony kontakt sprayami.
Jeden służy do rozpuszczania, osuszania i usunięcia śniedzi, drugi zabezpiecza przed wilgocią i śniedzieniem, więc z własnego doświadczenia polecam takie coś, bo warto na półce mieć:
Skoro drzwi już rozebrane, to przy jednej robocie założone elektryczne lusterko prawe:
Było:
Jest:
Dlaczego drzwi brzęczą i rezonują? Odkleiły się.
Tym będzie się trzeba zająć, jak się ciut ociepli, by klej do blach miał odpowiednią temperaturę do schnięcia:
Coś dla oka- długie pozycje, jak w Espero:
Zostaje polutować kable i przejrzeć instalację tylnej klapy. We wtyczkach z wiązek jest 6 pinów, a we wtyczkach w lampach wykorzystano tylko 4. Pytanie, co producent zapodał na te 2 piny we wiązce, może jakiś + z pozycyjnych…
A jak nie, to sobie dolutuję i będzie banglać na ori kostkach.
No i jeszcze elektryczna antena (na fotce jeszcze bez smaru i z niezabezpieczonym jednym kablem), ale już poskładana i na pokładzie:
Jest mały problem, bo w sedanie (nawet w najchudszej wersji) jest wiązka do elektrycznej anteny, w tym 3dr HB pomimo, że jest klima, absy i 2 poduchy, o wiązce do anteny można zapomnieć. No co za kuwa sknery…
Wszystkie mody mi sie podobają, po za jednym, głośnikami w półce.
4x6" uznałem za bez sensu, więc dałem coś, co i w sedanie gra. Kable muszę estetyczniej zrobić i jeszcze trochę pod półką porzeźbić.
Napiszę Ci, że poczytałem po forach odnośnie akustyki Lanosa HB i spodziewałem się, że będzie drzewo.
Ale okazuje się, że nie jest aż tak źle. Autko ogólnie nie jest wytłuczone i dosyć ciche.
Jedynie jakieś drobne brzęki dochodzą spod deski rozdzielczej.
I tak będę nawiewy czyścił, więc się zrobi.
W sedanie taki zestaw jednak lepiej się spisuje.
Jeszcze jest jak dla mnie za zimno, ale w planach jak już pisałem- pełna konserwacja budy.
A oprócz tego wygłuszenie.
Parę stów więcej, a co mi tam.
Czekam na nowe śruby do kół- może dzisiaj, albo jutro kurier z DPD dowiezie, to i laczki założę, bo tęsknię za fajnymi kołami na aucie.
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2017-03-30, 10:58
1robecki, też miałem głośniki w tylnej półce, ale nie długo, nie to że nie grało, tylko zwyczajnie było to nie praktyczne. Myślę że zastosowałeś wtyczki aby można było bez problemu wyciągnąć półkę w razie potrzeby.
I tak pomału do przodu...
Na letnim setupie:
I odrobina skórki:
Faktura skóraka taka, jak na kierce Momo:
W sobotę, jak chęci pozwolą chciałbym w końcu poprawić tylne lampy na długie pozycje, wymienić boczne kierunki i reflektory na czarne.
Założyłbym grilla, ale jeszcze muszę ramkę pomalować, więc pomódlcie się o pogodę, by mi lakier schnął.
Małe zmiany- reflektory (ori sung samy) i grill (nudziło mi się, to taki ala kamei z ramką w czarnym macie pociągniętym klarem):
I w towarzystwie sedana:
Hejka.
Temat nie umarł.
Bryka się robi w wolnym czasie, jak widać i ma się, tak myślę, że nieźle.
Uczono mnie naprawiać, a nie niszczyć.
Więc kto ma ochotę, niech czyta i ogląda.
Elektryczne szyby, elektryczna antena i el regulowane lusterko już założone.
Czas dupe spiąć i dołożyć kable do grzanych lusterek i zamknąć drzwi, założyć dywan i skończyć wnętrze.
Naprawa klimy.
Nowy kompresor i osuszacz.
Uszczelki z Lasersinexa.
Elementy, które ząb czasu zamordował i trza było kupić nowe.
Blacharka.
Jak się okazuje, pod oryginalną PCV-ką też się dzieje.
Czym robione- ano oskrobane to, co leciało, zawalcowane ranty z tyłu 2x podkład epoxy, 2x guma na pędzel, 1x unikor, 2x czarny renolak. Ranty wyklejone masą PU i zamalowane.