X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Wycieraczki zatrzymują się niżej niż zwykle

Autor Wiadomość
lubel

Auto: Daewoo Matiz Joy 0.8
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-27, 11:44   [Matiz] Wycieraczki zatrzymują się niżej niż zwykle

Od jakiegoś czasu mam następujący problem, otóż wycieraczki przedniej szyby zatrzymują się na samym dole szyby, przy samym czarnym plastiku. Gdzie jest tego regulacja? Co się poluzowało?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 156 razy
Wiek: 55
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-27, 13:25   

Od kilku tygodni mam podobnie- tyle że u mnie czasami jest normalnie a czasami wycieraczki "załapią doła' i walą w podszybie. Poruszając je ręką wyczuwam spory luz jałowy w tym dolnym położeniu. Dzisiaj chyba zdejmę plastik podszybia i zobaczę w czym problem. Dam znać.



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
lubel

Auto: Daewoo Matiz Joy 0.8
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-27, 15:52   

Ok, to czekam n jakieś wieści.
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 322 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7233
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2017-02-27, 23:16   

Czy podczas intensywnych opadów śniegu na czas parkowania, podnosiliście ramiona wycieraczek, aby ich nie wyginało ku podszybiu?



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
lubel

Auto: Daewoo Matiz Joy 0.8
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-28, 12:06   

Jonecky napisał/a:
Czy podczas intensywnych opadów śniegu na czas parkowania, podnosiliście ramiona wycieraczek, aby ich nie wyginało ku podszybiu?


Nie. Więc to może być przyczyną? Jest sposób na naprawienie tego ?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-02-28, 12:55   

a jak w ogóle działają ? wycieraczka dochodzi do słupka ? co zrobiłeś samodzielnie by zdiagnozować problem ?
sprawdzić luzy, zobaczyć gdzie mogły przestawić się ramiona, może tylko na ośce sinika, rozebrać silnik i zweryfikować stan styków w przekładni silnika i kółko zębate.
czy stoisz i patrzysz ?
 
 
lubel

Auto: Daewoo Matiz Joy 0.8
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-01, 15:04   

rgre napisał/a:
czy stoisz i patrzysz ?


Po prostu liczyłem na poradę od której strony się za to wziąć, od dołu pod maską czy od góry zdejmując czarną maskownicę?

A luz jest na tyle, że mogę wycieraczkę podnieść do normalnej pozycji ręką po prostu. Potem gdy użyję wycieraczek znowu pióra lądują poniżej.
Znalazłem jakiś wpis na forum, że trzeba zdjąć maskownicę i w silniczku poluzować nakrętkę nad blaszką, ustawić odpowiednio blaszkę i dokręcić nakrętkę, prawda to? tak to powinno się zrobić?
 
 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 156 razy
Wiek: 55
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-02, 08:30   

Trzeba zdjąć maskownicę na podszybiu.
U mnie problem leży w zużytym przegubie z tworzywa sztucznego łączącym się z "korbą" silnika- przegub jak na zdjęciu. Tutaj powstaje luz. Plastik jest w stanie rozkładu, pozostałe również wyglądają marnie. Nie ma się co bawić- mechanizm będzie do wymiany. Na szczęście to Matiz- 40-50zl i po sprawie. Silnika oczywiście nie ruszam, bo nic mu nie jest.



EDIT:
Mechanizm wymieniony na nowy (40zł). Wymiana banalna- po zdjęciu plastiku podszybia odkręcamy 6 nakrętek (po 3 przy każdej ośce), przegub łączący z silnikiem jest wciskany na zatrzask.
Przy okazji dałem nowe ramiona wycieraczek.



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
kimlan

Auto: matiz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 54
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-03-30, 18:45   

Wasylek napisał/a:
Mechanizm wymieniony na nowy


I jakie efekty po wymianie? Luzy zniknęły? Może też wymienię bo nowe wycieraczki strasznie mi mażą, piszczą i przeskakują. a zatrzymanymi wycieraczkami mogę ruszać spokojnie ze 2 cm
 
 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 156 razy
Wiek: 55
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-31, 08:15   

kimlan napisał/a:
I jakie efekty po wymianie? Luzy zniknęły? Może też wymienię bo nowe wycieraczki strasznie mi mażą, piszczą i przeskakują. a zatrzymanymi wycieraczkami mogę ruszać spokojnie ze 2 cm

Oczywiście luzy całkowicie zniknęły. Mechanizm kupiłem wysyłkowo z tych najtańszych, wybrałem tylko taki z czarnymi mocowaniami (jak na zdjęciu), bo takie były fabryczne. Nie mam uwag co do wykonania- trwałość czas pokaże. Jeśli pióra ci przeskakują to wymieniaj przede wszystkim ramiona żeby docisk sprężyny do szyby był większy. No i pióra. Ja od nowości założyłem już teraz 3 komplet ramion, głównie z uwagi na ubytki czarnego lakieru. Ramiona kupuję MOT-GUM, czyli tej firmy co robiła fabryczne ramiona i pióra do ostatnich Matizów.



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
lubel

Auto: Daewoo Matiz Joy 0.8
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-13, 08:20   

W maju się za to wziąłem. Niewiele to pomogło , ale do rzeczy. Gdy dostałem się do mechanizmu wypadło coś takiego :


nie wiem od czego to i co to robi, ale wycieraczki bez tego działają tak samo.
Sam mechanizm wygląda tak i nie wiem czy w jakiś sposób można tam ingerować, nie można nic docisnąć dokręcić itp.




Jedyne co zrobiłem, to przestawiłem wycieraczki by nie kończyły na podszybiu. Za to teraz lewa górną częścią wchodzi na słupek, ale cóż. Jeszcze spróbuje wymienić ten mechanizm cały co Wasylek, zobaczymy co to da, gorzej raczej nie będzie.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-07-13, 15:44   

to wygląda na część, hmm, kawałek tego białego gniazda, łożyska, przegubu kulowego które wskazał Wasylek na swoim zdjęciu.
widzisz na swoim obrazku to białe na górze ? powinno trzymać się tego metalowego "patyka" poniżej, teraz latającego luźno. białe jest wciśnięte, wtopione w otwór w tym patyku.
nie jest, było, sie rozpadło - szmelc.
 
 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 156 razy
Wiek: 55
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-17, 11:07   

Potwierdzam- to jest dokładnie to co u mnie- tworzywo się rozleciało i gniazdo przegubu kulowego ma teraz luz, bo może czasami wyskakiwać ze stałego miejsca a jak przypadkowo wskoczy na swoje miejsce, to wycieraczki pracują prawidłowo. Kiedy wyskoczy, to otwór metalowego "drążka" mechanizmu ma spory luz i stąd inny punkt powrotu wycieraczek. To co ci wypadło to część, która znajdowała się pomiędzy drążkiem mechanizmu a "korbą" silnika, normalnie stanowi jedną część z tym całym kulistym gniazdem. Wymiana całego mechanizmu rozwiązuje problem.

Tej szczeliny zaznaczonej na zdjęciu nie powinno być- drążek mechanizmu powinien być wyżej a białe gniazdo kulowe powinno do niego przylegać:




Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
lubel

Auto: Daewoo Matiz Joy 0.8
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-18, 09:51   

Ta część co się rozwaliła to element mechanizmu czy silniczka, bo wymieniłem mechanizm, ale teraz mam inny problem, wycieraczka pasażera pracuje prawidłowo, natomiast kierowcy nie ma siły się podnieść na szybie. Jak podniosę wycieraczki to pracują prawidłowo, a przy szybie ta od kierowcy nie daje rady.
Jeszcze wymienię ramiona wycieraczek, może to coś da.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-08-18, 10:35   

mechanizmu.
chciałeś napisać, że wycieraczka pasażera pracuje, a w tym samym momencie kierowcy nie działa ?
czy wszystko stoi ?

nowe kupiłeś ? lekko się kręciło przed zamontowaniem ?

osłabiony silniczek możesz przeczyścić, ale że wcześniej działało, także - źle złożyłeś, albo wadliwy mechanizm, lub nie dokręciłeś tego ramienia wycieraczki, ma wyrobiony stożek - co powinieneś sam zauważyć po różnych pozycjach wycieraczki > ruszysz tym ramieniem ?
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt