X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Wysokie obroty i błąd 15

Autor Wiadomość
jakupki

Auto: Daewoo Lanos 1.6
Imie: Jakub
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lip 2016
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-14, 10:50   [Lanos] Wysokie obroty i błąd 15

Uwaga, uwaga przypadek z kosmosu.

Od dłuższego czasu mój Lanos (1.6 16V) strasznie szarpał i dławił się na benzynie. Po czasie do tego doszło przygasanie i dławienie się na ok 500 obr//min a już ostateczną motywacją do naprawienia tego, było to, że po odpuszczeniu gazu, obroty nie schodziły poniżej 2000 obr/min. Znalazłem winowajcę i był nim przewód od TPSa. Po poruszaniu nim, obroty spadały do normalnych jałowych. Nie chciałem rzeźbić na tym króciutkim kawałku wychodzącym z wiązki do TPSa, więc postanowiłem zrobić obejście.

Obejście zrobiłem na nowych wtyczkach, kablach tej samej średnicy i wpiąłem się w rogu z lewej strony pod plastikową osłoną. Oczywiście najpierw posprawdzałem kolory kabli, posprawdzałem przejścia z dwóch stron czy to na pewno te i dopiero wtedy przeszedłem do lutowania. Takie obejście zrobiłem dla TPSa i dla krokowca.

Po polutowaniu wszystkiego, zresetowałem kompa i chciałem się zabrać za programowanie obrotów biegu jałowego. No i tutaj zaczyna się zonk bo po odpaleniu po kilku sekundach zaświecił się check i obroty wzrosły do ponad 2000 obr/min i stopniowo co kilka sekund wzrastały. Odczytałem błąd i okazało się, że jest to błąd 15


" Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) Sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego dla temperatury poniżej -35 stopni Celsjusza"

Posprawdzałem jeszcze raz kable, żeby znaleźć co ja tam namieszałem ale wszystko jest w porządku.

Ten błąd nie wystąpił wcześniej ani razu.

Sytuacja dzieje się zarówno na benzynie jak i na gazie. Gaz to II generacja na sterowniku KME Bingo S-4, reduktor BRC Tecno 100kW.

Po odpaleniu na benzynie silnik strasznie chechła i nierówno pracuje i w momencie jak wyświetla się check, obroty zaczynają wzrastać. Gaz załącza się przy opadających obrotach powyżej 2000 obr/min i dzieje się dalej to samo.

Najciekawsze dla mnie jest to, że obroty wzrastają nawet przy odłączonym krokowcu. Co w takim razie je podnosi?!

Uprzedzając pytania, lewe powietrza i dziurawe podciśnienia posprawdzane. Nigdzie nie ma nieszczelności. Poza tym samochód dojechał normalnie do miejsca naprawy i takie rzeczy się nie działy więc musi być to coś z elektryką.

Interfejs diagnostyczny już do mnie jedzie więc będę mógł posprawdzać różne wartości, może po tym dojdę co się dzieje. Ale może ktoś z Was ma jakikolwiek pomysł na ten przypadek?

Pozdrawiam!


edit:
Jak już napisałem to przyszła mi jeszcze jedna myśl do głowy. Czy kable od krokowca i TPSa oprócz tej wtyczki zbiorczej w lewym górnym rogu pod plastikową osłoną, idą gdzieś jeszcze indziej? Może robiąc to obejście z wtyczki prosto do krokowca i TPSa, ominąłem coś i dlatego się taka wixa dzieje?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-03-14, 13:57   

jakupki napisał/a:
Najciekawsze dla mnie jest to, że obroty wzrastają nawet przy odłączonym krokowcu. Co w takim razie je podnosi?!
np kąt wyprzedzenia zapłonu, na wolnych ok 0-5, a książkowo 10 stopni, gdy wzrastają wynosi ok 30. i już to wystarczy :wink:
sprawdź napięcie zamkniętej przepustnicy, 0,56-0,62V.
zobacz w kompendium tematy waldimora, raczej obszedłeś felerne blaszki, ale prócz tps coś jeszcze nimi jest połączone. tu powinieneś zrobić wiązkę, nie obejścia na krótko.
nie połączyłeś chyba tps z krokowym ? :D
 
 
marcel2000
marcel2000

Auto: Lanos 1,6 16V
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 639
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-14, 15:12   

Chyba zapomniałeś o CTS, który ma wspólną masę z TPS braną z ECM i może być jak to wyżej rgre ujął
rgre napisał/a:
raczej obszedłeś felerne blaszki, ale prócz tps coś jeszcze nimi jest połączone
 
 
jakupki

Auto: Daewoo Lanos 1.6
Imie: Jakub
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lip 2016
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-14, 21:59   

marcel2000 napisał/a:
Chyba zapomniałeś o CTS, który ma wspólną masę z TPS braną z ECM i może być jak to wyżej rgre ujął
rgre napisał/a:
raczej obszedłeś felerne blaszki, ale prócz tps coś jeszcze nimi jest połączone


I tu był właśnie szkopuł :) przejrzałem schemat elektryczny połączeń TPS, CTS i od razu pobiegłem do Lanosa dołączyć z powrotem stare przewody i teraz wszystko działa jak należy :)

Dziękuję Wam za zainteresowanie!
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt