Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: leganza
Imie: adam Pomógł: 3 razy Wiek: 67 Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 107 Skąd: kraków
Wysłany: 2017-03-20, 08:34 [Leganza] Wspomaganie
Witam.
Wyje, świszczy, jęczy każde określenie pasuje, pompa wspomagania kierownicy.
Miałem drugą, więc zmieniłem - dalej świszczy. Im wyższe obroty tym głośniej. Wycieków w układzie brak, olej nowy.
Za co się łapać. Czy może druga pompa też felerna? Doradżcie coś proszę.
Uwaga! jadeeee
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
marcel2000 marcel2000
Auto: Lanos 1,6 16V Pomógł: 63 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 639 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-20, 09:21
Wywinduj sobie przód i baw się trochę kierownicą skręcając po całym zakresie i patrz czy czasem piana w zbiorniczku nie powstaje - czy się nie zapowietrza czasem.
Oczywiście nie wykluczone, że może wymieniłeś na kolejną lipę (pewnie używaną albo jakąś podróbę).
Alberciczek
Auto: Nubira II CDX Kombi Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 1762 Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-03-20, 10:12
Są trzy mozliwości - albo uszkodzona pompa ( jak używka to bardzo prawdopodobne ), albo zapowietrza się układ - tutaj jak pisał kolega wyżej sprawdzić wystarczy czy w zbiorniczku nie robi się piana, albo uszkodzona przekładnia kierownicza.
adam rybka adam
Auto: leganza
Imie: adam Pomógł: 3 razy Wiek: 67 Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 107 Skąd: kraków
Wysłany: 2017-03-22, 10:28
Witam.
Dzięki za odpowiedzi,
Na dzisiaj sprawa wygląda tak:
wymontowana pompa sprawdzona w zakładzie regeneracji pomp - sprawna, więc zakładam, że druga, zamontowana jest dobra. Układ niezapowietrzony - brak piany w zbiorniczku. Układ odpowietrzony - kręciłem kołami kilkanaście razy.
Jak sprawdzić / opcja trzecia / maglownicę ?
Czy może zasysać powietrze do układu i nie robić piany w zbiorniku ? Płyn w zbiorniku tworzy wir - czy to normalny objaw ?
Uwaga! jadeeee
marcel2000 marcel2000
Auto: Lanos 1,6 16V Pomógł: 63 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 639 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-22, 21:48
Chyba najlepiej zrobisz jak udasz się do wyspecjalizowanego warsztatu.
Może się podłączą, ciśnienia pomierzą i coś im to powie.
Tutaj możemy sobie dalej gdybać, że może przewód częściowo niedrożny, czy sama maglownica ma problemy, które nie koniecznie musisz odczuwać na kierownicy bo problem mógł stopniowo narastać i się przyzwyczaiłeś, a jak problem zniknie to sobie przypomnisz co to znaczy sprawny magiel .
Miałem inny przypadek ale też z związany z "kółkiem" i nie powiedziałbym, że ciężej chodzi póki problemu nie zlikwidowałem i nie przypomniałem sobie jak działa sprawny układ kierowniczy.
Czasami z podobnym odczuciem wyjeżdża się po ustawionej geometrii.