X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Dziwne stuki i luzy w układzie kierowniczym

Autor Wiadomość
et21

Auto: Matiz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2016
Posty: 69
Wysłany: 2017-04-03, 05:33   [Matiz] Dziwne stuki i luzy w układzie kierowniczym

Witam,

mam dziwną obserwację.
Nie ze swojej woli, przejechałem lewą stroną przez dość dużą dziurę z naciśniętym hamulcem (piesi okazali się być w miejscu, w którym nigdy się nie spodziewałem). Od tego czasu, zaczęły z przodu dobiegać wyraźne, nieregularne stuki. Sprawdziłem na postoju, na prostych kołach - koło z przodu z lewej strony miało minimalny luz przy ruszaniu na boki, przy ruszaniu dobiegało wyraźne, metaliczne stukanie. Koło z prawej strony żadnego luzu nie miało. Zostawiłem auto na noc z mocno skręconymi na prawą stronę kołami, następnego dnia pojechałem - stukanie ustało.

Ki diabeł? Czy to przekładnia (wspomaganie), końcówka drążka, łożyska, zwrotnica, czy jeszcze coś innego? Pytanie do znawców - czy przekładnia kierownicza ma dwie niezależne listwy zębate, po jednej na stronę, czy oba koła są na jednej wspólnej?

Pozdrawiam
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
sebek1111

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 774
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-03, 09:10   Re: [Matiz] Dziwne stuki i luzy w układzie kierowniczym

Stukanie przy ruszaniu i hamowaniu w Matizie, to najczesciej wybite gumy drazka stabilizatora (w wahaczach oraz w nadwoziu).

W matizie stabilizator jest odpowiedzialny za trzymanie kola w osi wzdluznej pojazdu, wiec nie da sie bez niego jechac, a jego luzy powoduja luz kola.

W odroznieniu od innych pojazdow jest to wiec element, ktory bardzo wplywa na bezpieczenstwo i komfort jazdy.
 
 
et21

Auto: Matiz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2016
Posty: 69
Wysłany: 2017-04-03, 18:10   

Sebek,

dzięki. Nie zaznaczyłem, mówiąc o ruszaniu miałem na myśli że złapałem rękami za koło i próbowałem poruszać na prawo i lewo. Lewe koło miało minimalny luz połączony z delikatnymi, metalicznymi stukami, prawe nie miało żadnego luzu. Stuki podczas jazdy występowały nieregularnie, niezależnie od ruszania, hamowania i ruchów kierownicy.

Niedawno był przegląd, a ten diagnosta, do którego jeżdżę wkłada łom w wahacze i sprawdza luzy. Nic nie wykrył. Ale, jeżeli to faktycznie te gumki, to chyba nie są drogie; dasz może radę pokazać mi na Allegro, co kupić (z tych nieco lepszych)? Kupiłbym na wszelki wypadek i dał mechanikowi.

Dzięki i pozdrawiam
 
 
sebek1111

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 774
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-03, 20:36   

Tu masz komplet gum na caly stabilizator. Czy sa lepsze, czy gorsze nie mam pojecia, bo na aukcji nie ma wyszczegolnionego producenta.

http://allegro.pl/guma-gu...5169945783.html

Doradzam oczywiscie najpierw diagnoze zawieszenia, bo pamietaj, ze rozmawiamy przez internet i ja tego nie widze i problem moze lezec gdzie indziej.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt