Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2017-04-03, 12:57 [Lanos] 1.5 16v 2000r benzyna brak mocy na ciepłym silniku
Witam mam problem z autem który pojawia się w momencie gdy silnik się nagrzeje. Problem zaczął się po remoncie silnika. Gdy odebrałem samochód na początku było ok natomiast teraz gdy chce ruszyć to traci moc tak jak by się dławił ale jak wduszę pedał gazu do końca to po chwili dostaje kopa i rusza i tak jest na pierwszym, drugim i trzecim biegu. Momentami jest lepiej ale jak już zacznie się dusić to trzeba depnąć i jest ok. Mechanik wszystko sprawdził wymienił świece kable filtry i wszystko jest ok. Twierdzi że może to być wina pompy paliwa. Gdy odstawie samochód na noc i odpalam na drugi dzień to jest wszystko ok. Odpala idealnie i jeździ do momentu nagrzania idealnie. Dopiero jak wskazówka od temperatury się podniesie to wtedy zaczyna się problem. Zauważyłem też że jak się nagrzeje to włącza się wentylator i cały czas chodzi na postoju. Nie wiem co mam z tym zrobić bo nie chce aby mechanik wszytko po kolei wymieniał a nie miał pewności.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-04-06, 12:40
Wicher1985 napisał/a:
Zauważyłem też że jak się nagrzeje to włącza się wentylator i cały czas chodzi na postoju.
za pracę wentylatora odpowiada dwupinowy czujnik temperatury wkręcony pomiędzy 1 a 2 cylindrem w głowicę pod kolektorem ssącym, cirka obok alternatora.
czujnik również daje info o temperaturze silnika dla sterownika, komputera silnika.
sprawdź programem diagnostycznym co pokazuje czujnik, ewentualnie http://daewooforum.pl/temat25538.html , ale to nie da pełnej wiedzy o tym co pokazuje czujnik.
kontrolka silnika świeci po włączeniu zapłonu, gaśnie po odpaleniu ?
czujnik niewiele kosztuje, natomiast dostęp jest paskudny, wymiana może pomóc wg tego co opisałeś, ale bez diagnostyki silnika nie musi, mogą być inne wady.
gdy chce ruszyć to traci moc tak jak by się dławił ale jak wduszę pedał gazu do końca to po chwili dostaje kopa i rusza i tak jest na pierwszym, drugim i trzecim biegu.
obejrzyj wtyczke od TPS, moze tez cewka sie konczyć, sczytywales bledy?
Sprawdzany był diagnostycznie i nie ma żadnych błędów nic nie pokazuje. Mechanik też już go oglądał i nie wie co jest. Co do cewki zapłonowej to nie wiem, ale odpala zawsze bez problemu
skoro wszystko wystepuje jak robi sie ciepły to tak jak rgre pisze zmien czujnik
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-07-21, 16:05
Cytat:
Sprawdzany był diagnostycznie i nie ma żadnych błędów nic nie pokazuje.
nie pokazuje błędów, czy nie ma nic niepokojącego w odczytach ze sterownika silnika ?
jest różnica odczytać błędy, a zajrzeć w parametry pracy silnika, zobaczyć czy czujnik temperatury pokazuje rzeczywistą wartość temperatury silnika, dlaczego pracuje wentylator.
prócz tego czujnika, dochodzi wiązka silnika, przewody i wtyczki łączące czujnik ze sterownikiem. stary sposób to nią poruszać, ale czy ktoś to ogarnie ?
remont był, czyli pewnie ktoś grzebał w kablach, dla niektórych lanosów aż nadto by się z tej okazji posypać
93C to włączenie 1 wolnego biegu wentylatora. 97C drugiego szybkiego. ani to nie służy akumulatorowi i alternatorowi, ani Tobie - nie wiesz czy czasem silnik się nie przegrzewa po tym remoncie... co pokazuje wskaźnik temperatury ? chłodnica jest ciepła ? nagrzewa się silnik, czy jest niedogrzany ?