Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
rolki INA, po założeniu na samochód i rozgrzaniu silnika mechanik stwierdził, że rolka napinająca hałasuje(sprawdzone stetoskopem), więc wróciłem po nową
Mój objaw jest taki, że po przejechaniu 10+ km, z silnika zaczyna dochodzić dziwny poszum o dość wysokim (i *minimalnie* metalicznym) tonie. Przy czym nie jest to ani pisk paska wspomagania (znam aż za dobrze), ani gwizd paska alternatora. Dźwięk ten słychać tylko na nieobciążonym silniku (na luzie w szczególności) i przy czym nie zanika on przy lekkim przygazowaniu, a dopiero po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła. Na luzie dźwięk jest niezależny od wciśnięcia sprzęgła, włączenia świateł/ogrzewania szyby ani naciśnięcia hamulca. Jak auto zjeżdża ze wniesienia i puści się gaz to jak silnik jest w okolicach zerowego obciążenia (ani nie napędza auta, ani też nie hamuje), to ten dźwięk zaczyna być słyszalny. Słychać go zarówno wewnątrz samochodu, jak i przy otwartej masce, ale nasłuchując w komorze silnika nie byłem w stanie zlokalizować z której strony dobiega.
Dodatkowo, przy ostatniej naprawie hamulców był jeszcze wymieniony przewód powietrzny dolotu (guma od obudowy filtra powietrza do silnika) i odnoszę wrażenie, że od tego czasu ten dźwięk zaczął być słyszalny.
Moje przypuszczenia:
- Gwiżdże/świszcze/szumi coś w dolocie i jest zależne od położenia silnika krokowego.
- Wyje któreś łożysko w silniku, rolka napinania/pompa wody w szczególności. Oba były wymieniane parę miesięcy temu (Bosch).
Jakieś inne pomysły?
Pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
driver129
Auto: matiz
Imie: Krzysztof Pomógł: 41 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 720 Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-04-08, 22:10
et21 napisał/a:
Dodatkowo, przy ostatniej naprawie hamulców był jeszcze wymieniony przewód powietrzny dolotu (guma od obudowy filtra powietrza do silnika) i odnoszę wrażenie, że od tego czasu ten dźwięk zaczął być słyszalny.
odłącz przewód od przepustnicy ten najgrubszy co do niej wchodzi i odpal silnik, jeśli dźwięk ustanie to przewód lub coś dalej, jeśli się nasili to może być przepustnica(zasyfiona) jęśli będzie brak zmian to będziemy myśleć dalej.
te objawy zbytnio nie przypominają łożyska w obrębie rozrządu zwłaszcza charakter cichnięcia.
czerwony szybszy.
czarny to ninja.
złoty oszczędny.
BRYAN Weteran Anarchista
Auto: Ax gt, 125p i smętne Tico
Imie: Jacob Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 1959 Skąd: Lublin
Allegro. Rozrząd kpl. za 206 zł, sklep Motostacja (Kraków).
marcel2000 marcel2000
Auto: Lanos 1,6 16V Pomógł: 63 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 639 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-09, 10:44
Jeżeli chodzi o motostacja.pl to sam się tam zaopatruję od około 5-6 lat (przystępne ceny i mam blisko). Części do rozrządu też tam kupowałem i się nie zawiodłem, firma dość prężnie się rozwija i ma swój punkt odbioru osobistego. Może w przyszłości rozbuduje się nawet jak IC, więc myślę że części nie sprowadzają z byle blaszaka i o to możesz być spokojny.
Sprawa się wyjaśniła. Winny był zawór PCV - gwizdał po rozgrzaniu. Jakby się jeszcze komuś zdarzyło - częstotliwość gwizdu ok. 830Hz, niezależna od obrotów.
@Bryan
Rozrząd Bosch ze sklepu Allegro sma-automator.