X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] niskie wskazania temperatury

Autor Wiadomość
zmyslo

Auto: Lanos 8v
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-13, 09:23   [Lanos] niskie wskazania temperatury

Witajcie.
Silnik SOHC 8v
W momencie nagrzania silnika (aż wentylator chłodnicy się włączy), pokazuje niskie wskazania temperatury lekko ponad jedną kreskę, potem spada na pierwszą kreskę.
Podejrzewam czujnik cieczy umiejscowiony pod cewką, lub zegar się zacina.
Czy mam rację? :myśli:
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-04-13, 10:48   

czujniki są dwa, jeden ma wpływ na pracę silnika i wentylatora, drugi na wskaźnik temperatury w liczniku.
 
 
zmyslo

Auto: Lanos 8v
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-13, 11:17   

No ok. To wiedziałem, ale czy ja wskazuje właściwy?
I pytanie drugie gdzie konkretnie jest ten drugi czujnik, jakby się okazało że ten drugi jest winowajcą. Może jakieś foto :pomocy:
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-04-13, 11:48   

zmyslo napisał/a:
czy ja wskazuje właściwy?
czujnik licznika jest wkręcony w kolektor ssący na wys dolotu 1 cylindra. przewód zielony z wsuwką na grzybek czujnika.
http://www.fox.rzeszow.pl...k,4,23855,18579

dwupinowy włącza wentylator, steruje silnikiem. GDY silnik dobrze działa, to jego nie ruszaj. jest tabelka gdzie możesz sprawdzić oporność tego czujnika

odpowiedź jest trudna, bo nie znasz rzeczywistej temperatury silnika by przyrównać ją do wskazań z czujników, a są dwa, i widzisz tylko ten jeden pomiar na wskaźniku.
wg Jonecky, rezystor 33Ω robi za czujnik rozgrzany do temperatury pracy silnika.
http://daewooforum.pl/temat79766.html

są śrubki wskaźnika do ewentualnego dokręcenia, połączenia czujnik-wskaźnik do poprawienia, przeczyszczenia styków.
dodatkowo jeszcze jest termostat, on może powodować spadek temperatury, co tylko pokazuje licznik.
temperatura spada, wentylator się wyłącza ?

zabawę z licznikiem rób przy wyłączonej stacyjce, jak jest AIRBAG, to odłączenie licznika spowoduje błąd kontrolki usuwalny za dodatkowe talary.
 
 
zmyslo

Auto: Lanos 8v
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-13, 13:43   

rgre napisał/a:
co tylko pokazuje licznik.
temperatura spada, wentylator się wyłącza ?

Zgadza się.
Moja najniższa temperatura wskazuje jak na zdjęciu
https://zapodaj.net/5aa5fdd261bbf.jpg.html

a najwyższa
https://zapodaj.net/faef1759b6693.jpg.html

Ok, dopisuję co zrobiłem..
Wymieniłem czujnik jednak nie ten co na początku wskazywałem (pod cewką), tylko ten na jednym kabelku obok kolektora.
https://zapodaj.net/ab72a94c4b338.jpg.html
Trochę leniwy byłem i nie wypuszczałem płynu tylko na żywca wyjąłem.
Polało się troszeczkę przy wymianie - ale niewiele, może z pół szklanki.


W jakimś poście ktoś pisał o tym by dać miedzianą podkładkę.
Nie trzeba dawać żadnej podkładki, ponieważ gwint w oryginale i w zamienniku nie wkręcany jest do końca - opór czuje się znacznie wcześniej. Po wkręceniu nic nie przepuszcza.



Wszystko jest ok.

P.S.
Kto chce ten czujnik drugi (dwupinowy pod cewką), to mam do odsprzedania po kosztach. ;)
Dzięki
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt